Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Politiet kan holde laserkontroll når de har lys nok til å være sikker på at bilen de sikter på er det samme som den de vinker inn. Og så må de se bilen de sikter på så klart.

Sier storebror. (Politimann).

Spør han gjerne fra meg om EN politimann har lov til å holde en radar/laser-kontroll alene. Det er nemlig et individ på Østlandet som til stadighet gjør det.

Skrevet
ja, man er jo villmann når man ligger 15km over, klovn.

Ironi fungerer dårlig på nettet, skjønner jeg...... :wink: Klovn sjæl, oterpung, grevling, bjønn, idiot. :lol:

Skrevet
Politiet kan holde laserkontroll når de har lys nok til å være sikker på at bilen de sikter på er det samme som den de vinker inn. Og så må de se bilen de sikter på så klart.

Spør han gjerne fra meg om EN politimann har lov til å holde en radar/laser-kontroll alene. Det er nemlig et individ på Østlandet som til stadighet gjør det.

Fikk akkurat en melding fra storebror og han sa "Så klart. Hvorfor ikke?"

Skrevet

Synes bare det er litt merkelig at èn mann har ansvaret for alt som skal skje... Måle, stoppe vedkommende, skrive ut bøter etc.

Skrevet

hehehe og kjøre etter de som ikke stopper! ville blitt en lite effektiv måte å ha kontroll på..5 min måling, 30 min biljakt t/r - 5 min måling, 30 min biljakt t/r osv :P

Og når han kom tilbake til målestedet 3. gang er laser, stativ og den røde bordtennisracketen på mystisk vis forsvunnet :D

Skrevet

Nå er det ikke så veldig mange som stikker av hvis de har kjørt litt for fort. De fleste tar heller en bot enn å risikere førerkort og det som verre er ved å prøve å stikke av.

Er sikkert ikke så praktisk å drive laserkontroll alene men det er ingenting sånn rent juridisk i veien for det.

Skrevet

Ironi fungerer dårlig på nettet, skjønner jeg...... :wink: Klovn sjæl, oterpung, grevling, bjønn, idiot. :lol:

Her hagler komplimangene ser jeg! hehehe! :lol:

Skrevet
Nå er det ikke så veldig mange som stikker av hvis de har kjørt litt for fort. De fleste tar heller en bot enn å risikere førerkort og det som verre er ved å prøve å stikke av.

Er sikkert ikke så praktisk å drive laserkontroll alene men det er ingenting sånn rent juridisk i veien for det.

Det var bare ett bilde som kom opp i hodet mitt ;)

Politimanns tanker: "aha, 15 over..vinke ham inn..komme til pappa..

VROOOOm!

Politimann: faaen igjeeeen ](*,)

Skrevet
Hva med Hardangerbrua? En bru som stort sett skal være til nytte for 4000 mennesker og koster 2 millarder.

OffTopic, men dog;

Faktisk så er det ikke så enkelt; Hver eneste dag går det lass på lass av trailere fra vest til øst, og motsatt. Fra Bergen har de tre valg; Hemsedal, Hardangervidda eller Haukelifjell. Haukelifjell ønsker du ikke å bruke, da det er per tid for mange opp- og nedstigninger, samt stor fare for vinterstenge veier. Hemsedal er en sikker vinner, da denne veien sjelden er vinterstengt.

Men den korteste veien er over Hardangervidda. Selv om det er stor risiko for vinterstengte veier, så sparer du jevnt over mye tid (tid = penger) kontra Hemsedal. Du når også enklere Drammen og området rundt.

Og de som kjører over Hardangervidda må uansett over fjorden med båt; og betaler per i dag rundt en 100-lapp. Så fremt vegstykket fra Voss - fjorden kan utbedres, så har du faktisk en relativt grei strekning uten alt for mye opp- og nedstigninger før Hardangervidda.

Dermed får du økt bilbruk på dette strekket, og bilistene betaler vel en stor del av gildet selv?

Ser derfor ikke poenget ditt med de 4.000 brukerene?

Når det er sagt, så er jeg likevel sterkt i mot denne brua, da den for det første ødelegger cruise-havna til Eidfjord.

For det andre, og kanskje det viktigste poenget mot brua; Bergensområdet burde blitt koblet sammen med Stavangersområdet en plass innenfor Haugesund; hvor opp- og nedstigningene vil være minst i fremtiden (med ny Røldalstrassé). Men dette krever mangfoldige flere milliarder enn de to stakkarslige til Hardangerbrua.

Skrevet

Dette er bare dritsurt for hvermansen.

"Politiet håper at flere og bedre lasermålere skal være med å redusere antall ulykker langs norske veier. "

Jeg klarer ikke helt å se den krystallklare linken mellom lasermålere og færre antall ulykker. Klarest er "penger i kassa" linken spør du meg.

Jeg føler lasermålere er en kjekk teknikk for å suge ut penger av folk flest som ligger 5-10 km/t over.

Større fokus på rus, dårlige sjafører og farlige biler hadde vært noe. Slike kontroller luker ut mye drit. Det handler alltid om fart virker det som. Skjønner ikke hvorfor det aldri er noen som nevner trege eller rett og slett dårlige sjafører som en faktor. De lager utrolig mye irritasjon hos folk flest, og skaper dermed farlige situasjoner.

Skrevet

Synes bare det er litt merkelig at èn mann har ansvaret for alt som skal skje... Måle, stoppe vedkommende, skrive ut bøter etc.

...og møte opp på gårdsplassen, ture inn i ulåste hus uten å banke, ut og inn av alle bygninger, for så å fortelle vedkommende hvilken enorm fare han er for samfunnet, gi patetiske anklager, ta førerkortet og fylle ut falsk rapport.

God dag man økseskaft crashed.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...