Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Skal høre med M-tech i Trondheim hva de skal ha for noe sånt. Er jo ikke snakk om mange mm. før det er nok, slik at man forhåpentligvis slipper å tenke på problemer med balansering osv. 32'ene mine er ikke så veldig pene, så de må "overhales" før eller siden uansett.

Vet du om man får kjøpt noe felgspray som faktisk holder en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke mye til for å få en markert kant nei, så det høres ikke så urealistisk ut dette :) Interessant prosjekt :wink:

Felgspray har jeg ikke noen erfaring med, så der har jeg ikke noe å anbefale dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med finpussen på BBS`ene nå, så da kan det hende det blir prøvepolering i løpet av søndagen :)

Gruer meg til å fjerne lakk på M5-felgene, så derfor tok jeg BBS`ene først :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tror jeg på. den lakken ser ikke enkel ut og arbeide med :P virker som om du jobber fort, må dra ned til lakk verkstede rett etter påske jeg nå slik at sentrene blir færdig lakka til bbsene kommer hjem igjenn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder M5-felgene blir det forsåvidt samme prosedyre som Reset sine hjul, så da blir det smør på flesk å legge ut bilder av hele hendelsesforløpet. Men kan ta med starten på første felgen hvertfall, så blir det sikkert ikke interessant før det er tid for polering senere :)

Gjøco malingsfjerner myker opp lakken såpass at jeg tar den med pakningsskrape:

64g0j62a53kvfwotxkcv.jpg

smf6riucxazhq70zqy9q.jpg

Etter 2 runder er all lakken borte:

hiopw1u3q3f0g0l264zl.jpg

Overflaten på felgkanten er originalt meget ru under lakken => mye grovpussing #-o

b60jrmezqwwc73e9rc7a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var samme grove overflata på de andre også ja, så de er sikkert sånn for at lakken skal sitte godt :?:

Akkurat ferdig med å få av lakken på siste felgen nå, så da er de klare for pussing de også.

Tror ikke jeg rekker noe polering av RC`ene i dag, så jeg får heller ta en langdag igjen i morgen :)

Vurderer etterhvert å finne en gammel kappsag med el.motor for å bygge den om til felgpussemaskin. Bytte ut selve bladet med nav med ulike boltsirkler. Tror det kan bli en kurant løsning :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke type fil bruker du når du tar kantene på de bbs rc felgene? Har nettopp fått tak i meg slike til min bil, og har en felg der det er noe kantkjøring som må ta's før jeg gjør samme opplegg som du har gjort i denne tråden:) Fant du ut noen fin måte å få boltene blanke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...