hardrocxsludge Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Heisann ! har ett sett med greie sommerhjul som jeg tenkte jeg skulle bruke denne sommeren som kommer ! er ikke felger jeg vil ha da jeg ikke syntes de passer bilen ! men saken er den at jeg har montert coilovers å de er jo langt mer annerledes enn normale demperen ! Sliter med at dekker så vidt er borti kanten på coilovern på begge sider foran ! Går an å trille bilen men man hører liksom den lille gnisselyden fra gummi der ! spacer er jo en mulighet men tenkte det hadde vært greit uten i og med at bilen er 100 % til eu med papirer på coilovers å alt ! Så det jeg egentlig lurer på er om jeg rett og slett må bytte felger til noen som har et annet impress ? Evnt om det er noen som har erfaring med coilover på e36 coupe og hva de har gjort ? impresset på felgene jeg har nå er jeg usikker på men er 225/45 dekk som sitter på . det er jo den normale dimmen på disse bilene foran Mvh Joakim
S.Arnesen Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Det er standar at man må ha 5mm spacer eller mer etter montering av coilover på e36 og e46. Det står også i de fleste Tüv papirer til coilover sett at det trengs. Du kan jo kjøpe felger med annet innpress, men det er jo å ta den lange veien. Kontra spacer altså...
hardrocxsludge Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 men om det står i de fleste tuv papirer , vil det si at det kan gå igjennom eu med spacer da ?
Superbeetle Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Om du kun har papirer på coiloverne og ikke skrevet inn i vognkortet så er det like lite lov som spacere... Får spacere med Tüv også..! Men hvordan det er å godkjenne spacere er jeg ikke sikker på. Men? du har felger som du har tenkt på bruke men som du ikke vil ha?
hardrocxsludge Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 dvs at jeg må på biltilsynet med bilen for å godkjenne coiloversene . at det ikke holder med å sette på coiloversene også bare vise tuv under eu godkjenning ?. Stemmer, har 4 felger som jeg tenkte å bruke neste sommer, da jeg egentlig ikke har råd til noen ny gummi og felger da . Bilen er jo under oppussing nå, 2,8 liter skal settes inn å den er fri for rust nå for 1 uke akkurat idag, og den skal få lakk etterhvert, så tenkte å kjøre på de da .. men om det kommer noen byttehandel så kan jo det være interessant også
Lars89 Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Må på BT for å få godkjent senkesett. For å få det godkjent må du ta en 4-hjulskontroll og lysjustering på verksted først Sikkert en del verksteder som hadde sluppet det igjennom, men de er egentlig pliktig til å melde deg til BT sånn at du må inn å vise bilen. Like greit å gjøre det med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå