Lars89 Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Har store åpne felger på bilen noe som gjør at skitt vises veldig lett. Bremseklossene som står på nå støver alt for mye noe som fører til at felgene er nesten konstant skitne. Har borra og slissa skiver som garantert ikke hjelper... Trenger tips/erfaringer til bremseklosser som støver lite/ingenting. Må også ha lite/ingen piping/ulyder, Hvordan er EBC green/yellowsruff??
E46Johnny Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Jeg har fra tidligere hatt god erfaring med ferrodo racing klosser, men de heter sikkert noe annet i dag, de støva veldig lite og bremsa bra, men de inneholt asbest, så jeg kjøpte de siste de hadde til gamle opelen. Jeg vet at flere er fornøyd med disse http://www.ferodoracing.com/it/car_racing/ds_2500.htm og de passer til litt banekjøring også.
Lars89 Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Takker! Har hørt mye bra om de Er veldig fornøyd med bittet i bremsene i dag så det trenger ikke være "racing" klosser e.l
turn-in Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Greenstuff støver lite. Har ikke samme erfaring med Ferodo.
hagenisse Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Greenstuff støver svært lite ja. Yellowstuff er heller ikke ille til vanlig bruk, men støver endel på bane. Det er heldigvis av typen som lett kan børstes bort.
Lars89 Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Ok. Hva vil folket anbefale av greenstuff eller yellowstuff? Støyer noen av de? Trenger de tempereatur for å virke? Mener å ha lest at greenstuff kan gå i oppløsning ved hard bruk? Kjører minimalt på bane o.l men har en "aktiv kjørestil" og det er greit å vite at man har gode bremser den dagen man plutselig trenger å stoppe fort.
Øyvind L. Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Hvis du bare kjøre langs veien så skal du kjøpe Greenstuff. Har hatt de klossene selv og de virker ubeklagelig til vanlig bruk. Bra erstatning til original kloss.
hagenisse Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Yellowstuffene mine peip litt innimellom, men ikke noe stort problem og flere andre sier de ikke piper, så det var kanskje bare jeg som ikke kan montere bremseklosser. Begge er helt fine til vanlig bruk, men yellowstuff tåler endel mer på bane. Tipper greenstuff holder i massevis til ditt bruk. Får du fading på gata er det noe feil med bremseteknikken.
Lars89 Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 Takker for tips! Etter et søk på google og lesing på div. fora osv frister det mer med yellowstuff. Støver vistnok litt mer, men holder lenger og gir bedre bremser. Det med at greenstuff går oppløsning viser seg at bare er et problem med en eldre utgave av klossen...
Tommy Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Jeg har hatt flere sett med yellowstuff, på flere biler, å har bare positive erfaringer. De støver forholdsvis lite (untatt på bane) mine har ikke laget noen lyd, de biter bra (også når de er kalde) har grei levetid, og en overkommelig pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå