Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Lekkert! Jeg hadde samme dim som du vurderer, altså 275/35-20" og 245/40-20", på hhv. 9.5" og 8.5" brede felger. Hvis jeg skulle kjøpt dekk til de felgene igjen, så hadde jeg definitivt gått ned enda en profil. De var MYE større enn originaldimmen på E38. Speedoen viste plutselig helt rett eller muligens til og med en km/t for lite. Også merkbar forandring i aksellerasjon. Mye må nok tilskrives de enormt tunge hjulene (ca. 30kg/stk), men noe også til speedoen. Men hvis du har bredere felger så er det sikkert litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ble bra ja. henter mine felger i morgen. de skal få orginal dimmen alpina leverte de med. gleder meg som en liten unge gleder seg til jul :D

:D Hvor skal du kjøpe di hen da, og hva kom prisen på?

Lekkert! Jeg hadde samme dim som du vurderer, altså 275/35-20" og 245/40-20", på hhv. 9.5" og 8.5" brede felger. Hvis jeg skulle kjøpt dekk til de felgene igjen, så hadde jeg definitivt gått ned enda en profil. De var MYE større enn originaldimmen på E38. Speedoen viste plutselig helt rett eller muligens til og med en km/t for lite. Også merkbar forandring i aksellerasjon. Mye må nok tilskrives de enormt tunge hjulene (ca. 30kg/stk), men noe også til speedoen. Men hvis du har bredere felger så er det sikkert litt bedre.

Alpina felgene er 9" forran og 10" bak. 245/40/20 for og 275/35/20 bak er standard oppsett fra alpina. Ble bra med 245/40 forran synes jeg. Har nå godt brukte 275/40 bak, og synes det ser bra ut nå, men blir vel omtrent samme "looken" med 35 profil nytt.

Har ikke testa speedo i forhold til GPS ennå. Får vel ta meg en runde :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en deal med en i sandefjord. 17 000.- nyrestaurerte og nylakka alle 4 felgene. uten dekk da. men syns ikke det var så verst pris med tanke på hvor mange stygge og hakkette som selges til 20 tusen og oppover. skal se på de i morgen før jeg bestemmer meg for å ta de eller ikke. for og se om jeg syns de er så strøkene nylakka felger skal være. er alt ok så blir de med meg hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

7-ern klar for 1.mai treff i Molde :)

Har vært oppholdsvær mesteparten av dagen i dag her på nordmøre, rakk å shine bilen både utvendig og inni før møkkaværet slo til ikveld :cry:

Får håp d bli likar i mårgå [-o<

xpe34cj5dy6bzbqehb7a.jpg

tcfy27htvfebxlhp7i6n.jpg

Regnvått panser

vx7fmw0853xdpfe7mofb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bussen skulle komme i 9tida, så da er det rett hjem å skifte, så bør rekke 11 ja:)

blir kolonne fra krifast da eventuelt?

tror det er like felger som du du hadde. de er litt kantkjørte da men, fikk de billig..

skal jo selge uansett så.

skal se om jeg rekker en shinings av bilen også. sug å kjøre gjennom krifast med nyvasket bil iaffal:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bussen skulle komme i 9tida, så da er det rett hjem å skifte, så bør rekke 11 ja:)

blir kolonne fra krifast da eventuelt?

tror det er like felger som du du hadde. de er litt kantkjørte da men, fikk de billig..

skal jo selge uansett så.

skal se om jeg rekker en shinings av bilen også. sug å kjøre gjennom krifast med nyvasket bil iaffal:(

Ja jeg er glad jeg slipper å kjøre gjennom "saltgruva" på tur til Molde.

Vi kan vel lage en liten 7-er kolonne fra bommen da vettu :D

Rekker du dit til 10.30 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg trenger bare senkefjører forran. Så schmiedmann hadde et sett tuv godkjent for bare forran 35mm (lowtec). Kan evt. Justere på nivåreguleringa bake, hvis jeg skulle få lyst til å få den litt lavere bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...