Gå til innhold

Monovisker til e30?

Gjerviken
 Share

Anbefalte innlegg

Det lager du selv på kort tid.

Du trenger en propanbrenner, en drill, en hammer og en vinkelsliper.

Sett viskerarmen din i skrustikka og varm dem opp til den blir rødglødende, bøy den sånn at den er bein.

Napp ut vindusviskermekanismen, bank ut kula nederst til høyre på bildet.

Borr ett nytt hull 12mm høyere oppe og bank kula inn i det hullet.

wiperdiagram.jpg

Skjær bort tappen som venstreviskeren er festet i. (Over klipset som holder viskermekanismen sammen)

Sånn blir resultatet.

Bilde192.jpg

Du må selvfølgelig justere posisjonen på viskeren. Still mekanismen helt til ene siden, og monter viskerarmen sånn at viskeren ligger helt ut mot kanten av ruta.

Kjør den og sjekk at den tar hele ruten, og juster den evt for å få et beinere viskerbilde.

Etterpå kan du løsne ledd nr 4 fra viskermotoren, dra viskeren til det punktet på ruta som du vil ha som parkeringspunkt, og skru fast leddet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Faen at eg ikkje såg denne før.Har nett bygd om på min men eg brukte kapp og sveis metoden.Kjøpte meg viskerarm fra Citroen(Bosch arm) siden den har 1 visker orginalt og tilpassa den på lengden for å viske maks av ruta.Eg forlenga armen på motoren litt også pluss at eg forkorta inn den andre(den som er festa til venstre visker) for å få viska maks.Husker ikkje lengdene for eg måtte prøva meg fram litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...