Fliid Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Matten bytter dere da selv.... Når ting blir gjort komplisert på fohånd, da blir jobben vanskelig, tror man. Hvordan sensoren fungerer har jeg ikke satt meg stort inn i, men matten har nok en indre motstand. Så å kortslutte løser nok ikke problemet.
S.Arnesen Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Hvordan sensoren fungerer har jeg ikke satt meg stort inn i, men matten har nok en indre motstand. Så å kortslutte løser nok ikke problemet. Stemmer det, det er når den kortsluttes at feilmeldingen kommer frem. På samme måte som varmetråder og slik så er de veldig ømfintlige når man f.eks setter kne i setet...
Fliid Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Du mener den blir kortsluttet, vet du dette? At man forårsaker ett brudd, det kan jo hende? Problemet høres nå mere ut som dårlig kontakt men
Hansh Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Hvis lampen lyser vil airbagen løse ut selv om det ikke sitter noen i passasjersetet. Er der bare for at den ikke skal komme ut unødvendig. Jeg har og montert en dummy-sensor, men har nå i stedet problemer med at beltestrammeren er defekt på E39'en.. Jeg har og resonert slik at hvis først det smeller så hardt at airbagene kommer ut så er bilen ferdig uansett..
Fliid Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 A seat mat located under the seat cushion of the front passenger's seat changes its resistance depending on the load applied on the seat. The seat occupancy electronics evaluate this resistance and transmit the result "occupied"/"not occupied" via a data lead to the MRS or MRS2 control unit. Tenkte jeg like gjerne skulle finne svaret, for jeg ble litt nyskjerrig. Motstand, som endres. Kan kortslutte denne så mye du orker. Den er "kortsluttet" hele tiden, uansett. Kortslutt kontakten under setet med en motstand, i rett størrelse. Så er man på sporet av noe. Motstand som tilsier at setet er okkupert, eller ikke okkupert. Etter hva man ønsker.
S.Arnesen Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Du mener den blir kortsluttet, vet du dette? At man forårsaker ett brudd, det kan jo hende? Problemet høres nå mere ut som dårlig kontakt men Det pleier å være ett brudd som gjør det ja, den matta ser ut som bakruta, mange tråder som går frem og tilbake, og det vanligste er at kretsen brytes. Om lampa kommer og går så tror jeg også mer på det at det er dårlig kontakt. Det er heller ikke ett ukjent problem på e46. Er nå ett halvt år siden sensor matten min tok kvelden, og lyset har vært der fra første stund... Husker at jeg så en nettsider med en guide for å lage en motstand, men finner den ikke igjen
Fliid Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Klar over utførelsen på matten, har byttet slike. Derfor jeg nevnte brudd og ikke har stor tro på kortslutning, som du først nevnte. Men, vi er jo enige. Bra det.
Sperre Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Klar over utførelsen på matten, har byttet slike. Derfor jeg nevnte brudd og ikke har stor tro på kortslutning, som du først nevnte. Men, vi er jo enige. Bra det. Kan du fortelle kort hvordan du byttet den ? Kommer til å kjøpe matta, får dårlig samvittighet da bilen skal selges og kjedelig hvis det skal skje noe
Fliid Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/291770 Feil karosseri, men prinsipp messig likt. Forøvrig: http://gigastore.com.pt/etc/e39_airbag_fix.jpg Du får pluss i boka fra meg, som ønsker å ha systemet slik BMW har tiltenkt det. Ligger nok noen tanker bak dette fra BMW sin side.
Sperre Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/291770 Feil karosseri, men prinsipp messig likt. Takk for link, dette gjorde susen
Fliid Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Bare hyggelig. Legg gjerne en tilbakemelding på forumet, på hvordan jobben gikk. Så slipper man å drive skremselspropaganda her lenger.
Sperre Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Bare hyggelig. Legg gjerne en tilbakemelding på forumet, på hvordan jobben gikk. Så slipper man å drive skremselspropaganda her lenger. Sant så sant
Fliid Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/135542 denne omhandler demonteringen av seteryggen også, det er ett nyttig trinn i operasjonen. Guiden jeg har linket til er den guiden det blir linket til øverst i min forrige link..
bmw530i Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 sensoren i beltestrammeren var også gåen på min. fikk feilkode på det og under passasjersete. sensoren i beltestrammeren har bmw rep kit på til for 400kr ca. jeg leverte den på verksted og ga rett under 2000kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå