635csi Skrevet April 20, 2012 Forfatter Skrevet April 20, 2012 Da er RC-felgene ferdige, og jeg har polert første M5-felgen. Skal ta noen flere bilder i morgen når jeg blir helt ferdig Jon får legge ut bilder i tråden sin når han får montert noen av felgene på bil Har også fått et nytt oppdrag i hus, så her blir det antageligvis full fart fremover
635csi Skrevet April 21, 2012 Forfatter Skrevet April 21, 2012 Ferdige RC-felger, klar til sammensetting
635csi Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Godkjent Hehe.. Godt å høre etter x antall timer med pussing og gnikking
M3 Yngve Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Hva tar du for å pusse opp et par M5 hjul, feks da ?
635csi Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Hva tar du for å pusse opp et par M5 hjul, feks da ? Akkurat nå har jeg dessverre ikke kapasitet til å ta på meg flere oppdrag, da ventelisten begynner å bli lang. Har et par felgsett og en haug med ringer som står på vent. Vi får heller komme tilbake til det senere om det skulle bli aktuelt Starta på et lite hurtigprosjekt nå i dag. 2 stk. 17" felgringer som skal ende opp på en syk E21 i nabobygda. Irrete og jævlige rundt bolthullene, men heldigvis ikke noe særlig hakk/ujevnheter på felgkanten. Har delvis vært pusset og polert før, men ser ut som det har gått litt fort for seg Arbeidsplassen:
Larsinnj Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Ble bra både M5ene og RC 090ene! Og alle andre du har pusset opp forsåvidt! Regner med de ringene skal stå på Schnitzer?
635csi Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Ble bra både M5ene og RC 090ene! Og alle andre du har pusset opp forsåvidt! Regner med de ringene skal stå på Schnitzer? Ikke vits i å gjøre noe halvveies Hvertfall ikke når det ikke er mine felger jeg holder på med. Stemmer godt at de skal på Schnitzer ja Lars
Mikael-B Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Fantastisk tråd det her! Blitt en mester i felgrenovasjon du nå
haybimmsen Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Se her ja, denne tråden har e leita etter:D når du finpolerer, gjør du det med drill?
635csi Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Prøver så godt jeg kan Mikael Se her ja, denne tråden har e leita etter:D når du finpolerer, gjør du det med drill? Bruker drill til dette ja, og 6" løs rondell. Moderat tempo sånn at pastaen ikke brenner seg fast. Må nesten prøve seg fram litt
635csi Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Da er felgkantene endelig ferdige Fremgangsmåten denne gangen ble følgende: - bort med rester av klarlakk vha Gjøco malingsfjerner - grovpuss med Dreml og pusserondell for å få bort irr - tørrpuss med 180-240-400 - våtsliping med 400-800 - grovpolering med fast/sydd rondell + grov pasta - finpolering med løs rondell + fin pasta Ferdig finpussa: Arbeidsbenken: Og sånn ble resultatet denne gangen:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå