urgem3 Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 hva er lov og tillat med tanke på bil registrert med hvite skilter som brukes etter vei, må bur godkjennes og er det spesielle godkjente bur? eller er det lov og sveise seg en ramme av noe eget og hive inn i så lenge det ikke går utover karosseriets stand?
SteffenM2 Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Halvbur kan man få godkjent enda, men da pga. du trenger det i en form for racing, mener jeg og huske.
S.Arnesen Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Hvilke former for racing krever skilt? Trafikklys til trafikklys
Hawkon88 Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Du kan bygge "skru"bur da, hvor du fjerner alle stag inni bilen for hver godkjenning, evt monterer midlertidig for hver gang du vil ha den ekstra sikkerheten (på banekjøring feks) I tilfelle blir ikke bilen stivere i karosseriet som ved et vanlig helsveist 10++punkts bur.
urgem3 Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Hva skjer i verstefall om jeg blir stoppet med det? og hvilke bur kan jeg få godkjent i gateregistrert bil?
catos88 Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 hei. du har lov å lage halv bur. =) snakket med en som jobber på verksted. han påsto at halvbur fikk du godkjent med skilter..
R Andersen Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Hva gjør de som kjøper seg en ny M3 GTS eller GT3 RS?
S.Arnesen Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Hva gjør de som kjøper seg en ny M3 GTS eller GT3 RS? Da gjelder ikke de samme reglene, da bilen er gategodkjent med bur av forhandleren. Men Porsche sliter veldig med å få sine rs modeller godkjente for det norske markedet om dagen. Vi pratet med Bmw's representant når vi var på presantasjonen av Gts'n nå i helgen, og de hadde ikke funnet ut hvordan de skulle løse det problemet enda. Er rart at slike ting skal være vanskelig å få godkjent egentlig, det gjør jo bilen sikrere for de som er i den. Gjør den vel hardere for dem som treffer den, men noe må man jo ofre... hehe
R Andersen Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Jeg vet om eksempler på GT3 RS som har måtte demontere buret for å få det godkjent..
S.Arnesen Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Jeg vet om eksempler på GT3 RS som har måtte demontere buret for å få det godkjent.. Det skal jo i teorien ikke være nødvendig, men jeg har også hørt om folk som har måtte gjøre det på sine rs modeller. Eøs reglene sier jo også det at det som er godkjent i eu skal være godkjent her i norge også, men det ser ut til at det kun gjelder når bt vil at det skal gjelde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå