M30Punk Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Åssen er det om jeg skal handle bilstereo ifra ebay,er det toll/moms på det? Eller bare kjøps summen å frakt? Mye billig der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Du må betale moms på varen du kjøper, samt moms på frakt om varen koster over 200,-. I tillegg kommer det ofte et tollgebyr du må betale i tillegg til momsen når varen hentes her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Be selger sette ned verdien utenpå pakka. De fleste går med på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet November 28, 2009 Forfatter Share Skrevet November 28, 2009 Så om selger setter en pris på pakka som det er under 200,- norske så slipper jeg toll/moms? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Så om selger setter en pris på pakka som det er under 200,- norske så slipper jeg toll/moms? Kanskje, mange pakker blir åpnet og sjekket for faktura. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet November 28, 2009 Forfatter Share Skrevet November 28, 2009 Høre om selger setter prisen til rett under 200,- å i tilegg ikke legger ved kvittering,men sender på e-post,da blir det vel kun kjøpssum å fraktn dette koster meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Highway61 Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Ja, mest sannsynlig, men du kan bli bedt om å legge frem kvittering hvis dem er i tvil. Eks. 40" LED-TV koster ikke 200,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Høre om selger setter prisen til rett under 200,- å i tilegg ikke legger ved kvittering,men sender på e-post,da blir det vel kun kjøpssum å fraktn dette koster meg? Tollen kan likevel be om å få tilsendt kvittering/faktura fra deg om de tror varen har en høyere verdi enn det som står på pakken. Var lettere før, de har blitt noe strengere i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet November 28, 2009 Forfatter Share Skrevet November 28, 2009 Ok,prate litt med selger å høre først,dreier seg om en 4-kanals Rockford Fosgate forsterker,om en kan få til en lur måte med selger å få dette over så sparer en litt. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rockford ... ioQ5fVideo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Be selger sende som gave, funker nesten alltid med meg. Og jeg har bestilt sikkert oppi et 3 sifra nummer i pakker fra utlandet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet November 30, 2009 Forfatter Share Skrevet November 30, 2009 Hatt kontakt med to selgere på bilstereo ifra ebay nå å ingen av dem sender som gave..Har du tips om selgere som sender som gave? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gman Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Hvis du kjenner en person i USA kan du be han kjøpe den fra firmaet som selger varen og sende den til deg. Ved å gjøre det på den måten kan pakken koste opp til 1000.- uten å få moms tillegg. Jeg handla hydrauliske ventilløftere fra USA en gang og pakken ble hold igjen da det ikke forelå en kvittering på varen. Jeg måtte da dra til tollkontoret på alnabru og bevise hva pakken kostet ved at de lånte meg en pc så jeg kunne vise de kvitteringen fra Paypal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet November 30, 2009 Forfatter Share Skrevet November 30, 2009 Har vel blitt innstramming på kontroller v innførsel så er vel derfor selgere ikke vil sende som gave lengre..kjenner heller ingen usa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Nå har det aldri vært Toll på elektronikk fra utlandet, kun moms og moms på frakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet November 30, 2009 Forfatter Share Skrevet November 30, 2009 Nå har det aldri vært Toll på elektronikk fra utlandet, kun moms og moms på frakt. Da nærmer det seg norske priser uansett omtrent..Trenger en 4-kanaler som skal dra to composett på 65watt rms/130watt peak. Noen som har anbefalinger,link? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå