brynjar90 Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 er en 320i 1992 mod. går ujevnt på tomgang (500-2500 rpm ), er helt daff under 3000 rpm, nøkker helt tilfeldig når jeg gir gass på 1-2-3 gir. og bilen akselerer ikke på 1 eller 2 gir så og si.. kjører på 3 gir og gir gass virker det som hele bile bare vil dø før den får nytt liv og forsetter fremover. noen som har noen ide hva dette kan være? har nett hatt den inne på verksted å byttet top deksel pakining.
Breitling Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Dette høres ut som den klassiske feilen på LMM eller Lambda. Holde en knapp på LMM. Bruker bilen mye bensin?? Er samme symptomer tilstede når motor er kald??
Marius2002 Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Hadde no lignende problem på min E36. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=101233&highlight= Fant til slutt ut at det var innsugsbelgen, ville sjekket denne for rifter/hull for sikkerthets skyld. Men som Breitling sier så kan det også være LMM eller Lambda.
Breitling Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Høres ut som innsugsbelgen ja.. Yes, det kan også selfølgelig være tilfellet, glemte helt av denne i farta Tar 5 min å feilsøke på denne. Hvis den er hel, så fortell oss om bilen bruker mye drivstoff, og om symptomene er lik på varm og kald motor. Napp også ut koblingen til LMM og hør om motor endrer gange/turtall når pluggen er av
Rannem Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Jeg setter også en knapp på innsugsbelgen! Hadde akkurat samme problem på min. Spessielt på førstegir ved litt gasspådrag får 3000 omdreininger.
^th0mas^ Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Dårlig lambdasonde gir ikke så kraftige symptomer. Litt lugging og ujevn tomgang, men ikke mer. Sikkert falskluft eller luftmengdemåler.
ojstejn Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Viss ikke tipsene over her fungerer, så prøv å bytt til deg coiler - det funka for meg.
Marius2002 Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Er du "heldig" er det innsugsbelgen, det er den billigste delen.
sufii Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Jeg har akuratt det samme problemet. Og som noen sier over her kan det ikke være lamdasonden, fordi da skal ikke bilen regere like kraftig. Jeg hadde først og fremst hull i belgen. Denne fikk jeg byttet ut i helt ny, samt oksygen røret som gikk fra denne og til tomgangsregulatoren. Renset også LMM og tomgangsregulator. I går så sjekket jeg om det var LMM, koblet av ledningen til LMM og bilen gikk mye dårligere, ble nesten kvelt. Så da er det ikke LMM, sjekket etter sprekk i slanger og belgen, men ikke noe der. Så det eneste som gjenstår er å koble av lambdasonden. Så det kan fullt mulig være lambdasonde.
kbteknik Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 hvis det ikke er lampda hadde jeg tatt ut hjernen og sjekket den for fukt.. vanlig problem på e36 desverre, bare og åpne den og se etter ir
sufii Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Dersom det er fukt i hjernen. Hva gjør man videre da? Og hvordan demonterer man hjernen. Er vel den som sitter bak kjørecomputeren for de som har det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå