Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
- Dette er en sak som har topp prioritet hos oss nå.

Ikkeno nytt det.. :x

Heldgivis er det veldig vanskelig å avdekke chipping. Det må jo tross alt bevises. Og hva er sjansen for at en bil drar ut mer hk på dynorulla enn orginalt egentlig, selv om den er chippet. Isåfall er det kun snakk om få hk.

Og det ingen nevner i slike artikler er det er så godt som umulig å få godkjent økt hk-antall i en bil hos biltilsynet. Bare svada alt sammen!

Skrevet

"En bruktbil skal være det den gir seg ut for - det inkluderer naturligvis at motoreffekten er i samsvar med bilens dokumenter."

Så det betyr at hvis du kjøper en bruktbil av en forhandler og bilen har mistet motoreffekt siden den var ny er dette straffbart for bilforhandleren?

Det er godt vi har myndighetene til å passe på oss, hva skulle vi gjort om hvermannsen plutselig fikk 20 ekstra hestekrefter? Det hadde jo blitt helt VILLE tilstander!

Skrevet

Det er jo ikke bare chip de er ute etter, alle som har ettermontert turbo f-eks ligger tynnt ann, jeg hadde en Mazda RX7 13B Turbo ll, denne hadde ca 200hk originalt men etter en runde hos motorbyggeren hadde denne litt over 300hk, hadde jeg blitt tatt med dette så hadde det vel kommet på noen tusenlapper i avgift tenker jeg hehe

Skrevet

Dette forslaget minner meg veldig om sovjet tiden. Staten skal ha en finger med i absolutt alt, og går du over den streken og gjør noe bak dems rygg så er det rett til fangeleir i Sibir(i dette tilfellet bøter i mange tusen kroners klassen :shock: )

Å få ut den Mulla krekar jævlen av en terrorist gidder de ikke, men å ta knekken på de som ønsker litt mer effekt i bilen sin, det gidder de :evil:

Skrevet

Mullaen blir jo kun fordi politikerne er redde for represalier privat og nasjonalt. Hva trenger vi feige politikere til egentlig? Ikke noen ting. Da kan vi droppe alt som heter politikk.

Skrevet
Dette forslaget minner meg veldig om sovjet tiden. Staten skal ha en finger med i absolutt alt, og går du over den streken og gjør noe bak dems rygg så er det rett til fangeleir i Sibir(i dette tilfellet bøter i mange tusen kroners klassen :shock: )

Å få ut den Mulla krekar jævlen av en terrorist gidder de ikke, men å ta knekken på de som ønsker litt mer effekt i bilen sin, det gidder de :evil:

de tenker vel på at man kan spare 0.1l på mila og noen velger kanskje å kjøpe en modell mindre bil og ettermonterer chip, noe som betyr tapte inntekter. Forbrukeren skal selvsagt ikke ha noen goder.. forbrukeren skal jo som vi alle vet, få svi uansett når hva det gjelder.

Kanskje de heller kunne tatt trygdesnyltere og kriminelt pakk, samt drite i å finansiere private "konferanser", les ferier av skattebetalernes penger, så kanskje de hadde hatt litt mer til infrastruktur og utdanning.

Skrevet

Jeg har sett flere dieselbiler på benk før og etter chiptuning å det er neppe snakk om 30hk mer på en 150hk maskin, tross at selgeren lover 30hk. Ofte er det snakk om en mer effektiv effektkurve som gjør at bilen føles raskere å utgjør kanskje 5-10hk på topp.

Men vet ikke helt hvordan det er med biler som faktisk blir levert med 150hk ifra f.eks tyskland men blir elektronisk ned-strupet til f.eks 110hk for å tilfredsstille lommeboka til ola nordmann. Om de faktisk klarer å fjerne denne nedstrupingen å får 150hk eller om de bare gjør 110hk elektornikken mer effektiv.

Uansett, hvis de skal bruke denne metoden for å få inn penger burde de bruke den samme metoden for å avdekke om bilen har MINDRE hester enn det som står i vognkortet for så å få IGJEN penger hvis det er avvik. Selv om det er kun 1 hest mindre utgjør det 2500kr på en 200hk bil!!! Dette blir neppe aktuelt fordi da skal det penger UT av statskassen å med de gjerrige politikere vi har så vil det ALDRI skje. Her er det snakk om å finne så mange muligheter å loppe ola nordmann for penger. Politikeren som finner en ny avgift blir belønnet med bløtkake å et bilde på veggen i stortings hallen. :)

Skrevet

Staten i Norge er jo en av de grådigste i verden. Så kommer ikke som et sjokk nei. Helt sykt at vi skal betale så mye avgifter som vi gjør fra før,om de ikke skal lete etter en grunn til å kreve enda mer.

Latterlig...

Skrevet

Det e faen meg greit det...

Hvis jeg skal importere meg en gammel bmw fra 1990 eller noe..

Km standen er ca300000km

Ja da skal jeg jaggu benke bilen å dokumentere att det mangler 20-30 hk...Skal tro om det går den veien????

Skrevet

Benytter tråden til et par spørsmål om trimchiping :o

Følgende scenari: Jeg installere chip i bilen, 3 uker senere sjekker BT meg og finner ut at jeg har 30 hk mer enn i vognkort. Kan de bevise at det var jeg som installerte chipen? Jeg kan jo bare si at jeg handlet bruktbil i "god tro". De kan vel ikke straffe meg for noe da? Med mindre at de tar meg på "fersken" :P :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...