Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du et lag med svart lakk i likhet med den fargen som er i senter rundt kanten etter du fjerna sølv lakke ? Evt hvordan fjernet du dette?

Skrevet
Bilen står på fergekaia på aukra, låst seff ;)

Pokker, hadde jeg visst dette hadde jeg kjørt meg en tur og stjeeelt dem :wink:

Hadde du et lag med svart lakk i likhet med den fargen som er i senter rundt kanten etter du fjerna sølv lakke ? Evt hvordan fjernet du dette?

Ser ut som hele felgen er lakkert sort sånn som på eikene, for deretter å få lakkert sølv på kanten ja.

Normalt sitter ikke felglakk så veldig bra, men det gjorde denne sortlakken hvertfall #-o

Fant ut en grei fremgangsmåte til slutt: smøre på tykt med Gjøco malingsfjerner for så å la den virke en god stund. Gikk løs med malingsskrape (funker overhodet ikke med høyttrykks-steamer) og fikk fjernet mesteparten av all lakken, inkl den sorte. Tok en runde til med malingsfjerner etterpå for å få bort alt.

Når det gjelder pussing etterpå måtte jeg starte med 180-papir for å få bort noen langsgående riller, nesten som merker etter dreiing. Ble totalt sett mye mere jobb enn jeg hadde sett for meg i utgangspunktet dette, men så er jeg hvertfall en erfaring rikere.

Og Ole er forhåpentligvis fornøyd, det er jo viktigst :wink:

Skrevet

Tøft med polert kant ja, problemet blir vel bare å holde dem blanke :wink:

Solide og lette hjul hvertfall. Gleder meg til å se dem på bil med dekslene montert :)

Skrevet
Tøft med polert kant ja, problemet blir vel bare å holde dem blanke :wink:

Solide og lette hjul hvertfall. Gleder meg til å se dem på bil med dekslene montert :)

skulle hatt noen kantfelger til m5`n også :)

hvor mye skulle Vegard ha for de e24 bremsene? :)

Skrevet

Skule hatt akkurat sånn du, eller Hartgefelgene til Larsinnj :wink:

Har var litt usikker på pris på "M6"-bremsene. Plukka dem frem nå for å se over litt tilstanden. Ikke slitekant på skivene, og nye klosser. Vurderer å få dem glassblåst og evt. legge dem ut for salg.

Hva er sånt verd da? 2-3k?

Skrevet
Skule hatt akkurat sånn du, eller Hartgefelgene til Larsinnj :wink:

Har var litt usikker på pris på "M6"-bremsene. Plukka dem frem nå for å se over litt tilstanden. Ikke slitekant på skivene, og nye klosser. Vurderer å få dem glassblåst og evt. legge dem ut for salg.

Hva er sånt verd da? 2-3k?

usikker, er interessert hvis jeg får kjøpe de som de er :)

send meg en pm med pris, hvis han vil selge som de er :)

Skrevet
Ble jo straks mye tøffere med dekslene på :)

Prøvemontering på bil da? :wink:

Jeg bestilte meg ventiler ista. 4stk 11mm store. 22 mm lang :)

Håper dem passer, hehe :)

Lønningsdag idag, så blir nokk til Molde og handle lakk en av dagene! :)

Så blir det nokk litt jobbing fremover ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...