Gå til innhold

xenon!35w vs 55w?


Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann :) har et sett xenon bestillt fra vvme,35w 5000k i langlysene.ble sykt bra lys!men vurderte og bestille et 55w og prøve.noen som vet om d blir mye bedre me 55w en 35w som jg har nå?

Skrevet

Jeg har lest rundt omkring for fjernlys at det er best med 50W 4300K og nærlys 35W 4300K. Når det gjelder K er det opptil deg.

Skrevet

Jeg har prøvd både 8000, 6000 og 4300k. Kjører nå med 4300k og det er det absolutt beste lyset etter min mening. Har også montert 50w 4300k i fjernlysene. Dette gir et glimrende lys! anbefales virkelig!

6000k har visst noen fordeler på snøføre, men 4300 er mye bedre på våt asfalt.

8000k er bortkastet. Noen synes det ser tøft ut, jeg syns det ser dust ut. Gir en litt mer "show off" effekt enn andre alternativer, men hva gjelder lys så vil jeg nesten påstå at de orginale halogenlampene lyste bedre på den gamle e34'n min, spesielt på våt asfalt... Grunnen til at jeg fikk 8000k var en feil levering...

Når du først er igang med å bytte til xenon, ta deg tid til å demontere lyktene for å rengjøre de invendig. Er ikke store jobben, men gir resultater hvis lykten din er "støvete" innvendig!

Skrevet

8000k er bortkastet. Noen synes det ser tøft ut, jeg syns det ser dust ut. Gir en litt mer "show off" effekt enn andre alternativer, men hva gjelder lys så vil jeg nesten påstå at de orginale halogenlampene lyste bedre på den gamle e34'n min, spesielt på våt asfalt... Grunnen til at jeg fikk 8000k var en feil levering...

Det må du jo gjerne få lov til å påstå, selvom det er bare bs. Spesielt på e34, da e34 har skremmende dårlig lys orginalt. Selv med nye pærer og lamper...

Skrevet

Det er nok litt overdrevet av Rkv, men 8000k lyser ikke SÅ bra som feks 4300-5000k.

Spesielt på våt asfalt.

Skrevet

Jeg åpnet lyktene og gjorde de reine invendig, kjørte et par uker før jeg monterte xenon. På våt asfalt lyste de orginale pærene bedre enn 8000k xenon. Det skal sies at asfalten var forholdsvis nylagt, og ikke rukket å bli "grå". I safall ville nok xenon lyst bedre.

På vanlig tørr asfalt og snø var 8000k selvsagt overlegent i forhold til halogenpærer.

MEN 4300 er og blir det beste lyset til all slags kjøring.

Ta en titt på informasjonstabellen nedenfor om dere mener påstandene er feil...

http://haugland.biz/xenon.php?osCsid=a8 ... 20cc31a1cd

http://www.dybvik-trading.no/kelvin.htm

Skrevet
Det er nok litt overdrevet av Rkv, men 8000k lyser ikke SÅ bra som feks 4300-5000k.

Spesielt på våt asfalt.

Lyser ikke like bra som 4300 nei, men lyser fortsatt betraktelig mye bedre enn halogen lys. Og det er uansett hva slags asfalt det er...

Skrevet
jeg har nylig kjøpt meg et 6000k til nærlysene, og de lyser veldig bra. Så på pakka at man kan få opptil 18 000K på kitet jeg kjøpte. Da blir vell alt HEELT blått da?

Blir vel mer lilla trur jeg...

Skrevet
jeg har nylig kjøpt meg et 6000k til nærlysene, og de lyser veldig bra. Så på pakka at man kan få opptil 18 000K på kitet jeg kjøpte. Da blir vell alt HEELT blått da?

8000 er det blåeste som er, også oppover fra det så blir det mer og mer lilla, før det ender i "rosa"

Skrevet

Fant noen bilder fra tiden jeg drev og forsket litt på xenon... Bildene er tatt på samme sted, med samme kamera....

Dette er med 8000k

nuf8frxl6ep3972f3pvx.jpg

Dette er med 6000k

vuejovgvsrs6byglq1nv.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...