Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner til denne situasjonen ja.

Jeg og 2 kamerater kræsja min mors 520i (Ingen hadde lappen og alle var under 18 ) i en lyktestolpe i vinter. Vi tok bilen en lørdagskveld, uten lov.

Mor gjorde det så enkelt at hun ga oss et ultimatum. Enten måtte vi betale skadene selv, eller så anmeldte hun oss for tyveri og lot forsikringen reparere bilen og da ville det blitt regress og regningen hadde blitt splitta på oss 3 ungdommene.

Men ved hjelp av div opprettingskontakter fikk vi retta opp bilen billig, og vi 3 ungdommene betalte for dette selv. Jeg kjørte, og betalte derfor med ''goodwill'' 50% av kostnadden.

Dette kostet meg 12 000 kr, og jeg vil si at det var egentlig den beste lærepengen jeg kunne fått. Neste gang lar jeg bilen stå, for å si det sånn.

Ville krevd betaling for skadene av personen som kræsjet/foresatte, ellers anmeldes det til Politiet som biltyveri.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg vil påstå at det var du som kræsjet bilen, kameratene satt vel bare på? :wink:

Jo, sant nok det.

Men vi var 3 om å stjele bilen, og mine kamerater hadde valget om å bli med eller la være. Jeg og de fleste andre mener at alle skal da straffes.

Om du og 2 andre sprenger en bygning, så var dere sammen om det selvom det ikke var du som trykket på avløseren. Right?

Forsikringen hadde nok delt rep. beløpet på 3 og sendt ett brev til hver av oss.

Skrevet
Jeg vil påstå at det var du som kræsjet bilen, kameratene satt vel bare på? :wink:

Jo, sant nok det.

Men vi var 3 om å stjele bilen, og mine kamerater hadde valget om å bli med eller la være. Jeg og de fleste andre mener at alle skal da straffes.

Om du og 2 andre sprenger en bygning, så var dere sammen om det selvom det ikke var du som trykket på avløseren. Right?

Forsikringen hadde nok delt rep. beløpet på 3 og sendt ett brev til hver av oss.

Forsikringsselskapet hadde nok først sjekka om noen av dere hadde hatt pengene til å betale hele beløpet. Har en av dere vært betalingsdyktig eller hatt verdier til summen av reparasjonen hadde de nok gått kun på en person.

Skrevet

dette er noe av det dummeste jeg har hørt.

jeg har gjort ganske mye rart oppigjennom, og blitt straffet for det, jeg har også skilte foreldre. to ganger har jeg måttet betale for noe jeg har gjort, og begge gangene gikk det av min egen lomme. fattern la ut og krevde hver eneste krone tilbake av meg i etterkant(dette i en alder jeg var fullstendig klar over hva jeg har gjort)

når jeg var mindre hadde min far forsørgerretten, og var ikke alltid på godfot med muttern, men jeg ser ikke akkurat for meg at fatter eller mamma ville latt en uskyldig 3.part som også er nær familie lide økonomisk for noe jeg gjorde.

Be podens foreldre få fingern ut av ræva, betale for reprasjonen å evnt. ta pengene som gutten har på konto.

Gjør de ikke det er det faen meg likegyldig hvem du får penga fra, men pengene skal du alikevel ha.

ring moren selv å si du skal ha pengene på konto asap

Skrevet

Nå er ikke foreldrene på talefot,så de er ikke noe alternativ,vet at synderen har 40t på konto,så eg hadde nå håpt at han skulle betale.... Dette er ikke et pengespørsmål,kun en prinsippsak....

Hvis han har 40 på konto får foreldrene som er hans overformyndere bla opp fra hans konto.

Har han så mye penger får han også lære seg ansvaret som følger med dem.

+1

Er egentlig ikke noe og diskutere, han må selv betale. Basta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...