Gå til innhold

mye gale med min e36, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er en 320i 1992 mod. går ujevnt på tomgang (500-2500 rpm ), er helt daff under 3000 rpm, nøkker helt tilfeldig når jeg gir gass på 1-2-3 gir. og bilen akselerer ikke på 1 eller 2 gir så og si.. kjører på 3 gir og gir gass virker det som hele bile bare vil dø før den får nytt liv og forsetter fremover. noen som har noen ide hva dette kan være? har nett hatt den inne på verksted å byttet top deksel pakining.

Skrevet

Dette høres ut som den klassiske feilen på LMM eller Lambda. Holde en knapp på LMM.

Bruker bilen mye bensin?? Er samme symptomer tilstede når motor er kald??

Skrevet
Høres ut som innsugsbelgen ja..

Yes, det kan også selfølgelig være tilfellet, glemte helt av denne i farta :)

Tar 5 min å feilsøke på denne. Hvis den er hel, så fortell oss om bilen bruker mye drivstoff, og om symptomene er lik på varm og kald motor.

Napp også ut koblingen til LMM og hør om motor endrer gange/turtall når pluggen er av

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg har akuratt det samme problemet. Og som noen sier over her kan det ikke være lamdasonden, fordi da skal ikke bilen regere like kraftig.

Jeg hadde først og fremst hull i belgen. Denne fikk jeg byttet ut i helt ny, samt oksygen røret som gikk fra denne og til tomgangsregulatoren. Renset også LMM og tomgangsregulator. I går så sjekket jeg om det var LMM, koblet av ledningen til LMM og bilen gikk mye dårligere, ble nesten kvelt. Så da er det ikke LMM, sjekket etter sprekk i slanger og belgen, men ikke noe der. Så det eneste som gjenstår er å koble av lambdasonden. Så det kan fullt mulig være lambdasonde.

Skrevet

Dersom det er fukt i hjernen. Hva gjør man videre da? Og hvordan demonterer man hjernen. Er vel den som sitter bak kjørecomputeren for de som har det? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...