drunken' Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Har en E34 M5 3,6l 1990 mod på handa.. Den har gått 280 000 km, mens motor har gått 180 000 km Det jeg lurer på er hvordan komforten er på den i forhold til min 97 mod E36 318is.. Da tenker jeg på kjørekomfort, støy osv M5'n har orginalt understell, 318is'n har bilstein B10
Lars89 Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Nå har jeg ikke kjørt M5, men en E34 i god stand er overlegen E36 i komfort, støydemping og opplevd kvalitet. E36 blir rett og slett en skranglekasse i forhold
BMW-Coupe Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Jeg har prøvd begge du skriver til her. (3,8 da mn sikkert noe av det samme vil jeg tro) Det jeg kan si kort, er at disse 2 bilene IKKE kan sammenlignes engang Som Lars89 skriver, så blir det en skranglekasse iforhold.
Mexos Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Det første jeg og tenkte når jeg leste overskriften. Disse kan da ikke sammenlignes!
drunken' Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 Høres veldig riktig ut detta ja! Har bare så vidt sittet på med E34 jeg, aldri kjørt selv.. E36 skrangler og knirker no' jævlig ja, hatthylla spiller jo nesten trommer baki der! Veldig dårlig lyd/luft-tetting i døra og.. 5-serie har vel alltid vært hakket mer komfortabel enn 3-serie? Fattern mente jeg ikke burde gå ifra en 97mod til en 90mod.. men det spiller ingen rolle når man går ifra 3 til 5-serie mente jeg da..
hagenisse Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Komforten er garantert høyere, men det er driftsutgiftene også!
drunken' Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 Komforten er garantert høyere, men det er driftsutgiftene også! Skal man kjøpe M5 så må man jo regne med det.. og det er vel verdt det!
Eng1 Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Må bare først si. Når jeg så overskriften tenkte, dette blir interessant. Har M5, og har en kompis som hadde e36 318is. Vell forskjellen er noe så ufattelig forskjellig at man nesten ikke skulle trodd det var mulig. Komfort messig er M5'en mer som å sitte i 1.klasse herfra til thailand, mens e36 blir mer som å hoppe inn i et widerø fly og sitte i lasterommet på en kasse. Er vell kanskje litt soft pga. M5'en min. Men måtte da forsvare den på noe slikt:P
indola1234 Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Jeg synes at E34 er den beste bilen BMW har laget. Og de har laget en god del bra biler.
rune.sivertsen Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 e lika definitivt 5serie beir enn 3serie. forskjelln e at 3serien e en generelt mindre påkostet bil og derfør holder 5serie en noe høyere kvalitiet. å det samme som er 5serien mye mykere i svinger siden det tross alt er en tyngre bil. mens 3 serien blir litt i letteste laget for meg i allefall. klart at 5ern e dyrar i forbruk, siden det er meire kilo som skal dyttes. men kjøremessig så er 5ern helt klart forran 3ern. så e villa sakt løkka t m ny bil:D
SofaKingFresh Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Har kjørt mange E36 selv, og jeg eier en E34. Vil si at E34'n har en del bedre komfort og støydemping enn hva en E36 har. Hadde forleden bilen full av E36 gutter, og jeg som E34sjåfør, koste meg bak rattet. Alt de gjorde hele veien dit vi skulle, var å "klage" på hvor god den var å sitte i, plassen til bein/hodet/personen ved siden av, og hvor lydtett den var. Satt bare og gliste hele veien!
drunken' Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Høres ut som at det blir ny bil på meg ja! Ingen som har noe negativt å si om E34 da?
SofaKingFresh Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Jeg har bare hatt gode erfaringer, selvom bremselysa på min har vært litt kjipe idet siste. De er ikke akkurat opplagte! Men det er bare en liten pirkefeil. Til å være en 18 år gammel bil, så ser jeg INGENTING negativt! Har smilt hver gang jeg ser bilen min, og den har jeg hatt i 1,5år nå. Hehe. Få deg en E34
drunken' Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Hovedgrunnen til at jeg bytter er jo at det er en M5 da.. Blir litt annet drag enn i min 318is!
MPowered Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Jeg har også kjørt begge disse bilene. Eneste jeg kan si er at jeg ikke liker den trege girkassen i m5'n. Men utenom det er det ikke mye en is kan stille med. Femmeren vil også virke tyngre, og mer komfortanlagt enn en is. De er ment for forskjellige formål. Men skal man gjøre diskusjonen litt mer fair, så kan man se litt på m5 vs m3 også. 3 serien er helt klart en mindre bil, og mer leken i forhold. Jeg ville ikke sakt e36 er skranglekasse (det må i tilfelle være at is er ofte hardt kjørte, og får sitt rykte derav) Jeg må si jeg favoriserer e36 i forhold til e34. Men dette er da en smakssak. Direktesammenligning mellom en e34 m5 og en e36 318is er ikke så mye å snakke om. Det er helt 100% klart at femmeren er bedre. Det er også derfor den koster mer. En m5 e39 er enda bedre, og koster enda mer. e60 m5 er enda bedre og koster enda mer. Viss du skjønner poenget De stiller ikke i samme klasse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå