Torek Skrevet Juli 24, 2013 Skrevet Juli 24, 2013 Vet du om en nettside jeg kan kjøpe fine sliperondeller? Er så lei av å ta den jobben manuelt for hånd.
635csi Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Skrevet Juli 25, 2013 Jeg bruker for tiden en type rondell jeg kjøpte på Jula. Den på bildet her: Er vel 150 korning, men ved lett bruk går jeg direkte over til tørrslip 400 etter å ha brukt denne rondellen. Forenkler den verste jobben en del Ellers har jeg ikke prøvd sånn type rondell med finere korning nei, så foreløpig går det for hånd her også Har holdt på litt med noen retro Wolfrace-felger som skal bli helpolerte. Sånt gjør man bare ikke for hånd
Torek Skrevet Juli 26, 2013 Skrevet Juli 26, 2013 Skjønner. Har ikke funnet finere enn 150 jeg heller serru, men da får man ta til takke med det da Bra det ikke blir for enkelt å pusse felger også haha Hva pleier du å avslutte med før polering?
635csi Skrevet Juli 26, 2013 Forfatter Skrevet Juli 26, 2013 Bør ikke bli så enkelt at gud-og-hvermann gidder å holde på med dette nei, hehe Har normalt avsluttet med 1000-korning jeg, da det ser ut som grunnlaget for å få det skikkelig blankt blir lagt tidligere i prosessen Har lest om dem som går opp til både 2000 og høyere, men jeg er ikke sikker på om det er noe poeng i dette. Hva gjør du?
Torek Skrevet Juli 26, 2013 Skrevet Juli 26, 2013 Haha enig Jeg har alltid gitt meg på 1200, og det synes jeg blir mer enn blankt nok. Det er nok som du sier viktigst å gjøre det skikkelig gjennom hele prosessen, altså for hvert steg Stå på!
635csi Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Skrevet Desember 8, 2013 Jeg har 4 sett jeg sporadisk holder på med til meg selv, men jeg tenkte å montere ferdig de OZ`ene før jeg presenterer nytt materiale, så blir det ikke så uoversiktlig her i tråden Lakkereren har vært i besittelse av sentrene i overkant lenge nå synes jeg uten å gjøre dem ferdig Mangler forøvrig bare montering når jeg får sentrene, så er de klare for salg Ellers har jeg skaffet ny ring til ene TH-line-felgen, og fått tilbake de andre felgene fra oppretting. Da gjenstår bare litt puss og polering før de også er presentable Blir vel neste prosjekt jeg tar for meg her i tråden tenker jeg Har også tidligere nevnte 14" Wolfrace Slotmags (evighetsprosjekt), og så kjøpte jeg meg plutselig noen 13" Schmidt Revolution til bruksbilen. Dem skal jeg bare pusse og polere kanten på. Hvitt senter med polert kant blir vel passe "Racing" på en gammel Carina tenker jeg knoskar reagerte på dette 1
ZhilleN Skrevet Desember 30, 2013 Skrevet Desember 30, 2013 Hei Eivind! Har kjøpt meg et sett bbs rc 090, dem har noen grove sår her og der særlig etter at han jeg kjøpte felgene av skulle ta av dekkene på de hos en dekkforhandler, er det stygge hakk/ lange sår på banene, har du noen tips på åssen jeg kan få de jevne og fine? Må jeg file de ned? Kan ta bilder av de hvis det hjelper På forhånd takk!
635csi Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Skrevet Desember 30, 2013 Hei Om det er på selve ytterkanten de hakkene er så kan du file dem ned ja. Går raskt med en fil om du monterer felgen på bil, jekker opp og setter bilen i gir Om det er inni felgkanten blir det sikkert litt værre med fil, men grovt pussepapir tar riper greit om de ikke er for dype
ZhilleN Skrevet Desember 30, 2013 Skrevet Desember 30, 2013 Ok takk for svar! Skal kjøpe meg et sett med div. Filer, er også noen dype hakk i dem, jeg får bare prøve meg fram
635csi Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Skrevet Desember 31, 2013 Hvert enkelt hatt i ytterkanten er greit å ta manuelt med metallfil også, det er stort sett det jeg har brukt å gjort. Men for å få jevnest resultat på hele felgen er det best å ta ned hele kanten likt rundt om
ZhilleN Skrevet Desember 31, 2013 Skrevet Desember 31, 2013 Kan jo legge ut noen bilder av felga jeg pussa opp i fjor hvis det går bra?
ZhilleN Skrevet Desember 31, 2013 Skrevet Desember 31, 2013 Er ikke ferdig polert kun grovpolert på bildene...
635csi Skrevet Januar 1, 2014 Forfatter Skrevet Januar 1, 2014 Du verden for en tilstand på de felgene før du begynte. Stor forandring kan man si
ZhilleN Skrevet Januar 1, 2014 Skrevet Januar 1, 2014 Måtte bruke syrebad med kok og en ti tonns presse for og få splitta dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå