SeiKo Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Har akkurat skiftet endeledd og styrestag på en 316 E36, men det er på ingen måte lett å stille inn hjulene. Er det noen som har et godt forslag hvordan dette kan gjøres uten verksted? Det er ikke mulig å sammenligne delene jeg tok av bilen da disse mest sannsynlig aldri har blitt byttet og var rustet deretter. All hjelp mottas med stor takk.
hagenisse Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Med litt tråd og en god dose nøyaktighet kan du få stilt spissingen sånn nogenlunde. Anbefalles dog helt klart å sette den til firehjulskontroll..
R.E.H Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 burde ikke være et alternativ.. jeg ville fått tatt en 4hjulskontroll, og vært sikker på å få det rett.. ellers kan det bli dyrt på andre måter.. dekk etc, og når du skifter dekk pga at de er utslitt vil du nok ha en 4hjulskontroll for å slippe å slite ut de nye dekka så fort.. så ville spandert på meg en 4hjulskontroll først som sist..
SeiKo Skrevet November 14, 2009 Forfatter Skrevet November 14, 2009 Er det egentlig et sjakktrekk å ta 4hjulskontroll om man må skifte ut foringer bak eller kan det være like greit å vente med det da? Både bærearm og travers.
hagenisse Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Du fikser selvsagt alt i understellet først.
SeiKo Skrevet November 14, 2009 Forfatter Skrevet November 14, 2009 Er derfor jeg lurer på dette med spissing utenom verksted. Skulle vært litt mer spesifikk i begynnelsen.
LianLi Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Kan man f.eks montere coilovers, camberjusterbare tårnlager til front demperne samt camber justerbare armer bak og la dem på 4hjulskontrollen justere etter hvilken camber man vil ha? Eller er camberjustering noe man fint klarer selv? Vil de på 4hjulskontrollen påpeke at slike camberjusteringsplater i dempertårnen ikke er lov?
Lars89 Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Får det ikke nøyaktig nok til vanlig bruk på veien ved å stille inn selv. Et verksted bør absolutt kunne stille inn etter dine krav, men mulig de må ha litt instrukser om hvordan de gjør det først. De færreste er vant med uoriginale deler Kan ikke skjønne at det skal være et problem om det er ulovlig. Har ikke noe de skal ha sagt utenom på EU-kontroll. Men dette er selvfølgelig noe du må avklare med verkstedet før de begynner
Superbeetle Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Kan man f.eks montere coilovers, camberjusterbare tårnlager til front demperne samt camber justerbare armer bak og la dem på 4hjulskontrollen justere etter hvilken camber man vil ha? Eller er camberjustering noe man fint klarer selv? Vil de på 4hjulskontrollen påpeke at slike camberjusteringsplater i dempertårnen ikke er lov? Biltema selger en vater-greie som du fester på bremeskiven. Denne viser cambervinkel i grader..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå