Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Behold dem urørt du Anders, for et av de to settene jeg skal renovere nå er nemlig akkurat sånne felger (igjen) :wink:

Det andre settet er BBS RC (Style 5). Har ikke prøvd den typen ennå, så vi får se hvordan det går :)

Kommer bilder etterhvert som felgene er i hus og jeg får begynt på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dette ikke er mine felger så får nesten "kundene" vurdere selv hva de ønsker å gjøre i etterkant av poleringen. Vet det er flere som legger på beskyttende voks, og heller vedlikeholdspolerer dem i løpet av sesongen. Har anskaffet meg Swissvax Autobahn, uten å ha rukket å teste ut produktet.

Kommer selv til å vurdere klarlakk på noen av mine egne felger når jeg kommer så langt at jeg får renovert dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det nettopp vært en hyggelig kar fra Lottobygda innom med 2 sett felger jeg skal pusle litt med fremover :)

8x17" M5 System II og 8X17" BBS RC 035.

Kommer bilder etterhvert jeg kommer i gang med jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var griserå de felgene der ja Jon, men jeg synes kanskje det var litt stiv pris :)

Trist at noen har lagt ned så mye arbeid i å få dem montert på en gammel Volvo :wink:

Skamrå de der! Men trekker litt ned at de står på en 240...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten felgene jeg har fått i hus. Slettes ikke dårlig utgangspunkt da det er svært beskjedent med hakk i dem :)

M5 System II

shatiw3scljt0rwaj2kg.jpg

BBS RC 035

2ja83uodthhhc9xv3o8h.jpg

xy9jl9619bfxic30iogf.jpg

Greide ikke å dy meg i går, så jeg grovpussa den ene felgen før det ble et aldri så lite kalas her i verkstedet :)

srpif2mcqvcckc5evwyh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt påvirket så har gnikket litt på noen BBS. ser du ka type det er å ca pris? de er 2 delte.

gnikket litt på kant felgene til nissan min og :)

BBS-ene stod på en 530D diesel eg hentet.. de har oxidert pga det bare er ene delen av de som er lakkert, kanten er rein ubehandlet aliminuum så de så jevla ut, fant og ut det ble for mye arbeid å dele felgen å gjøre det sikkelig.

Tenker eg selger BBS vist eg får noe for de..

Før polering

0287s6jvr8lnimdkzg1n.jpg

ded8lvy6jxnv2aosj1lf.jpg

ughvqx2vtb3ffjti0hox.jpg

Etter polering

u82c6g922qte3ovdvnp1.jpg

y2cw8bxdsle9gwqwod2s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel BBS RX du har der ser det ut som ogis :) Har ikke peiling på pris på sånt da jeg aldri har hatt noe tilsvarende selv. Imponerende blankt du har fått det mtp at du tydeligvis har brukt Autosol.

Gikk løs på felgkantene på alle felgene med fil i kveld for å få bort det lille som var kantkjørt. Skal ta en skikkelig økt i morgen, så blir kanskje RC`ene klare for polering rimelig kjapt :)

92le78v94cqy69p6pq16.jpg

sti08a0667e5mmdve5gn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang prøvd å polere opp kanten på felger som ikke er delte?

Har et sett Style 32 jeg kunne tenkt meg til å polert kanten på, men lurer på om man skulle fått dreid ned "ytterringen" slik at det blir en kant mellom der eikene slutter, og kanten begynner. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang prøvd å polere opp kanten på felger som ikke er delte?

Har et sett Style 32 jeg kunne tenkt meg til å polert kanten på, men lurer på om man skulle fått dreid ned "ytterringen" slik at det blir en kant mellom der eikene slutter, og kanten begynner. :-k

Har prøvd å polere felger som ikke er delte ja, men kun felger som allerede har en markert kant inn mot eikene. Håpløst å få det til uten tror jeg, så dreiing kan kanskje være et godt alternativ ja :)

Har selv et sett med Style 32, så om du tar sjansen på å prøve dette hadde det vært interessant å fått vite hvordan resultatet blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...