Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Har du kjøpt nye skruer og bolter, egentlig? Jeg må ha dét samt. nye ventiler.

Holdt det med å glassblåse senteret, eller måtte du sandblåse?

Tar sjansen på å bruke de gamle original OZ-boltene igjen jeg, siden de fleste man finner på eBay er uoriginale. Skal sende dem til eloksering nå, gull farge.

Broderen glassblåste sentrene mine ja, men nesten bare for å matte ned lakken og får bort løs/dårlig lakk. I følge han som skal lakkere er som regel den originale lakken såpass bra at man bare kan lakkere over. Men det kan blir litt trangt til senterdeksler sersom det blir dobbelt opp med lakk naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eivind! Du som er så god kompis med polerings rondellene, Hvor mye vil du ha for og polere kompresorhuset på turboen min?? :D

Planer om å kunne speile deg i motorrommet nå Jørgen? Hehe :wink:

Skal la seg gjøre det vettu, bare hyggelig med avveksling fra felgpolering. Bare å komme med kompressorhuset det, eller så kan vi stikke innom dersom vi skal på matrunde til Dal`n med det første. Kanskje vi skal innover med den nye dieselbrakka mi allerede nå på søndag for alt jeg vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjansen på å bruke de gamle original OZ-boltene igjen jeg, siden de fleste man finner på eBay er uoriginale. Skal sende dem til eloksering nå, gull farge.

Ok. Dyrt for eloksering a? Hva er det egentlig? :)

Broderen glassblåste sentrene mine ja, men nesten bare for å matte ned lakken og får bort løs/dårlig lakk. I følge han som skal lakkere er som regel den originale lakken såpass bra at man bare kan lakkere over. Men det kan blir litt trangt til senterdeksler sersom det blir dobbelt opp med lakk naturligvis.

Da går jeg for glassblåsing også. Senterene er egentlig veldig bra, men jeg skal ha en annen farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Jørgen! Si fra når du har demontert da, så får vi til en deal :)

Torek: eloksering er såvidt meg bekjent en overflatebehandling med strøm og noe greier som gjør at det trenger inn i metallet for langvarig beskyttelse. Ikke bare et lag med beskyttelse som legger seg utenpå liksom. Men dette er det sikker andre som kan forklare bedre enn meg :)

Fikk en pris på 200,- for 120 bolter med gull farge. Moms og frakt kommer sikkert i tillegg naturligvis, men likevel synes jeg ikke det er noen upris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli kjekt å se disse ferdige. Blir sikkert rått med gullbolter tenker jeg:wink:

Fikk forresten kjøpt bbs senter til felgene og idag. Måtte overbevise han på Gs-en at de hadde det i sortimentet sitt hehe!

Må jo ha et vannvittig antall felger du i 4*100 hehe! Regner med at det kommer en e30 på tunet igjen snart :D

Ellers kan du alltid "leie" de ut til meg når jeg går lei de nye "bbs lm-ene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir passe "retro" med gull senter og gull bolter ja Trond :)

Kjekt å ha litt felger å velge i ja. Prøver å samle på felger som er litt sjeldne, og som du sier så kan det jo plutselig hende at jeg blir i besittelse av en bil med 4x100 igjen. Har litt lyst på E21 igjen, og da kan det jo være kjekt å finne både Hartge, OZ og Compomotive på "lagret" :wink:

Da broderen kjøpte felgene sine, sa de på GS noe om at de skulle få tak i BBS senter til disse etterhvert ja. Tar seg sikkert bedre ut enn de som står der originalt vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skal prøve tilsvarende malingsfjerner på et sett med felger jeg skal renovere for en kompis nå snart. Har ikke hørt at noen har fått felgene sine ødelagt pga. malingsfjerner, men skal jo uansett finpusse felgkanten etterpå da. Har prukt Duxola på bl.a. plastlykter og "plastcrom" tidligere uten uhell, så jeg satser på at aluminiumen også tåler det :)

Skal muligens hente et litt annet poleringsobjekt nå i kveld, kompressorhus på en turbo. Blir morsomt å prøve å polere noe annet enn kun felger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faen. Det er vel bare at det reagerer med aluminiumen så det kan bli litt misfarget elns... Får vel bare trå til med godt mot ;)

Du får få ut bilder av jobben med kompressorhuset også da.

Tenkte jeg skulle prøve meg litt på toppdekselet mitt før jeg går i gang med felgene. Det kan jeg jo bare lakke om jeg skulle kuke det til. Går det bra så tar jeg kanskje innsugsmanifolden også, så blir det blankt og fint i motorrommet og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg venter på å få igjen sentrene og boltene beskjeftiger jeg meg med et felgsett jeg har lovet å fikse for en kompis/kollega. 18" Fk Automotive med veldig irret kant = her må det nok pusses litt. Skal ikke bli utstillingslook på disse felgene, jeg skal bare pusse bort irret og polere kanten.

Fjerning av klarlakk tok meg ca 15min totalt. Strøk et tynt lag med malingsfjerner på kanten, spyla av med høyttryksvasker, og vips var all klarlakk borte :)

Masse irr :evil:

8kp1xu79jay8ro6u58pa.jpg

797lqky5l9wnptrnvb7z.jpg

Pusset og polerte en liten flekk for å danne meg et bilde av hvor mye jobb jeg egentlig har tatt på meg :wink:

3b8hkiqiiyghc01l11li.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du gå frem på disse?

Type papir osv bruker du?

Hva vil du anbefale å bestille fra Gasolin?

Må det behanles etter polering for å ikke bli stygge igjen?

Har noen 20-tommere som er rimelig like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse skal jeg bare våtslipe med 600-papir, og kanskje en rask runde med 800-papir. Grovpolering i 2 omganger, før jeg avslutter med en runde høyglanspolering. Blir bra nok resultat det vil jeg tro :)

Vil anbefale dette settet med flytende poleringsmiddel fra Gasolin:

http://gasolin.no/index.php?main_page=p ... cts_id=613

For etterbahandling tenkte jeg å prøve disse to produktene:

http://gasolin.no/index.php?main_page=p ... cts_id=999

http://gasolin.no/index.php?main_page=p ... cts_id=606

Har kjøpt begge to for å evt. kunne sammenligne resultatet. Men det fineste poleringsmiddelet jeg bruker skal vistnok inneholde litt beskyttelse, så det kan jo hende at det holder å polere dem et par ganger i året liksågodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...