Gå til innhold

Kommer litt vann inn på gulvet bak førersetet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tar maskinvask på bilen min merker jeg at det kommer litt vann i kanalene under matta bak førersete på bilen min. Altså ved beina til venstre pasasjer bak i bilen. Det kommer ikke inn via takluke. Noen erfaringer om hvor dette kan komme fra?

Skrevet

På e39 er det i alle fall eit kjent problem at tetningen i døra (bak dørtrekket) løsnar.

Veit ikkje om dette er eit problem på e36, men kan vere greitt å skjekke :)

Skrevet
På e39 er det i alle fall eit kjent problem at tetningen i døra (bak dørtrekket) løsnar.

Veit ikkje om dette er eit problem på e36, men kan vere greitt å skjekke :)

Tror ikke det. Virker som det kommer inn et sted fra gulvet. Har som sagt prøvd å helle vann på døra.

Skrevet
har samme problem!

Ja, er ikke noe problem når det er vinter, men i sørpeføre ender det som regel opp på samme sted.

Ingen ideer om hvor det kommer inn?

Har en formening om at det kommer inn gjennom lista i bakvindu... men er ikke sikker...

Skrevet

Hehe... kansje det kom inn fra vifteannlegget? Jeg fikk iallefall tidenes sjokk etter en bilvask her forleden... så starta jeg bilen også fossa det vann inn på beina mine fra varmeapparatet....... hadde samla seg vann oppe ved frontruta fordi det lå mye barnåler og blader etc der før jeg fikk vaska'n hehehehehe.............. fikk jo helt noia.. så for meg the day after tomorrow ellerno inni bmw'n :lol:

e36

Skrevet
Hehe... kansje det kom inn fra vifteannlegget? Jeg fikk iallefall tidenes sjokk etter en bilvask her forleden... så starta jeg bilen også fossa det vann inn på beina mine fra varmeapparatet....... hadde samla seg vann oppe ved frontruta fordi det lå mye barnåler og blader etc der før jeg fikk vaska'n hehehehehe.............. fikk jo helt noia.. så for meg the day after tomorrow ellerno inni bmw'n :lol:

e36

Men vifteannlegget går vel ikke under interiørmatta ;) ?

Skrevet

Det går luftekanaler ( til varmeapparatet) under gulvmatta og til gulvet bak framsetene, men at vannet skal klare å renne inn den veien skal kanskje være godt gjort, vet ikke hvor laveste punkt i luftekanalen er.

Skrevet

Har byttet membran i begge bakdørene pga. det kom vann inn i coupen. Membranen skal ta vannen som kommer inn mellom ruta og lista å lede det på rett side og ut gjennom dreneringshull i nedkant av døra. Til meg var dreneringene tette, så vannet sprengte ut membranen og vannet kom inn i coupen gjennom lykta som sitter i nedkant av døra (innstegslys).

Edit: Membranen koster litt over 100kr på BMW senteret og tar en time å bytte. Husk å få med en rull med en slags "tape" du fester membranen til døra med. Sjekk også dreneringen. Enkel jobb.

Skrevet

Så det er altså svært sjeldent at vannet kommer inn fra understellet på bilen??? Det er nettopp det jeg frykter. Har sjekket under bilen, og på denne siden er det ingen slike silikonpropper.

• 11 months later...
Skrevet

Hei. tar liv i denne tråden igjen..

Jeg har en 525TD. og har problem med enormt mye vann, bak førersete.

Det er ikke lite der heller, og sliter med å finne ut hvor det kommer fra. Jeg har sett etter rusthøl, men det er 0hull..

Det jeg lurer på, når jeg tar opp golvteppe, rett ved lufteventilene på gulve, ser jeg to identiske hull, ligger ca på det laveste punkte på gule.. Er det drenering på gulve?

Noen som vet hvor det kan komme vattn inn? har sett på døra, silikonproppen der er åpen den, og dørpakingen ser grei ut.

Pleas, kom med tips på hva jeg kan se etter. Er et enormt problem, da på grunn av veldig mye fukt i bilen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...