Gå til innhold

Bilspilltråden

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

Det er slike som deg Noekult, som har gjort at jeg gledet meg så enormt til GT5. Har og spillt igjennom de aller fleste bilspill oppigjennom årene, men har bare en skjelden gang vært innom GT. Derfor hadde jeg helt enormt store forventninger til dette. Og jeg har heller aldri blitt så skuffet. Igjen, det er ingenting å si på kjørefølelsen, og måten bilene oppfører seg, med det er bare ikke nok når de havner så jævla langt bak alle konkurrenter på resten. At det er flott grafikk på noen få av bilene er jo vel og bra, men du ser dem jo aldri når du kjører, så det er absolutt ikke det viktigste.

Sier på ingen måte at Forza er perfekt (så langt der i fra), men det er jo helt basic ting som feiler GT5. Hadde lyden vært av samme kvalitet som grafikken på premiumbilene, skulle jeg nok brukt plenty med timer på dette spillet. Spillet blir nok og noen hakk bedre med ny skademodellering uten at jeg har mulighet til å få testet dette.

Og NFS er ikke noe vits å nevne i denne sammenhengen, det er (/har blitt) en rén arcade racer.

Det med at man kommer lettere til heftige biler i Forza forstår jeg heller ikke. Tok ikke mange timene i GT5 før jeg brummet rundt i stort sett alle premium bilene jeg hadde lyst på.. Det sier vel kanskje mere om meg. Synes det er morsommere å kjøre rundt i trimmede "normale" biler enn ferdige GT biler.

+1 Hagenisse.

Konsoll er ikke stedet å lete om man vil ha virkelig realistiske spill. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 503
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har vært GT gutt i hele mitt liv. Er vel en av de som forguder GT høyest. De siste dagene før GT5 skulle komme ut fikk jeg nesten ikke sove om nettene :P Og da jeg fikk spillet, satt jeg vel med øynene klistra til tv'en i 15-16 timer i strekk første dagen! Og jeg elsket spillet, gjør det fortsatt forsåvidt!

Men etter mye snakking med kamerater og lesing på internett, kjøpte jeg meg en brukt X-box og forza 3! :D Og man kan si at jeg ble mildt overrasket!! Jeg har alltid snakke dritt om forza i forhold til GT :P Men det er det slutt på nå! Nå klarer jeg så vidt og legge fra meg X-box kontrollen. Riktignok har GT5 bedre kjørefysikk, og grafikken på noen av premiumbilene er helt fantastisk! Men så mye morsommere Forza 3 er! Trimming delen på forza er noe av det beste jeg har vært borti. Motorbytte, turbo(på alle biler), muligheten for å bygge om til 4wd. Og alt det kosmetiske man kan gjøre med bilen. Logg deg på x-box live og vips så har du et par tusen forskjellige design på bilene dine :)

En kompis av meg kjører en Volvo C30 i virkeligheten, så jeg har nå kjøpt meg en C30 på spillet, satt inn en S60 racingrigga motor, turbo, bygd om til 4wd og litt annet smågodt. Har også lastet ned norske skiltholdere, 2011 oblater, og satt inn kompisen min sitt registreringsnummer.

Så etter 15 år med Gran Turismo, så kan jeg si at jeg har blitt Forza gutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo fart en av de tingene som virkelig er vanskelig å få frem på film/spill, men de har jo ikke akkurat prøvet seg på å lage noen optiske illusjoner av hastighet heller da. om du filmer deg selv rundt banen tenker jeg det føles som det går i sirup på filmen i forhold til når du faktisk kjører. ;)

Kjørefølelsen på GT5 når du kjører time-attack er finfin den, men så snart det kommer noen motstandere, og det føles som om det er 20 plastdunker som dulter rundt på banen forsvinner mye av denne kjørefølelsen for meg. Lydbildet på bilene er jo helt forferdelig, og det er nok til at jeg midlertidig har lagt spillet på hyllen.

en 700hk R33 Skyline høres ikke ut som en 1997 honda Accord..

Grafikken på de 200 premiumbilene er det i midlertid ingenting å si på. ;)

nei, jeg tror nok jeg venter til Forza 4 / GT6 (om 6 år?).

Veldig enig i det du sier her hafsmo, når du kjøper et bilspill, hvertfall i år 2010, burde det være en del forandringer, lyden høres jo fortsatt ut som et bilspill som kommer fra 80 tallet..?!!

Eneste bilspillet etter min mening som har ganske så lik lyd som på virkeligheten, er jo underground 2.. Nå burde dem få opp øya, og ikke sitte og klø seg i ræva, og tenke koffert..!!!! :idea::evil:

Jeg mener i hvertfall at lyd er halve spillopplevelsen, når jeg skrur opp lyden, er det faen meg flaut og høre på.. grafikkmessig er det ingenting og si på... :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skrur opp lyden er det nydelig å høre på! Kanskje det har noe med anlegget å gjøre?

Greit nok at lydene ikke høres ut som i virkeligheten, mange biler har temmelig lik lyd, ja.

Men selve feelingen av høy motorlyd, rattet i fanget og tv-skjermen ett par meter unna, det er kanon :) Velg en kjekk bil, velg nordsløyfa, og konsentrer... Ingenting er bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skrur opp lyden er det nydelig å høre på! Kanskje det har noe med anlegget å gjøre?

Greit nok at lydene ikke høres ut som i virkeligheten, mange biler har temmelig lik lyd, ja.

Men selve feelingen av høy motorlyd, rattet i fanget og tv-skjermen ett par meter unna, det er kanon :) Velg en kjekk bil, velg nordsløyfa, og konsentrer... Ingenting er bedre :)

hmm.. dårlig lydkvalitet, jeg har yamaha hjemmekinoanlegg, mener da dette ikke er noe dritt.. [-X

greit nok og ha rattet i fanget, og tvskjermen ett par meter unna, men LYDEN da mann!? Skjønner ikke hvor du for gromlyden fra...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med ZhilleN her. Når jeg skrur opp lyden på B&W'ene blir jeg bare irritert. Er ingenting som minner om motorlyd som kommer derfra. Første gang jeg testet spillet trodde jeg først jeg hadde fått feil, en gammel demo eller noe.

Hagenisse:

Du har det ganske gøy bak rattet når du gidder å kjøre 50 runder. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det ganske gøy bak rattet når du gidder å kjøre 50 runder. :shock:

Ja.. men hvis man ikke har det moro, hvorfor spiller man? :)

Monterte forresten nettopp en buttkicker til oppsettet mitt. Ikke det mest realistiske resultatet kanskje, men moro uansett. Kjente det godt når jeg girte ned for tidlig og tok motoren. Det smalt greit!

ButtKickerGamerSet2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombiner buttkicker med KOR-FX så tenker jeg det blir enda litt bedre. Jeg avventer å prøve det oppsettet til en kompis har fått det, som bestilte det rett før jul. Hjelper det buttkicker opplegget noe særlig da man blir kasta fra curb til curb i vibrasjon, eller om man toucher en annen bil eller braser rett i autovernet?

http://www.youtube.com/user/simracingto ... U6XimZKj3k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...