Gå til innhold

Dersom du hadde en bil på verksted .......

Eksos
 Share

Anbefalte innlegg

Dersom du hadde satt inn bilen din på verksted en plass, fordi du har hørt ifra sikre kilder at der er en med stålpeiling på akkurat det du sliter med, og det var gått 9 uker uten at bilen er ferdig, hva ville du ha gjort da?

Jeg leverte inn bilen min for 9 uker siden til feilsøking pga. mangel på gnist på bilen. Dette har en sammenheng med at motorjordinga tok fyken, og da er det vell kanskje noe som har brent seg. Hjerne, coil, DME relee og el-delen på tenningslåsen bytta jeg selv.

De første 2 ukene fikk jeg høre at de hadde dårlig samvittighet fordi bilen enda ikke var tatt, og at dette hadde noe med sykefravær blandt en i skranken å gjøre (og da måtte han med god peiling på elektro sitte der)

Etter 4 uker fikk jeg vite at han fant en ledning som ikke var kobla i. Den var nå kobla i, men ingen forskjell.

Etter 8 uker fikk jeg vite at han hadde komt fram til at det kanskje var hjerna som var gåen likevell, og lurte kanskje på om den jeg prøvde var kaputt. Han mente på at dette hadde han liggende ett sted.

Igår var jeg innom verkstedet igjen, da var det 9 uker siden jeg leverte inn bilen. Da fikk jeg vite at han ikke hadde funnet hjerne til min bil, bare til en tidlig M50.

Jeg sa det som det var at nå orker jeg ikke vente lenger, og at det regner jeg med at du forstår..

Spørsmålet er, er dette noe jeg børr betale for? Han sa han hadde sett en del på bilen, men for alt jeg veit har ikke han sett noe i det hele tatt..

Hadde du betalt? Legger ikke ut noe navn på bedriften her nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke villa betalt for det der :) Er helt sykt at bilen skal stå så lenge. da har han kunne sagt fra før du leverte den at det ikke er noe vits i å komme bilen pga fravær etc. Syns ikke dette er noe du skal betale mye for.Da de ikke har funnet ut noen ting.og for alt du vet, så er det ikke sikkert de har sett på bilen engang. maks 2 timer feilsøking isåfall. hvis de prøver seg på mye mer så kan du jo ringe forbrukerådet å høre hva de sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha bilen på verkted i 9 uker, er ikke alltid noe sjakktrekk.

Det som skjer da, er at de skriver litt timer her, og litt der...plutselig har du brukt opp årets sparepenger. Har du fått noen pris? Tror du kommer til å bli sjokkert, vis du ikke allered vet det.

Vis du slipper å betale, så har du hvertfall hatt en billig garasjeplass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... du bør ikke betale for slik formålsløs feilsøking. Poenget er at de trolig hverken vet opp eller ned på problemet, men det er selvfølgelig allikevel interessant å beholde en bil på verkstedet så lenge det handler om en periodisk eller ikke spesifisert feil. Timene går og antall forskjellige forsøk øker med tilhørende faktureringer... og slikt er selvfølgelig ikke holdbart i lengden for deg. De har hatt mer enn nok tid til å finne problemet... at de ikke er i mål er derfor deres feil. Hent bilen og be verkstedet om å dokumentere det arbeidet de allerede har gjort og ikke minst hvorfor de har gjort som de har gjort. Denne informasjonen bruker du ved en evt. rettslig tvist senere. Jeg har vært igjennom det samme med min bil og jeg betalte heller ikke verkstedet for tilfeldig motivert slendrian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen pris nei, men ble ganske godt forsikra at de ikke ville ta mye for ett produkt som ikke var ferdig..

At bilen ble 9 uker der inne var ikke noe jeg hadde forventa akkurat, prøvde å vere tolmodig..

Greit at bilen har stått inne i oppvarma garasje ja :)

Kanskje jeg heller børr sende verkstedet en regning for leie av bilen? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen pris nei, men ble ganske godt forsikra at de ikke ville ta mye for ett produkt som ikke var ferdig..

At bilen ble 9 uker der inne var ikke noe jeg hadde forventa akkurat, prøvde å vere tolmodig..

Greit at bilen har stått inne i oppvarma garasje ja :)

Kanskje jeg heller børr sende verkstedet en regning for leie av bilen? :lol:

hvis bilen står på et offentlig bilverksted i 12 uker uten at du har gjort opp for arbeidet, så har verksted rett til og selge bilen din for å dekke verkstedregningen ;) Det bør du også tenke på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis bilen står på et offentlig bilverksted i 12 uker uten at du har gjort opp for arbeidet, så har verksted rett til og selge bilen din for å dekke verkstedregningen ;) Det bør du også tenke på ;)

Hvor har du det ifra? Har en kompis som har hatt bilen stående på verksted siden begynnelsen av juni :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det ifra? Har en kompis som har hatt bilen stående på verksted siden begynnelsen av juni :lol:

Sjekk det opp. det er faktisk tilfelle ;) men mulig det er 12 uker etter første faktureringsdato. det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det, men det gjelder vell etter jeg har fått regning? Har ikke fått vite noe jeg..

Bilen blir nok henta ut innen en uke, så det er ikke noe problem uansett..

Ser også litt på det slik at nå har de hatt 9 uker på å fikse problemet, det burde vere meer en tilstrekkelig tid, og at de ikke har fått det til er vell egentlig deres problem..

Kunne jo demontert og montert bilen igjen flere ganger på den tia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det, men det gjelder vell etter jeg har fått regning? Har ikke fått vite noe jeg..

Bilen blir nok henta ut innen en uke, så det er ikke noe problem uansett..

Ser også litt på det slik at nå har de hatt 9 uker på å fikse problemet, det burde vere meer en tilstrekkelig tid, og at de ikke har fått det til er vell egentlig deres problem..

Kunne jo demontert og montert bilen igjen flere ganger på den tia..

SÅ mye elektronikk er det ikke på bilen din at det tar 9 uker å feilsøke alt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, og det burde vell ikke vere så altfor vanskelig heller for en med litt peiling..

Veit fyren har god peiling, og at han hadde fiksa dette uten problem om han hadde prioritert det!

Tomgangsregulatoren går ikke når tenninga blir skrudd på, jeg ser iallefall på dette som ett ganske tydelig tegn på at da er det noe tidlig i systemet, og det gjør vell feilsøkinga enda kjappere siden man da har utelukka forskjellig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, og det burde vell ikke vere så altfor vanskelig heller for en med litt peiling..

Veit fyren har god peiling, og at han hadde fiksa dette uten problem om han hadde prioritert det!

Tomgangsregulatoren går ikke når tenninga blir skrudd på, jeg ser iallefall på dette som ett ganske tydelig tegn på at da er det noe tidlig i systemet, og det gjør vell feilsøkinga enda kjappere siden man da har utelukka forskjellig..

Ja jeg syns dette er latterlig. hvis de sier du må betale. Så sier du "greit. men da dekker dere 9 uker med leiebil" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kanskje.... :P

Dette er forresten første gang jeg har levert bilen til fagfolk for å få den reparert, har skrudd selv alle andre ganger, men dette blei for avansert for en uten så altfor god peiling på elektro...

Tror ikke det blir så mange flere ganger jeg leverer inn en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kanskje.... :P

Dette er forresten første gang jeg har levert bilen til fagfolk for å få den reparert, har skrudd selv alle andre ganger, men dette blei for avansert for en uten så altfor god peiling på elektro...

Tror ikke det blir så mange flere ganger jeg leverer inn en bil.

neste gang så bør du ihvertfall vurdere et annet verksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...