Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

You tease, Jørgen!

Fortell nå!:D

:rompe:

:kose:

F10---------M5---------Individual

Hadde en liten økt i kveld også, men ikke spennende nok til å ta bilder av. Kjedelig å fjerne gamle silikonrester fra anleggsflatene #-o

Ringene på bakfelgene er 3" forresten Jørgen :)

Alt er spennende til meg ;) De er 3" ??? Hmm, kjøpe 3,5" da kanskje :roll:

Nei tenker det holder med det som står der ;) Bredt nok det.. Skal da på bilen uten valsing også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg ikke er imponert over finishen på div. nye ringer jeg har sett. Mulig det har med pris å gjøre, men små langsgående "riller" i overflaten er hvertfall ikke akseptabelt i forhold til hvordan overflaten blir når man finpusser og polèrer.

Hvordan er overflaten på ringene dine da Erlend? :)

Er overhode ikke noen sveiser selv, men kan spørre noen som driver med alu.sveis om det er mulig å få dette bra. Må selvfølgelig slipe og pusse litt, men det går fort :wink:

35 bolter kunne jeg telle på et bilde her nå. Skal måle bredden i morgen :)

Du har ikke prøvd ringer fra Tunershop da? Er en snøs her nå som har kjøpt seg OZ AMG til Mercen sin med veeeeldig shabby 1" kant. Så han er ute etter å oppgradere litt.

http://www.tunershop.com/Wheel_accessor ... r_Lips/OZ/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke verst ut dette nei Lars *lagrer linken* :wink:

Om man ser på prisen så bør hvertfall disse ha en bra finish. En god del dyrere enn de rimeligste på ebay, men det bør man i såfall få igjen i form av kvalitet :)

EDIT: ser de har ytterringer i 19" også =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du orka å lagt ut bilder av innerringene?? Litt nærbilder.. Er de ubehandlet? Altså null lakk, eller hvordan ligger de an? Har snakket med din yngste bror.. Han kan ta med sentrene til KR på søndag. Skal vel noe lakk på de.. Men må finne ut hva jeg skal gjøre med tønnene, så vært greit å sett hvordan de er, å fått litt innspill på muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra en liten økt i verkstedet nå, men har ingen bilder av tønnene ennå. Kan fikse det i morgen. Det er forresten lakk på dem ja, så noe slags overflatearbeid blir det nok før en eventuell lakkering :wink:

Kjedelige bilder for meg som har gjort dette før, men det viser bare en av de "små" pirkejobbene som følger med en sånn renovering. Hadde det bare vært så enkelt som å demontere og begynne pussing og polering :wink:

Rester av tetningsmasse som må bort:

psp3xb2a86nmefn9zk0j.jpg

Fått bort det meste med bladet fra en tapetkniv. Også inne i hvert enkelt boltehull:

2ldcjglnzbe5q2lowznk.jpg

Alt borte etter en runde på benkesliper med stålbørste rondell:

hs3n8tsiza7fprnuk1mp.jpg

I tillegg har jeg tatt en runde med fil på kantene for å ta det verste før pussingen. Snakka med en som driver mye med alu.sveis, og han anbefalte ikke å slipe og fylle med en sveis. Kan bli mye jobb med usikkert resultat, som f.eks. porer i sveisen. Skal skjære meg til en bit med korrekt bue av noe hardt treverk som jeg kan legge ringen oppi og banke ut forsiktig med en kulehammer. Alt metallet er jo der, så det beste vil bli å prøve å få det på plass igjen. 100% strøkent vil det ikke bli uansett hvordan man gjør dette. Skal ta bilder av denne prosessen også når jeg kommer igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, det var raskt svar!! :) Herlig og se at det tussler og går fremover!

Hva ville du gjort med tønnene da? Har null snøring egentlig.. Ser for meg at sandblåsing kan bli litt hardt? Eller? Funker det bare å pusse de fint ned og lakkere med vanlig lakk, eller blir det for lite slitesterkt??

Hørtes ut som en fin løsning med å lage mal med trebit og jobbe ut skaden ja.. Du får gjøre det beste utav det, noe jeg vet du gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tønnene er jo rimelig skitne, så det kan hende at man gjør mye med en skikkelig vask og bare matte ned i etterkant. Vet at Würth har en seriøs felgrens som sannsynligvis vil funke, men det eneste vi har i verkstedet ulike typer industriell kraftvask, bl.a. en som er så kraftig at den nesten tar lakken i tillegg til skitt og smuss :wink:

Tror det holder med vanlig lakk på tønnene jeg ja. Kan jo heller flekke på litt lakk igjen om det skulle flasse etter litt bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg kommer innom rundt 16-17 tiden i morgen om det er folk på verkstedet. Inspisere litt.;)

Lurer på en liten luftetur med R6`n om været tillater det.. Innom Øra til Larsinnj en tur, så kanskje jeg kjører om Halsa på tur hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tønnene er jo rimelig skitne, så det kan hende at man gjør mye med en skikkelig vask og bare matte ned i etterkant. Vet at Würth har en seriøs felgrens som sannsynligvis vil funke, men det eneste vi har i verkstedet ulike typer industriell kraftvask, bl.a. en som er så kraftig at den nesten tar lakken i tillegg til skitt og smuss :wink:

Tror det holder med vanlig lakk på tønnene jeg ja. Kan jo heller flekke på litt lakk igjen om det skulle flasse etter litt bruk :)

vist det er wurth sin felgrens med syre så IKKE bruk denne! den er helt ekstrem.skal maks stå på i 30 sekunder eller noe.brukes den på polerte flater blir de stygge.vet om en som har gått på den smellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg kommer innom rundt 16-17 tiden i morgen om det er folk på verkstedet. Inspisere litt.;)

Lurer på en liten luftetur med R6`n om været tillater det.. Innom Øra til Larsinnj en tur, så kanskje jeg kjører om Halsa på tur hjem :)

Fint vær her i dag, så det går alltids an :wink:

vist det er wurth sin felgrens med syre så IKKE bruk denne! den er helt ekstrem.skal maks stå på i 30 sekunder eller noe.brukes den på polerte flater blir de stygge.vet om en som har gått på den smellen.

Er innvendig på tønnene det er snakk om her, for å få bort skitt og smuss. Det burde vel gå bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...