Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

jepp, leppa og bakfangeren står på innlandet til lakking no :D de skal trimme til utsparinga til eksosen for å få symmetri også. får den kanskje igjen i morra. fikk prøvemontert den ja, måtte file ned litt i hjørnene, men fortsatt litt trang. håper jeg får den på uten at lakken haggler :P

Utrolig hva lakken tåler sjø. :wink: Leppa mi måtte også files til litt i hjørnene. Men etter litt tilpassing, så satt den på fangeren av seg selv omtrent. Limet med superfix i tillegg som nevnt (superfix - tech7 er omtrent det samme, bare at superfix er mer fleksibel og fargebestandig). Før liming så hadde jeg på maskeringstape på både fanger og leppe for å unngå å få lim på plasser man ikke trenger, noe som er fort gjort at skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt min kabel liggende alt for lenge, fikk en liten motivasjon til å installere min på samme plass. Jeg kjøpte min pga feilmld på baklysa som liksom ikke skulle gi feilmelding :)

15agi0wkt6xx5af8h7y6.jpg

gajm9wn0x1qtxamj0tjp.jpg

Jeg har lasta ned Navcoder, men siden jeg ikke har fått brukt/prøvd programmet enda, så vet jeg ikke helt hva som fungerer i Navcoder. Er ikke det sånn at du må betale en liten sum for å låse opp alle fungsjonene i programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må betale 20EUR for fullversjonen. Er ikke så ille det :) Jeg kjøpte interfacet og programmet mest for den pdc-test funksjonen jeg da. Må si det fungerte veldig bra :D

Nei 20euro er jo ikke mye :D Har koblet opp nu, så jeg får ta med meg laptoppen nu og se hva jeg får gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det tid for et nytt prosjekt :D:lol: Jeg har tenkt å kvitte meg hamannspoileren bake og gjøre bakparten mere Alpina istedet. Har også vurdert å skaffe original eksos fra B12, men har vel egentlig slått fra meg den tanken. Så det blir nok heller et Eisenmann Anlegg. Men det blir ikke 4x83mm runde enderør men heller 4 x100x65 ovale.

Sånn:

ni4d7bsg1sbci8itzlmg.jpg

Dette fordi det lingner på de ovale enderørene til Alpina B12, men har lyden til Eisenmann :wink: Og i tillegg har jeg bestilt 2stk origninale Alpina eksosavdekninger for å har rundt enderørene på bakfangeren. Alpina delenumre: 5100675 og 5100676

Derfor blir det en kryssning av denne:

oamcds2r08pljg69wqje.jpg

Og denne:

xl88xch0sj9nyjts8dkz.jpg

uv59m6ryda0qwwivy9eh.jpg

lzznr0qg2j8om69zw00o.jpg

Så da blir det litt skjæring og tilpassing av bakfangerern. Får ta fram Dremelen og prøve litt når jeg får avdekningene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper det blir bra. Må vel en runde til med lakkering av bakfangeren iom at den er ulakkert bak Hamann spoileren. Blir vel til at jeg lakkerer opp hele fangeren med det samme. Koster med Eisenmann ja, men er faktisk bitelitt billigere med ovale endestusser. Bilen står inne for vinteren ja. Står med vinterhjul på da, i tilfelle jeg MÅ bruke den. Så da blir det litt småflikking og sånt i garasjen i vinter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått tak i eksosavdekningene fra Alpina. De ser sånn ut:

9fqxma1fs0c01qi2wmlp.jpg

naaov1e9hygpjo982ckw.jpg

0cwnqfhncu3kki63hh1a.jpg

Så har jeg også skaffet en brukt støtfanger som jeg skal montere de på. Tok ikke sjansen på å demontere Hamann leppa på støtfangeren jeg har fra før, for den sitter som f.. Dessuten er det skjært bort for mye plast rundt eksosen på den, noe som vanskeliggjør monteringen av eksosavdekningene.

Første "prøvemontering"... Hmm.. dette ble ikke helt riktig.. :?

dvqfbcvkwfnc6cfv0vcc.jpg

Hullet ble for langt ut til siden #-o

Da må man til med litt plastsveising:

hc233grwfxguhf2wve36.jpg

Bruker en 35w loddebolt til å sveise med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk for det :D Ble litt ivrig med dremmel'n ser du :lol:

Er ikke så enkelt dette egentlig. Har bare noen få bilder å gå etter. Tror jeg skal få det til da.

Skal få det til 100% på ene siden før jeg starter på andre siden. Tror faktisk det blir enklere å holde på med bakfangeren montert på bilen, så jeg tror bare får sette igang å bytte støtfangere.

Noen av bildene jeg bruker:

au56901j58mmtnjtihf8.jpg

74xbx2zde3al52in65g7.jpg

0gp8y1trxa597s6vrosv.jpg

w23yemeq9r9nldbgv8q5.jpg

Alpina b12 eksos:

2gd5rjx5fm821limkqy7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...