Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bruker for tiden en type rondell jeg kjøpte på Jula. Den på bildet her:

jlwucb3hop703jlqdjhw.jpg

Er vel 150 korning, men ved lett bruk går jeg direkte over til tørrslip 400 etter å ha brukt denne rondellen. Forenkler den verste jobben en del :wink:

Ellers har jeg ikke prøvd sånn type rondell med finere korning nei, så foreløpig går det for hånd her også #-o

Har holdt på litt med noen retro Wolfrace-felger som skal bli helpolerte. Sånt gjør man bare ikke for hånd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Har ikke funnet finere enn 150 jeg heller serru, men da får man ta til takke med det da :) Bra det ikke blir for enkelt å pusse felger også haha

Hva pleier du å avslutte med før polering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke bli så enkelt at gud-og-hvermann gidder å holde på med dette nei, hehe :wink:

Har normalt avsluttet med 1000-korning jeg, da det ser ut som grunnlaget for å få det skikkelig blankt blir lagt tidligere i prosessen :)

Har lest om dem som går opp til både 2000 og høyere, men jeg er ikke sikker på om det er noe poeng i dette. Hva gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha enig ;)

Jeg har alltid gitt meg på 1200, og det synes jeg blir mer enn blankt nok. Det er nok som du sier viktigst å gjøre det skikkelig gjennom hele prosessen, altså for hvert steg :)

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har 4 sett jeg sporadisk holder på med til meg selv, men jeg tenkte å montere ferdig de OZ`ene før jeg presenterer nytt materiale, så blir det ikke så uoversiktlig her i tråden :) Lakkereren har vært i besittelse av sentrene i overkant lenge nå synes jeg uten å gjøre dem ferdig  ](*,)

 

Mangler forøvrig bare montering når jeg får sentrene, så er de klare for salg :)

 

Ellers har jeg skaffet ny ring til ene TH-line-felgen, og fått tilbake de andre felgene fra oppretting. Da gjenstår bare litt puss og polering før de også er presentable :) Blir vel neste prosjekt jeg tar for meg her i tråden tenker jeg :)

 

Har også tidligere nevnte 14" Wolfrace Slotmags (evighetsprosjekt), og så kjøpte jeg meg plutselig noen 13" Schmidt Revolution til bruksbilen. Dem skal jeg bare pusse og polere kanten på. Hvitt senter med polert kant blir vel passe "Racing" på en gammel Carina tenker jeg \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei Eivind!

Har kjøpt meg et sett bbs rc 090, dem har noen grove sår her og der særlig etter at han jeg kjøpte felgene av skulle ta av dekkene på de hos en dekkforhandler, er det stygge hakk/ lange sår på banene, har du noen tips på åssen jeg kan få de jevne og fine? Må jeg file de ned?

Kan ta bilder av de hvis det hjelper :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Om det er på selve ytterkanten de hakkene er så kan du file dem ned ja. Går raskt med en fil om du monterer felgen på bil, jekker opp og setter bilen i gir ;)

 

Om det er inni felgkanten blir det sikkert litt værre med fil, men grovt pussepapir tar riper greit om de ikke er for dype :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert enkelt hatt i ytterkanten er greit å ta manuelt med metallfil også, det er stort sett det jeg har brukt å gjort. Men for å få jevnest resultat på hele felgen er det best å ta ned hele kanten likt rundt om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...