Otis Skrevet November 11, 2009 Share Skrevet November 11, 2009 Hallo Min 520d -01 modell har jeg koblet ut EGR ventilen på, så derfor får jeg ikke varme effekt fra denne EGR kjøler som tilfører varme i tillegg til motoren som utvikler varme. Så det jeg egentlig lurer på er hvor mye denne egentlig har å si? Er det noen her inne som har opplevd at temperaturen på motoren faktisk dropper ved feks nedoverbakker eller at motoren bruker lenger tid på å oppnå korrekt temperatur slik som før EGR blending. Men jeg heller mot at termostaten min begynner å bli litt dårlig. Grunnen til at jeg tror det er at motoren mister varmen litt for fort synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2009 OPPDATERING: Byttet termostat i går ettermiddag, fylte opp igjen med tilsvarende mengde som ble tappet av og alt er OK nå. Får en veldig fin og varm motor nå. Men EGR er fremdeles tilkoblet da jeg tror at motoren trenger den ekstra varme den gir nå på vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 17, 2009 Share Skrevet Desember 17, 2009 Har nylig koblet ut denne på min 325 tds, og kan ikke si jeg merker noen særlig forskjell på det med varme på motoren. Temperaturen stiger ganske greit, selv om det er bortimot 10 minusgrader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 Ja, jeg er på vei til å sjekke dette ut. Må bare venne meg til hvor lang tid det tar å få motoren varm med en fin termostat, for det er STOR forskjell! Når jeg har vent meg til tida det tar, så kan jeg koble ut å sjekke på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 19, 2009 Share Skrevet Desember 19, 2009 Koblet ut EGR på min 320d 03 mod for en uke siden og jeg merker ingen forskjell på temperaturstigningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2009 Ja, jeg regnet med det egentlig. Fordi EGR kjøler er egentlig ikke noe stor. Den rommer vel kanskje 0,2 liter kjølevæske. Så EGR blir nok koblet ut snart, da jeg liker motoren min uten EGR. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Kva vil man merke med utkopling av egr ventilen? Veit at den då vil nykke mindre på lave turtall. Men vil man oppnå at den går litt bedre osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Jeg opplevde MYE mindre nykking fra motor ved lavt turtall, raskere gassrespons/mindre turbolagg og mindre svartrøyk ved pådrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2009 Jeg opplevde MYE mindre nykking fra motor ved lavt turtall, raskere gassrespons/mindre turbolagg og mindre svartrøyk ved pådrag. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveia28 Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 hei jg har en 525 dat,får ikke ordentli driftstempratur i motor,har en 03 e39,webasto svier i korte perioder den hoster når det veldi kaldt driftstempratur ligger under første strek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 6, 2010 Share Skrevet Januar 6, 2010 Kan høres ut som en av termostatene trenger en utskiftning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 Sikkert termostaten som går til egr ventilen. Var det på min og den oppførte seg sånn og. Enkel sak og skifte sjølv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyfje Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Hvor ligger termostaten på 520d (e39), og er det greit å komme til å få skiftet den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2011 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/53/62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå