hypah Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Vurderer å skaffe meg en bil som er litt billigere i bruk fram til jeg får meg fast inntekt og har derfor tenkt på 318tds. Er dette en grei bil? Pent forbruk osv? Også syns jeg 90 hester er litt lite, så chip kommer på, men er det noe utover dette man kan gjøre for å få mere effekt? Tåler veiva i disse motorene en del? Sleng gjerne inn hvordan 325 td/tds er kontra 318tds mtp dieselforbruk, osvosv. Takker for svar!
Fekzen Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Hallå, Det man kan göra är ju till att börja med chip som du säger och sedan även större intercooler för att få kallare insugsluft och då "mer effekt / laddtryck". Dvs du får bättre effektivitet. Jag håller på med trimchip i sverige och kan ordna bra chip till dessa E36 och E34 TDS. Går bra att skicka mig PM för mer information och pris på det. Mvh//Andreas
hypah Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 Takk for svar Men er det lettere å få mere effekt i 2,5 litern?
Fekzen Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 2,5an tål ju mer effekt och du har dessutom mer effekt från början, så det kan man säga att det blir enklare/billigare. Mvh//A
hypah Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 Noen som kan si meg hvordan forbruket på 2,5en er kontra 1,8?
hypah Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Da heller jeg jo mere med 325.. Men hva er forskjellen mellom tds og td? Med unntak av at TD har mindre hester...
Tore Diesel Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Dersom det er årsaken til forskjell på hester du er ute etter, så er det vel stort sett intercooler og annen motorstyring som er forskjellen mellom td og tds.
hypah Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Skrevet Desember 4, 2009 Så det er mulig å bygge om en td til tds? Hvor mye nm har disse motorene?
Fredrik Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Så det er mulig å bygge om en td til tds?Hvor mye nm har disse motorene? Den mest moderne varianten av M51D25 motoren med 143 HK yter maksimalt 280 Nm ved 2200 rpm.
bmw-mads Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 min 525 tds bruker sirka 0.7 på langkjøring og ca 1-1.1 på by/kortkjøring
Mister Bimmler Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Masse å lese hvis du søker. Prøvekjør først en 325tds som er garantert i god original stand som en referanse, hvor spes turbo ikke er sliten. De går godt som de er og med M-tech understell er det mye moro. Kan omprogrammeres opp til 175 og 186 hk uten ekstern chip, innenfor BMW-spec. Min auto bruker lett nok 0.57 på tur, 0.9-1.0 i by. Manuell er en del gjerrigere særlig i by.
hypah Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Skrevet Desember 4, 2009 Takker for svar! Får lyst på 325, mtp på at det ikke er et voldsomt hopp mellom 318 og 325 på forbruk
hypah Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 Hvordan får man 175 eller 186 hk uten ekstern chip? Mye får men med chip da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå