Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Dersom du likevel vil lakke opp igjen hele felgen kan du prøve å få sveisa og slipa de hakkene ja. Alternativt har du jo tokomponent kjemisk metall da :wink: Jeg har ikke erfaringer med å bruke på akkurat felger, men det er hvertfall sterkt som fy.

Okei, jeg får se på det en dag. Eller så kan du sende meg en pm hva du tar for å fikse de opp noen lunde? :D

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så du sverger til gasolinsettet enda ja:) ozene ble bra de ja.

Kanskje jeg ska prøve gasolin settet da, på nye kanter - for å få så høy finish som mulig. Isteden for å tukkle med våtsliping og finkorna papir.

Er forsåvidt fornøyd med Gasolin-settet ja. På neste prosjekt skal jeg prøve å pusse mere for hånd på slutten av prosessen for å se om det kan bedre resultatet ennå mer. Felgringer får jeg uansett ikke montert i avballanseringsmaskina, så de må tas manuelt :)

kommer og henter de på søndagen jeg:)

Den er grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Borbet-felgene levert tilbake til rettmessig eier, og nytt prosjekt er dratt inn i verkstedet :wink:

Gikk meg på en kjenning som hadde et sett med 8 og 9x17 M5 Throwing Star han ville ha renovert. Denne typen felg har jeg ikke prøvd å renovere før, så dermed ble det bare sånn :wink:

Vanvittig mye solid lakk på felgkanten fant jeg ut nå i kveld, men med litt tålmodighet, malingsfjerner, pakningsskrape og pussepapir er hvertfall 1 stk felg ferdig grovpusset.

Har ikke lagt over bilder til pc`n ennå, men det kommer etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Borbet-felgene levert tilbake til rettmessig eier, og nytt prosjekt er dratt inn i verkstedet :wink:

Gikk meg på en kjenning som hadde et sett med 8 og 9x17 M5 Throwing Star han ville ha renovert. Denne typen felg har jeg ikke prøvd å renovere før, så dermed ble det bare sånn :wink:

Vanvittig mye solid lakk på felgkanten fant jeg ut nå i kveld, men med litt tålmodighet, malingsfjerner, pakningsskrape og pussepapir er hvertfall 1 stk felg ferdig grovpusset.

Har ikke lagt over bilder til pc`n ennå, men det kommer etterhvert :)

Me Gusta! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Borbet-felgene levert tilbake til rettmessig eier, og nytt prosjekt er dratt inn i verkstedet :wink:

Gikk meg på en kjenning som hadde et sett med 8 og 9x17 M5 Throwing Star han ville ha renovert. Denne typen felg har jeg ikke prøvd å renovere før, så dermed ble det bare sånn :wink:

Vanvittig mye solid lakk på felgkanten fant jeg ut nå i kveld, men med litt tålmodighet, malingsfjerner, pakningsskrape og pussepapir er hvertfall 1 stk felg ferdig grovpusset.

Har ikke lagt over bilder til pc`n ennå, men det kommer etterhvert :)

venter i spenning på bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me Gusta! 8)

:wink:

Sinnsyk hard lakk på disse.. Jeg har gitt opp malingsfjerner og tenkte heller å få de blåst.
Er det pulvelakk på disse Throwing Star felgene?

Gjøco malingsfjerner reagerte hvertfall såpass med lakken at den ble så myk at jeg fikk den bort med malingsskrape. Flere lag med lakk her :roll:

Hele felgen er lakket i sort, før felgkanten er lakka vanlig sølv. Om det totalt var 2 eller 3 lag med lakk er jeg usikker på, men mye jobb er det ja.

Har ikke oversikt over om det er pulverlakk, men jeg har mine tvil. Sikkert noen som sitter inne med sånn type info her eller? :wink:

venter i spenning på bilder :D

Og de første kommer her :)

Etter et par runder med malingsfjerner:

s8p7zkwm1qog7we3forg.jpg

Grovpussing i avballanseringsmaskina:

12li1e5wrjyuyu3nv8e6.jpg

1 stk ferdig grovpussa. Kun 3 stk igjen nå :roll:

i1382ecmchtvtklckzws.jpg

dusetc5964rpgvmj11yx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My maaan! :headbang:

Dette blir nesten bedre enn hva jeg forventet, utifra hvordan dem så ut! :crazy:

Gleder meg til å se når du går "finere" tilverks de neste stegene :D:applause:

Går hardt utover fingertuppen dette, men så blir det forhåpentligvis greit resultat :) Har kun brukt 180 våtsliping så langt, så jeg ser potensialet videre jeg også. Skal gå grundigere til verks denne gangen, og ta alle stegene opp til 1000-papir før jeg gir meg. Kan hende jeg kan hoppe over grovpoleringen også da. Gjorde hvertfall det på OZ`ene :wink:

Ble jo litt inspirert av bildet fra Wokke.de du sendte meg her forleden :wink:

Oppdateringer kommer så snart jeg kommer et steg videre i prosessen. Skal til med motorbytte etterhvert også etterhvert, så det hadde vært greit å bli ferdig med disse så snart som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My maaan! :headbang:

Dette blir nesten bedre enn hva jeg forventet, utifra hvordan dem så ut! :crazy:

Gleder meg til å se når du går "finere" tilverks de neste stegene :D:applause:

Går hardt utover fingertuppen dette, men så blir det forhåpentligvis greit resultat :) Har kun brukt 180 våtsliping så langt, så jeg ser potensialet videre jeg også. Skal gå grundigere til verks denne gangen, og ta alle stegene opp til 1000-papir før jeg gir meg. Kan hende jeg kan hoppe over grovpoleringen også da. Gjorde hvertfall det på OZ`ene :wink:

Ble jo litt inspirert av bildet fra Wokke.de du sendte meg her forleden :wink:

Oppdateringer kommer så snart jeg kommer et steg videre i prosessen. Skal til med motorbytte etterhvert også etterhvert, så det hadde vært greit å bli ferdig med disse så snart som mulig :)

Hehe! Så ut som malingsfjerneren funket på lakken?

Så en som nevnte tidligere i tråden at han hadde dårlige erfaringer med throwing stars og malingsfjerner! :P

Skal bli KJEMPE gøy og se hvilket resultat du får til slutt! 8)

Magikeren fra Nordmør :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...