Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer, snakka med han om at de var borte, trist at folk ikke kan la det stå i fred.

aha stemmer, ikke dumt det. fra området der du da? var på GS treffet selv, du var der eller?

Skrevet

Bor på Nordmøre jeg også ja. Stort BMW-nettverk her i området :)

Var på GS-treffet ja, men stilte ikke med bil i år. Lånte heller bort Hamannhjula til broderen sånn at "Hamann"-E38`n skulle bli mere komplett mtp det kosmetiske :wink:

Skrevet
Bor på Nordmøre jeg også ja. Stort BMW-nettverk her i området :)

Var på GS-treffet ja, men stilte ikke med bil i år. Lånte heller bort Hamannhjula til broderen sånn at "Hamann"-E38`n skulle bli mere komplett mtp det kosmetiske :wink:

aha, stemmer han hadde de på E38?

Skrevet

Stemmer det ja :)

Har E38 jeg også, men den er ikke presentabel på nåværende tidspkt., så da lånte jeg heller bort hjula :) Skal forresten ta en hurtigrenovasjon på de felgene, så da kommer det vel litt bilder her i denne tråden igjen :)

Skrevet
Stemmer det ja :)

Har E38 jeg også, men den er ikke presentabel på nåværende tidspkt., så da lånte jeg heller bort hjula :) Skal forresten ta en hurtigrenovasjon på de felgene, så da kommer det vel litt bilder her i denne tråden igjen :)

stemmer :) det blir konge, fulgt mye med på prosjekta dine, moro at noen lager tråder om felger slik. jeg selv har bare gjort alt uten ett bilde :P

Skrevet

Synes det er greit å samle alt sånt i en tråd. Ser jo at det er veldig mange andre også som holder på med div. felgprosjekt, men oftest er den renoveringa godt gjemt midt inne i en eller annen bil-prosjekttråd jeg i utgangspunktet ikke har stor interesse av å lese. Så jeg går nok glipp av mye ved å ikke være så nysgjerrig at jeg leser alle prosjekttrådene her inne, hehe :wink:

Greit når folk skriver i prosjekt-topic`en at de holder på med felgrenovering, for da bruker jeg å få det med meg :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Hadde helst sett for meg uten dekk ja egentlig, hehe :wink:

Er faktisk litt usikker på om dekket vil løsne så lett fra ringen og tønna om jeg demonterer felgen, men jeg får vel bare prøve. Om ikke får jeg bruke dekkmaskina og presse løst dekket først, for deretter å demontere felgen. Får se litt på det når jeg får tid :)

Skrevet

Jaaaa, det var jo meningen jeg skulle gjøre å det..!

Ble litt i " hyrten å styrten", så kom på det etter at Erlend dro avgårde at jeg skulle tatt de av først.:(

Skrevet

Er det riktig at bolta skal sitte så jævlig egentlig? Driver og skal splitte noen bbs hjul, noen ideer?

Skrevet

Boltene kan sitte godt ja, i og med at det skal være påført locktite ved montering. Jeg bruker en kraftig batterimaskin med slagfunksjon, da går det som regel som en drøm :)

Skrevet

Holder igjen med en vanlig skralle med 8mm pipe på yttersiden, og bruker en batteridrill med slagfunksjon (tilsvarende muttertrekker man monterer hjul med) på innsiden, altså på 10mm mutteren. Skal normalt går som en drøm det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...