Fredrik 90 Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Nå er jeg overgitt altså, synes det blir mye nå. I dag da jeg satte meg i bilen for å kjøre til jobb så la jeg merke til at det tok usedvanlig lang tid før det kom varme fra varmeapparatet. Så når jeg reiser fra jobben så er det selvfølgelig litt dugg på innsiden av front ruta(selvfølgelig bare på førersiden og midt i synsfeltet), pga at en tettning i den venstre bakdøra lekker litt når det regner med det resultat at det er fukt i teppet på venstre side bak. Varmeapparatet på full blås og 32 grader, motoren blir driftsvarm som vanlig men kommer det varmluft? nei! Etter nesten 20 min kommer det bare litt varme ut, jeg blir forbanna og trør kickdown og boff der kom varmen gitt. Men den forsvinner sakte men sikkert igjen unntatt fra den høyre dysa i dasjbordet Jeg tar kickdown igjen for å se og det samme skjer, full varme i 2 min i alle dyser før det dabber av igjen. Hva er det som foregår med denne bilen, den har jo gått problem fritt i 2 år nå Her om dagen så begynte bremsbelegg lampa å lyse, opphengskula på høyre side foran er begynnt å lage dunkelyder og må skiftes. Pluss noe pixelfeil i displayet på Radio/CDspilleren OG den f.... lekasjen i bakdøra. Jeg bytta nettopp radiator fordi den fucka seg selvølgelig, kan dette ha noe med den treige responsen i varmeapparatet. Synes jeg har hatt mye med denne bilen nå, min nesten dobbelt så gamle Audi 100 2,6 som snart har gått 200 000 km har kun blitt skiftet slitedeler på i alle år, mer trofast bil skal du lete lenge etter. Må vel bestille time på Bavaria IGJEN, detta blir dyrt i allfall og det er jo fint nå rett før jul og greier Er der flere her som har vært borti liknende? Som en kollega sa, bare å finne fram Spriten så blir det glemt(for en stund i allfall)
m-alpin Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 fikk du luftet ut etter radiatorbytte,kan ha en sammenheng hvis ikke!! kjipt når mye skjer om gangen ja..
Sir Hofstad Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Kan virke som vannpumpe er defekt, men kan være dårlig lufting etter radiatorbytte osv.
Bimmerlars Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Det der er jo ingenting. Litt slitedeler, standard pixelfeilproblem og en utett pakning i en dør. Det er jo ikke dårlig på to år. Hehe....he.. Ta av radiatorlokket. Se til venstre helt på toppen når du står foran bilen. Se om det kommer en tynn stråle frostvæske både på tomgang og når du ruser. Er det ikke noe evnt. veldig dårlig kan du jo ha en defekt/slitt vannpumpe f eks. Ihvertfall en gjenganger på disse motorene.
fast Dog Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Synes du skryter noe vanvittig av den audien din!Hvorfor bruker du ikke bare den viss den er så hinsides fantastisk!?? Alle de problemene dine er jo små bagateller som er lett å fikse. Hva som feiler varmeapperatet ditt vet jeg ikke, men bremser og foringer er jo slitasjedeler. Og har du kjørt i 2 år uten å bytte noe så er det vel kanskje på tide at noe begynner å bli sliten.
Simpel Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Dette lar seg vel fikse, men har det noenganger sånn selv også. Faens bil, plutselig masse galt på en gang. Tar hardt på humøret når hele bilen begynner å skape seg sånn, er akkurat som bilen er i dårlig humør og er sur på deg. Har flere ganger vært på nippet til å lage tråder med en overskrift i retning den du har valgt Lykke til!
Fixfax Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Forstår det slik at den funket til du byttet radiator, sikkert dårlig lufting, skru på full varme, med radiatorlokket av, og få termostaten til og åpne seg, da blir det nok bra. slitedeler må man regne med, og en dørpakning er da ikke mye, synes ikke dette var så galt jeg. om du byttet radiator på verksted ville jeg reit til dem og lagt det frem på en pyntlig måte at du ikke får skikkelig varme i coupeen, så får du dem til og stille en diagnose
Trancma Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 skal du sette den bort for noen sånne småting? fiks det selv, billig og enkelt. Slitedeler må man regne med..
Deep Dish Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har samme problem som deg, null varme på tomgang/rolig kjøring.. Men ved høyt turtall så kommer varmen.! Utrolig irriterende problem... Har ennå ikke giddet å forske på problemet, så jeg henger meg med på tråden din.!
Bimmerlars Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 skal du sette den bort for noen sånne småting? fiks det selv, billig og enkelt. Slitedeler må man regne med.. Helt til feilen skyldes et internt brudd i en styreenhet til klimaapparatet. Er ikke alltid ting er "billig og enkelt" med bil dessverre. Er du heldig er vannpumpa defekt evnt. at termostathuset har sprekt og det er for lite frostvæske.
Simpel Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har samme problem som deg, null varme på tomgang/rolig kjøring.. Men ved høyt turtall så kommer varmen.! Utrolig irriterende problem... Har ennå ikke giddet å forske på problemet, så jeg henger meg med på tråden din.! Foreslår å bytte vannpumpe. Var likt på min bil, vannpumpa var skurken.
hauken Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har du e39 så må du regne med litt trøbbel,de kalles gjerne "slitedeler" blant oss her på forumet...
hagenisse Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Det der er jo ingenting. Litt slitedeler, standard pixelfeilproblem og en utett pakning i en dør. Det er jo ikke dårlig på to år. Hehe....he. Enig. Må regne med litt feil på gamle biler.
Deep Dish Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har samme problem som deg, null varme på tomgang/rolig kjøring.. Men ved høyt turtall så kommer varmen.! Utrolig irriterende problem... Har ennå ikke giddet å forske på problemet, så jeg henger meg med på tråden din.! Foreslår å bytte vannpumpe. Var likt på min bil, vannpumpa var skurken. Takk for svaret.. Ja hadde en liten mistanke at det kunne være vannpumpen, tror ikke den har vært skiftet tidligere, og vet jo at de er kjent for å gå i oppløsning.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå