Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Plutselig følte jeg at jeg kjente flere her..

Hva heter du til fornavn, deerepower? For jeg har og gått på skole med morty.. :P

detta er jo bonden ifra nes! tom ett eller annet, kompissen til tony.. ;)

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Slutt å syt Morty, du bare blåser alle motorene dine uansett hvilken bil du har :P

Husker godt tida di inne på Fmcn, en is motor med cosworth innmat tåler ikke

2 bar med igjenn klemt retur på bensinen :wink:

Å han ødelegger heller ikke bilen som han så trykker nedi cossy maskin.

Kan jo bare bygge den om til original i etter tid.

Dessuten blir den mye lettere i fronten pga lett 4syl motor :)

Skrevet

Det er så mye negative innspill på alt, greit han har en fin bil i utgangspunkte med rå motor, men la nå han ha sine egne meninger og få prøve ut det han har lyst til, Prøve og feile er jo det man lærer mest av :)

Stå på !!

Skrevet

Det jeg er skeptisk på er vektfordeling når man letter fronten med en 4 syl motor. vet ikke hvor stor forskell det er men. Å få fronten lettere er kkei veien jeg villa gått uten å letta bak ihvertfall ;)

Skrevet
Det jeg er skeptisk på er vektfordeling når man letter fronten med en 4 syl motor. vet ikke hvor stor forskell det er men. Å få fronten lettere er kkei veien jeg villa gått uten å letta bak ihvertfall ;)

Om det er noe sted du burde lette en e28 med 6er så er det vel i fronten!

Spent på å høre begrunnelsen for å ikke gjøre det.

Og til dem som tror at det er like spennende å kjøre med en M30b34 som en 400hk cossi motor har nok ikke prøvd en slik motor, eller har ikke høyere krav enn en b34.

e28 veier ikke mye mere enn en sierra og vil nok fungere meget bra med en 400hk utgave av cossie motoren.

en b34 er ikke spennende i en e30 engang, kun driftsikker og pålitlig(noe fordmotoren på 400hk kan slite litt med)

Kjør på om det e r dette du vil, men vær forberedt på å legge ned mye tid og penger om det skal bli ordentlig.

Skrevet

Og til dem som tror at det er like spennende å kjøre med en M30b34 som en 400hk cossi motor har nok ikke prøvd en slik motor, eller har ikke høyere krav enn en b34.

e28 veier ikke mye mere enn en sierra og vil nok fungere meget bra med en 400hk utgave av cossie motoren.

en b34 er ikke spennende i en e30 engang, kun driftsikker og pålitlig(noe fordmotoren på 400hk kan slite litt med)

Kjør på om det e r dette du vil, men vær forberedt på å legge ned mye tid og penger om det skal bli ordentlig.

Sånn skal det låte !! Godt at noen her inne forstår :)

Skrevet

jeg har hatt både b34 med 400hk og cossie med 400hk...

og jeg kan si att kjøregleden varte en god del lengre i b34'n enn i cossi motoren..

+ att en sekser har så vilt mye bedre/jevnere drag enn en 2liter firrer...

men for all del, er ikke min bil. men jeg sier nå hva jeg syns.. ;) er det ikke diskusjonsforum? :D

Skrevet

Irriterer meg at så mange tror at Cosworth YB-motoren er dårlig og tåler lite. Det er folk som ikke kan å skru som setter ut sånne påstander i utgangspunktet. Mener ingen her i denne tråden, men generelt blant folk. Bruker man riktige deler så holder det.

Til trådstarter: Kjør på, bilen blir garantert morsom ;)

Skrevet
jeg har hatt både b34 med 400hk og cossie med 400hk...

og jeg kan si att kjøregleden varte en god del lengre i b34'n enn i cossi motoren..

+ att en sekser har så vilt mye bedre/jevnere drag enn en 2liter firrer...

men for all del, er ikke min bil. men jeg sier nå hva jeg syns.. ;) er det ikke diskusjonsforum? :D

Jo dette er et diskusjonsforum, og jeg er enig i at valget mellom en ordentlig bygget b34 med 400hk og en 2liter med 400hk vil være et lett. Men det var vel ikke det som ble diskutert 8)

Jeg har vært gjennom noen turbobygg og har endt opp med den konklusjonen at nok sugehester er alltid å foretrekke på bane og daglig bruk, men til show og rattlåsrace er det ingenting som slår turbo. Om man har budsjett til det :D Mine bygg ender som regel med 100% budsjett sprekk før jeg er fornøyd.

Så dersom valget er en driftsikker ordentlig bygget b34 turbo 400hk mot en cossi motor på 400hk til samme pris er jo valget noe annet, men jeg trodde ikke han hadde en slik motor for hånden. Skal han bygge en med ordentlige biter (ikke kina crap) så snakker vi vel minst 70-80K med mapping og full pakke. Men det er så lenge siden jeg holdt på med BMW-turbobygg at jeg ikke kan siteres på kostnder.

Skrevet
Irriterer meg at så mange tror at Cosworth YB-motoren er dårlig og tåler lite. Det er folk som ikke kan å skru som setter ut sånne påstander i utgangspunktet. Mener ingen her i denne tråden, men generelt blant folk. Bruker man riktige deler så holder det.

Til trådstarter: Kjør på, bilen blir garantert morsom ;)

Å,ja jeg vet om en som har banekjørt en 385hk YB motor(bremset, ikke cossifantasihester) i 7-8år uten trøbbel så det kan holde. Det er bare det at det finnes et utall veier til målet om høy effekt og det er skjelden den billigste som er den rette(holdbare) selv om det ofte kan se ut som de fleste tror det :wink:

Skrevet

Nå har ikke jeg mye erfaring med å kjøre biler med lettere motor enn originalt. men jeg se for meg at når fronten blir lettet, så får du dårligere veg-grep ved f,eks hard kjøring på bane. da bilen er bygd etter den vekten som er originalt. kan se for meg at fronten skilr lettere ut/fram i en sving i stor hastighet hvis den blir betydelig lettere. Mulig jeg tar feil. men var den tanken jeg fikk ihvertffall :)

Skrevet

Nå har ikke jeg mye erfaring med å kjøre biler med lettere motor enn originalt. men jeg se for meg at når fronten blir lettet, så får du dårligere veg-grep ved f,eks hard kjøring på bane. da bilen er bygd etter den vekten som er originalt. kan se for meg at fronten skilr lettere ut/fram i en sving i stor hastighet hvis den blir betydelig lettere. Mulig jeg tar feil. men var den tanken jeg fikk ihvertffall :)

det tar du feil.. jo tyngre bilen er jo mer tyngde har den på å dytte bilen rett fram.. ergo mindre grep...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...