Egil-s Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Heisann. Har en sak hos forsikringsselskapet mitt her. Jeg jobbet 1uke på, 1uke av en periode, og bilen min ble stående utenfor jobb en hel uke, også helg. Da jeg kom hjem på søndagen så sto den på paller. Hadde forresten M5 (de som blir levert fra 2004 tror jeg) felger på min E46 cab. Så jeg anmeldte det og rapporterte det inn til forsikringsselskapet mitt. Der sa jeg at det sto på originale M5 felger, som ifølge GS er verdt i overkant av 32 000 +dekk. Så ringte en taktstmann til meg å sa at han måtte gå ut ifra hva bilen blir levert med originalt og at han kanskje kunne legge til de 10 000 kronene som dekker ekstrautstyr på bilen. Er det noen å krangle på? Skal jeg stå på mitt å si at jeg vil ha igjen det nye M5 felger +dekk koster? Betaler tross alt 28000 i året i forsikring, aldri hatt uhell eller tatt noe på forsikring før.
Yngvejos Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Heisann.Har en sak hos forsikringsselskapet mitt her. Jeg jobbet 1uke på, 1uke av en periode, og bilen min ble stående utenfor jobb en hel uke, også helg. Da jeg kom hjem på søndagen så sto den på paller. Hadde forresten M5 (de som blir levert fra 2004 tror jeg) felger på min E46 cab. Så jeg anmeldte det og rapporterte det inn til forsikringsselskapet mitt. Der sa jeg at det sto på originale M5 felger, som ifølge GS er verdt i overkant av 32 000 +dekk. Så ringte en taktstmann til meg å sa at han måtte gå ut ifra hva bilen blir levert med originalt og at han kanskje kunne legge til de 10 000 kronene som dekker ekstrautstyr på bilen. Er det noen å krangle på? Skal jeg stå på mitt å si at jeg vil ha igjen det nye M5 felger +dekk koster? Betaler tross alt 28000 i året i forsikring, aldri hatt uhell eller tatt noe på forsikring før. Siden M5 har et helt annet innpress enn 3-serie, er det lite sansynlig at det var originale M5-felger du hadde. Isåfall vil det være forsikringssvindel å kreve 32 000 av forsikringselskapet. Du bør være fornøyd med 10 000 i erstatning for replicafelger.f
Spiff Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 ekstra utstyr må forsikres ekstra, hvis ikke dekker det inntil 10000 minus egenandel, er sikker litt forskjellig i fra forsikrings selskap til forsikring selkap også
Egil-s Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Ok, liten misforståelse, lest mye om M5 i trådene her, var M3-felger jeg skulle fram til.
andyE30 Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Ok, liten misforståelse, lest mye om M5 i trådene her, var M3-felger jeg skulle fram til. da går du på gs å skriver ut kvitering på prisen, og trykker den i maska på forsikrings selskapet
Tom K Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 hvis du ikke har tegnet ekstra forsikring for dyre felger så får du ikke mer enn 10 000,- sånn er det bare
EirikL Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Surt, men sant. Hvis ikke felgene er forsikret separat, gjelder løsøredelen på inntil 10000,-.
Dirty Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Surt, men sant. Hvis ikke felgene er forsikret separat, gjelder løsøredelen på inntil 10000,-. ribba bilen min for styling, fikk langt mer en 10 tusen igen
bmwkizn Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Du bør være fornøyd med de 10.000.- kronene du får igjen så fremt du ikke har vert å takstert de felgene som ble stjålet hos forsikringsselskapet tidligere.
Mexos Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Har du bilder av felgene? Det var ikke originale m-tech felger som ble levert originalt med m-pakka til 3-serien da? Disse koster vel en 16k nye elns.
Kristian Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 e46 m3 har også et helt annet innpress enn vanlig e46. her lukter det replica...
andreastrones Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Altså; det takstmann sier, er om du fremskaffer nypris på felgene som bilen er levert orginalt med, så får du dekket disse, samt et tillegg på kr 10.000. Altså, veiledende pris for M3 orginalfelg + kr 10.000... Ser ikke grunn til å være misfornøyd med det?
Mexos Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Altså; det takstmann sier, er om du fremskaffer nypris på felgene som bilen er levert orginalt med, så får du dekket disse, samt et tillegg på kr 10.000.Altså, veiledende pris for M3 orginalfelg + kr 10.000... Ser ikke grunn til å være misfornøyd med det? En E46 320 er da ikke levert originalt med M3 originalfelger De ble kun levert originalt med M3. m-tech felger derimot kan bilen ha vært levert originalt med, dette burde Strandveien Auto eller Gs-bildeler enkelt kunne dokumentere. Så tror jeg samtidig trådstarter bør vurdere å bytte forsikringsselskap dersom han har normal kjørelengde(Noe som er trolig siden han jobber på sjøen) og ikke har en enormt lav bonus. Min 320 koster meg ca 1/3 av trådstarters forsikringssum i året hos gjensidige
E-30 big Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Burde vel først prøve å finne ut hva som var på bilen din før du skal forlange/dokumentere overfor selsskapet.. M3 felger var det neppe viss du ikke har bygd om Cab`n din får disse passer ikke
jonr- Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Heisann.Har en sak hos forsikringsselskapet mitt her. . Hvilket forsikringsselskap har du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå