Robin L Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 hei. jeg vurderer å kjøpe en bmw e34 med kompressor. bilen skal på eu ok snart.... hvordan er det å få den igjennom med kompressor? går det an å få kompressoren inn i vognkortet? og hva skjer om jeg blir tatt med kompressoren på? trist at disse bilene er så dau uten kompressor! (det er en m50b20) dette er en sinnsykt strøken bil, og jeg har dritlyst på den. blir vell til at jeg ser på den i løpet av helga
kbteknik Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 hvis du skal godkjenne bilen med kompressor er det samme som å godkjenne turbobygg, du må dokumentere hk og ha bremser der er godkjente for effekten. hvis du blir stoppet blir bilen kaldt inn til teknisk kontroll, men det er værre hvis du kjører ned noen med en ikke godkjent bil, da dekker forsikringen ikke og alle erstatningskrav går å deg personlig.
Robin L Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 off, var det jeg var redd. hvilkene pappirer trenger man for godkjenning da? tuv pappirer eller må man benke bilen? var ikke godkjent senkesett på den, og ett stag i forstillinga som var dårlig. bilen har bare gått 120 k.km. helt rustfri, creeme skinn, m-ratt,k.komputer, og har alle de rette modifikasjonene. og riktig farge (syns jeg) hva tror dere denne bilen kan være verdt? regner med at jeg må kjøpe nye fjærer for å de inn i vognkortet...(mangel på pappirer)
kbteknik Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 jeg mener ikke den er mere verd med kompressor, se hvad tilsvarende biler ligger på. der er masse 520 med mye utstyr på finn.
Robin L Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 vil nesten si at kompressoren trekker ned litt.... men bilen er sinnsykt fin å se på. er broren til en på jobben som har den,derfor ligger den ikke på nett ennå. 58k sku han ha. 65 hvis alt ble fiksa først. dyrt? er jo ikke langt unna en 530/540 da... men de har gjerne gått dobbelt så mye
kbteknik Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 det er ikke akkurat billig nei, hadde nok set litt på finn etter en med litt mer motor
Robin L Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 om pappirene på senkesettet mangler, da må jeg mest sansyling kjøpe nytt sett eller? må jeg gjøre noe med demperene da eller? hva koster det for hjelpestag forran venstre side? han sa 58000 som den står eller 65000 ferdig fiks. jeg syns dette er stivtnokk. hva tror der jeg kan by for den? tenker jo litt på verdi tap ved videresalg osv...
Lars89 Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Må ha nye senkefjører og 4-hjulskontroll og lysjustering for at det skal bli godkjent. Dempere bryr de seg ikke om så lenge de ikke lekker... Stag koster noen hundrelapper på Koed.no Vanskelig å si noe om pris uten bilder. Jeg syns det hadde holdt med 50...
Hoem Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Var høy pris, men er likevel sjeldent at man ser spesielt strøkne E34, så om den er dønn strøken er den verd litt likevel. ArildG hadde en tilnærmet strøken e34 som han fikk solgt til en høyere pris. Dette var dog en 95 modell executive. Hadde ikke betalt noe spesielt mye for at det er kompressor på, med mindre det er ESS som har montert den.
DanH Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Synes du skal høre litt på Hoem og kbteknik. Hvorfor kjøpe en 2 liter som du bare får problemer med? Både forsikring og EU. Og så har du jo hvis du blir stoppet. Kjøp deg heller en større motor. Sliter med å tro at ESS har montert en kompressor på en E34 2 liter. Hvis det ringer varselbjeller, så er det en grunn for akkurat det.
Robin L Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 var nok ikke en ess kompressor nei... var å tok en liten titt på bilen i går. den virket jo veldig bra. strøkent skinninteriør, og jeg klarte ikke å finne en eneste rustflekk på den. sjekka jekkfester, bun av dører, hjulbuer og tanklokk det jeg kunne sette fingeren på var at den var bitte litt ujevn på tomgang, og at det var en liten ulyd av en liten sak som sto i motorrommet. selger mente den tilhørte varmeapparatet. den ligger ved +polen på bildet her. noen som vet hva det er? hvis jeg stikker på biltilsynet for å godkjenne senk, åpner de panseret da tro?
dutten Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 de åpner panseret ja. for og skjekke rammenummeret opp mot vognkort for og se at det er riktige bilen du skal godkjenne det på..
Sir Hofstad Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 var nok ikke en ess kompressor nei...var å tok en liten titt på bilen i går. den virket jo veldig bra. strøkent skinninteriør, og jeg klarte ikke å finne en eneste rustflekk på den. sjekka jekkfester, bun av dører, hjulbuer og tanklokk det jeg kunne sette fingeren på var at den var bitte litt ujevn på tomgang, og at det var en liten ulyd av en liten sak som sto i motorrommet. selger mente den tilhørte varmeapparatet. den ligger ved +polen på bildet her. noen som vet hva det er? Er ventilene til varmeapparat, men lyd har jeg aldri opplevd derfra. Mangler forresten et deksel på bilde. hvis jeg stikker på biltilsynet for å godkjenne senk, åpner de panseret da tro?
HMW Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 det er nok el. vannpumpe du mener? Hvis den tikker... uansett.. hvor er kompressoren??? Mangler deksel over skruene også. Hvis bilen er så fryktelig strøken burde slike ting være på plass... synes jeg da ihvertfall.
Robin L Skrevet November 30, 2009 Forfatter Skrevet November 30, 2009 det der er bare et bilde jeg fant på google for å vise hvor den tingen som lagde lyd ligger. motorrommet på den aktuelle bilen var meget bra. kompresoren sto der hvor luftfilteret pleier å stå. får se hva det blir til. er det mye stress å skifte fjærer på bilen egentlig? eller mulig å finne papirer på settet som står på?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå