Sperre Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 Hei ! Takk for at du stakk hodet innom Dette er et spørsmål angåenede en BMW 318i 2001 mod og feilen går ut på at airbaglampen lyser i tider og utider. Er på passasjersiden dette gjelder, samme om en person sitter der eller ikke. Er det en sensor som styrer den slik at hvis det ikke sitter noen der skal den kobles ut ? Eller skal den være aktiv hele tiden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 Garantert sensormatte i passasjersete som er defekt. Kjent problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet November 18, 2009 Forfatter Share Skrevet November 18, 2009 Garantert sensormatte i passasjersete som er defekt. Kjent problem Takk for svar, skal sjekkes i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 matta koster ca 1000kr men alt i alt reprasjonen koster 4-5000kr , har samme problem selv :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet November 18, 2009 Forfatter Share Skrevet November 18, 2009 Det må da være muøig å fikse dette selv ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 siden jeg har sportseter fikk jeg høre at man må dele sete for å bytte matta, litt vanskelig hvis man ikke gjort det selv så virker litt skummelt å gjøre selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 Alt er mulig Evt kjøpe en sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 Om den lyser litt nå og da så kan det være verdt å ta en titt på alt som er av kontakter under setet også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Jeg har en sensormatte som er defekt i passasjersetet. ville ikke bruke masse penger på å få byttet denne. Eg en stor jobb spesielt på sportsetene. Så jeg fikk omprogrammert slik at lyset ikke vil komme på igjen. Minuset med dette er at hvis jeg krasjer og er alene i bilen vil passasjerairbagen utløses. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet November 19, 2009 Forfatter Share Skrevet November 19, 2009 Jeg har en sensormatte som er defekt i passasjersetet. ville ikke bruke masse penger på å få byttet denne. Eg en stor jobb spesielt på sportsetene. Så jeg fikk omprogrammert slik at lyset ikke vil komme på igjen. Minuset med dette er at hvis jeg krasjer og er alene i bilen vil passasjerairbagen utløses. Det er jo tross alt bedre enn at den ikke løses ut når det er folk i passasjersetet Så hvilket som helst BMW verksted kan gjøre denne jobben ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Hvis lyset kommer og går så vil jeg tro det er feil et annet sted. For når du får feilkode på noe airbagrelatert vil airbaglampa lyse til du har sletta feilkoden. Hvis det derimot er sensormatta så ville jeg kjøpt en sånn som lars89 linka til. Har selv handla en sånn på tyske ebay, det var en dings som bare var litt større en selve pluggen og det var bare å nappe ut pluggen til sensormatta under setet og dytte inn denne. Deretter resetter man feilkoden og lampa er borte. Ulempen er jo at passasjerairbagen vil løse ut selvom det ikke sitter noen der, men tror ikke en ny airbag koster så mye mer enn en sensormatte ferdig montert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Ulempen er jo at passasjerairbagen vil løse ut selvom det ikke sitter noen der, men tror ikke en ny airbag koster så mye mer enn en sensormatte ferdig montert... Med airbaggen og montering så koster den endel mer enn hva det vil koste å få installert ny matte. Men om uhellet er ute og airbaggene utløser seg så er det bare en dråpe i havet uansett... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iceybear Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Jeg har en sensormatte som er defekt i passasjersetet. ville ikke bruke masse penger på å få byttet denne. Eg en stor jobb spesielt på sportsetene. Så jeg fikk omprogrammert slik at lyset ikke vil komme på igjen. Minuset med dette er at hvis jeg krasjer og er alene i bilen vil passasjerairbagen utløses. kræsjer man så det skjer så tror jeg ikke det er den største bekymringen du får......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Mest sannsynlig bare å hive en E46 hvis airbagne blir utløst så det er nok det mintre problemet. E46 har også slitt litt med dårlig kontakt under sete. Mener BMW har rep. sett for dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet November 19, 2009 Forfatter Share Skrevet November 19, 2009 Hvis en kortslutter sensoeren er vel problemet ut av verden ? Da vil airbagen være på hele tiden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå