nimitz Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Nå har Auto Glym en lakkrens som du kan begynne med hvist du har en del riper. Etterpå kan du bruke Super Resin Polish eller Ultra Deep Shine hvist du har en mørk bil. For og få et perfekt resultat så avslutter du med Extra Gloss Protection. Men få med et hefte over de forskellige Auto Glym produktene. Der står det veldig godt forklart hva du trenger. Husk, en nypolert bil er et blikkfang))) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duemorty Skrevet November 23, 2009 Forfatter Share Skrevet November 23, 2009 Er en del vaske riper etter forgje eier. Har ikke vasket den i maskin så lenge jeg har hatt den hvertfall. Følger det med noe man smøre det utover med og fjerner det med? eller hva skulle jeg brukt der? Skal det tørke lenge de produktene der eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Meguair´s step 1, 2 og 3 er bedre enn Autoglym sine forbrukerserie. (ja eg har testa begge) Step 1, 2 og 3 er lakkrens, polish og voks. Lakkrens jobbes med på eit lite område og tas vekk umiddelbart. Polish jobbes med på eit lite område og tas vekk umiddelbart. Voksen tas på heile bilen og tas vekk når den er tørr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Du vil få like mange anbefalinger som folk du spør når det gjelder hva du bør kjøpe. Man skaper seg en favoritt (eventuelt mange ) og foretrekker den framfor det meste annet. Den største fordelen med å bruke maskin fremfor å gjøre jobben for hånd, er at du slipper krampe i armer (får problemer med ryggen i stedetfor da ) og at jobben går veldig mye fortere. En DA (ocilerende) maskin gjør en bra jobb på litt tid, og det skal mye til for å gjøre noe galt. En roterende maskin vil gjøre jobben raskere, men her kan du brenne lakken og slikt. Det er ikke like fort gjort som mange skal ha det til, men det går an. Når det gjelder mange håndprodukt, så fjerner de ofte ikke så mye riper. Fjerner de riper, vil det kreve mye arbeid, men lar seg jo gjøre. Veldig mange produkter som er laget for å brukes for hånd inneholder filler, noe som gjør at man skjuler ripene og ikke fjerner dem. Det ser ut som at de er vekke for en stund, men etterhvert vil de komme tilbake igjen. To "serier" som jeg har sett mange har valgt med stort hell, er Meguiars DC 1-2-3 og Duragloss (101, 105 og 111 (mulig jeg tar feil på nummer)). Enkle i bruk, og Duragloss gir hvertfall laaang holdbarhet om man passer på herdetiden. Meguiars DC har ikke noen sealer slik som Duragloss, så det gir litt mindre holdbarhet i forhold til en sealer, i dette tilfellet. Vanlig polish skal ikke herde, men bare jobbes inn og tørkes av. Det er sealer (forsegling) og voks som trenger herdetid for å sette seg skikkelig. Generelt sett vil jeg tro du blir fornøyd med det meste du vil velger, så lenge du kommer deg videre fra Turtlewax stadiet hehe Kjøper du deg produkter som er enkle i bruk er det mye større sjanse for å få mersmak for dette, og du vil fort gå videre å teste flere produkter og bli flinkere og flinkere. Husk at du ikke blir verdensmester på første forsøk, men vil få bedre og bedre resultater jo lengre du jobber med dette. Selv om det er skrevet før, anbefaler jeg dcn.no Det er mye bra guider der, og veldig mye bra kunskap. Legger ved link til to "How-to" guider. Utrolig bra å lese om du er relativt fersk på bilpleie. Har lest dem mange ganger selv http://www.detailersclub.no/artikler/gu ... or-dummies http://www.detailersclub.no/artikler/gu ... dummies-20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Må nok si meg enig i AdjoS. Når man først får se resultater av polering så dukker nok nysjerrigheten opp på andre og kanskje bedre produkter. Blir liksom en "ond" sirkel))) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Må nok si meg enig i AdjoS. Når man først får se resultater av polering så dukker nok nysjerrigheten opp på andre og kanskje bedre produkter. Blir liksom en "ond" sirkel))) Også veldig enig i AdjoS sitt innlegg. Det du nevner med ond sirkel nimitz er vel mere at ting blir som en fanatisk opplevelse etter resultater med produkter en liker fordi de føles lett å jobbe. Samtidig klarer kansje oppnå ganske gode resultater også med akurat enkelte produkter. Tror det er lurt prøve litt får å finne et produkt som enn føler seg selv tilfreds med, noe jeg nevnte litt i første innlegget i denn tråden også. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå