Gå til innhold

E34 senking


kaihore
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ett skjikkelig senkesett med dempere til min 520,

har 8,5 og 10" x 18" felger, og lurer på hvilket senkesett jeg burde kjøpe, og hvor lavt jeg får gokjendt i vognkort?

Noen forslag, sleng GJERNE med bilder av vognkort, slik at jeg har noe å vise videre til BT når jeg skal få det låvelig:)

på forhånd: takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten at jeg vet hva som blir godkjent nå for tiden. pga denne 11cm regelen. så anbefaler jeg 70-75 senk forran og ca 35 senk bak, dette blir penest ivertfall. hadde samme dim på felger på min gammle e34, den senket jeg 60-40 og den ble for høy forran og litt for lav bak! justerbart er og anbefale da du kan justere dette sån at du får senken akkurat slik du vil selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e34 er ikke den biligste bilen og handle justerbart til, pga at fjerbeina må bygges om, men www.koed.no selger fk til en overkommelig pris og dette er tuv godkjent. jeg aner ikke hvordan kvaliteten på disse er. men gs selger vel også k-sport, disse er vel ikke tuv godkjent og man må sveise om fjerbeina selv (vil anbefale og sende di til en profesjonal sveiser)

det vil nok bli billigere med og bytte fjører, men skal du senke mer en 40mm så må du også montere kortere dempere. og di forskjellige settene kan senke ulikt, selv om kanskje flere merker sier at di senker feks 40 så kan di senke mer eller mindre alt etter hvor hard fjøra er.

ble aldri fornøyd med senken på min e34 så nå når jeg skal senke m5en blir det innkjøp av justerbart, jeg kommer til og gå for kw, disse settene er en del dyrere men også er det kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e34 er ikke den biligste bilen og handle justerbart til, pga at fjerbeina må bygges om, men www.koed.no selger fk til en overkommelig pris og dette er tuv godkjent. jeg aner ikke hvordan kvaliteten på disse er. men gs selger vel også k-sport, disse er vel ikke tuv godkjent og man må sveise om fjerbeina selv (vil anbefale og sende di til en profesjonal sveiser)

det vil nok bli billigere med og bytte fjører, men skal du senke mer en 40mm så må du også montere kortere dempere. og di forskjellige settene kan senke ulikt, selv om kanskje flere merker sier at di senker feks 40 så kan di senke mer eller mindre alt etter hvor hard fjøra er.

ble aldri fornøyd med senken på min e34 så nå når jeg skal senke m5en blir det innkjøp av justerbart, jeg kommer til og gå for kw, disse settene er en del dyrere men også er det kvalitet!

skjønner, mange gode poeng, men jeg bytter bil veldig ofte, så lønner seg ikke å betale 10 lapper for justerbart, da kjøper jeg helder senkesett og kapper fjørene til jeg før høyden jeg vil ha:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min e34 har 1 runde kappet framfjærer. Har målt den til å ha ca akkurat 11 cm høyde til traversen. I tillegg til disse 11 cm sier biltilsynet at det kan være 9 cm til "myke" deler som skvettlapper, frontlepper osv. Syns det er helt passe til dagligdags bruk og kjøring. Men du er kanskje ute etter en lavere look..?

bbsrm087.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min e34 har 1 runde kappet framfjærer. Har målt den til å ha ca akkurat 11 cm høyde til traversen. I tillegg til disse 11 cm sier biltilsynet at det kan være 9 cm til "myke" deler som skvettlapper, frontlepper osv. Syns det er helt passe til dagligdags bruk og kjøring. Men du er kanskje ute etter en lavere look..?

bbsrm087.jpg

hvilken fjører er det du har kappet orginale ellr senksett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...