Lars89 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Veldig mye sant i det du sier der. Har utvikla meg MYE som sjåfør på 1,5 år og 50-60K km...
Larsinnj Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Men sånn helt seriøst. Helsike heller om jeg hadde kommet til å klistret en grønn L bakpå bilen min. Dette rett og slett for at jeg ville følt meg mer utrygg i trafikken når det kommer en klovn bak meg å ser på meg som en fersk og utrygg sjåfør og vil forbi meg koste hva det koste vil. Ungdommer er mest utsatt i ulykker. Det er jo statistisk bevist, men jeg tror også at passive sjåfører (les:hattkaller) Har forårsaket noen av de ulykkene med at de aldri slipper fram folk bak, og de bak blir provosert, og tar en forbikjøring der sikten kansje ikke er od nokk etc.. Promillekjøring kan vel også til noen av ulykkene, og mer regelmessige promillekontroller og kansje i tillegg strengere straff for kjøring i fylla hadde ikke vært meg imot. Tror det hadde funket bedre enn en magnetskive med en bokstav på.
Lars89 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Er sant det med den grønne L-en. Få eller ingen ville brukt den og ville sikkert bare fått en bot hvis man ble stoppa uten... Alle her inne har kjørt med rød L og vet hva det gjør med andre trafikanter. Selv om man ligger 20-40 over grensa (som jeg gjorde konsekvent og gjør fortsatt) er det noen som absolutt skal forbi... Jeg blir rimelig fort hissig på folk som kjører under grensa og skal ikke nekte for at det har skapt et par tvilsomme forbikjøringer der det ville gått rett til h... om det hadde kommet noen i mot... Fyllekjøring på offentlig vei er lavmål og burde blitt slått enda hardere nedpå selv om dagens straffenivå er relativt høyt til Norge å være... Bilkjøring får gjerne frem det værste i folk...
jonr- Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 hhmm.. Spent på om jeg blir nødt til å cruise rundt i m3'n med grønn L bakpå.. hehe Gjelder denne grønne (L) for de som tar opp igjen førerprøven for 2.gang, 3.gang, etc ?
316 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 hhmm.. Spent på om jeg blir nødt til å cruise rundt i m3'n med grønn L bakpå.. hehe Gjelder denne grønne (L) for de som tar opp igjen førerprøven for 2.gang, 3.gang, etc ? De som tar opp førerprøven 2.gang skal visstnok måtte kjøre rundt med en gul L bak på bilen, for looser.
jonr- Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 hhmm.. Spent på om jeg blir nødt til å cruise rundt i m3'n med grønn L bakpå.. hehe Gjelder denne grønne (L) for de som tar opp igjen førerprøven for 2.gang, 3.gang, etc ? De som tar opp førerprøven 2.gang skal visstnok måtte kjøre rundt med en gul L bak på bilen, for looser. heheh... pass deg nå!! : ..forresten: om jeg får en gul L i posten fra deg 24.des, så skal jeg feen meg bruke'n å!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå