Gå til innhold

Mikael's 5 serie

Mikael-B
 Share

Anbefalte innlegg

På bildene over er den i bunn på TA Technix coilovere hvor den nederste strammeskruen er tatt bort ;)

Tror ikke felgene selges nye lenger, ikke ofte å se dem i 18" heller, for det meste 17".

Tror jeg ga 4000,- med to nye dekk for de, var i ganske bra stand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Elsker bilen din, Mikael! Vet ikke om du så meg i byen tidligere? Var vel ved 20:30 tiden cirka, rett utenfor Kverndalen :)

Du har gjort alt det som kan gjøres rett med en E39. Gleder meg til å se den ferdig når sommeren kommer og alt er som det skal være :) Får knipse noen bilder sammen når jeg får min ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Jo, tror jeg så deg! Rakk bare ikke hilse :P

Knipsa noen kjappe bilder av en etterlengtet vask, og litt andre steder :)

Vaska med Surfex HD 1:15, Espuma Revolution på felg, Surfex 1:5 på dekk, MG Ultimate i gritguard bøtta og Swissvax puddelen :) Tørka med Miracle Dryer og litt drying aid fra Clear Seal.

IMG_0149.jpg

IMG_0151.jpg

IMG_0153.jpg

IMG_0154.jpg

IMG_0180.jpg

IMG_0185.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

appelgren og jenssen @ Mht. at dere bor i Fredrikstad omegn så selger Superprint i Vestby folie som egner seg til dette formålet. Jeg har folie fra disse som har sittet på i et halvt år og er den dag i dag like fin å se på.. :D

takker og bukker så meget! Blir og ringe til uka da, og kanskje spare litt på det, kontra kjøpe lister fra koed/schmiedmann.

Forresten, Mikael-B, hvilken folie kjøpte du på bmwshadowline ? str. altså

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Alltid hatt 16" :)

Husker ikke helt hvilken det var, kjøpte to ruller hvertfall. Kjekt å ha litt ekstra hvis du driter deg ut.

Årets første vask! En rask runde med Surfex, Espuma og skum fra selvvask.

Er lagt på shadowline-folie på førersida.

IMG_0562.jpg

IMG_0563.jpg

IMG_0564.jpg

Off, blir deprimert over vinteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endel andre vokser fra før ( SV Onyx, MG #16, Dodo Skull Candy, MG #21), men fikk så godt tilbud på denne, så måtte han den og :D Deilig å jobbe med skikkelige produkter ja, har testa denne såvidt og må si at det er den sykeste beadinga og wetlooken jeg har sett!!

Gleder meg til korrigering og våtsliping til sommeren :D

Her er en beading/sheeting video av Nattys Red:

http://s192.photobucket.com/albums/z303/HHA88/Poorboys%20Nattys%20Paste%20Wax/?action=view&current=Poorboys_Nattys_Blue.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en helt sinnsyk wetlook og beading. Hvor kjøpte du den og hva måtte du ut med? Våtsliping ser utrolig fristende ut, men man bør vel strengt tatt vite hva man driver med. Kunne du tenkt deg å våtslipe f.eks min mot sommeren? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den privat av Autobahn Bilpleie, han hadde endel produkter han solgte privat på DCN :) Tror faktisk han har en krukke igjen av den, han hadde to tilsalgs. Ligger annonnse på DCN.

Våtsliping kan virke litt skummelt ja, og jeg tør nok ikke gjøre det på andres biler, er litt for amatør til å gjøre det gitt :P Har allerede våtslipa endel steinsprut på min egen, også tok jeg panseret på Merca jeg har. Skal forhåpentligvis våtslipe hele den bilen også til sommeren.

Vurderer å kjøpe en eksentrisk sliper på luft nærmere sommeren, sparer myyyye tid på det tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har jeg bare brukt en slipekloss fra Meguiars og slipepapir fra 3M og Mirka.

På Merca begynte jeg med 2000, siden hadde ganske heftig appelsinhud. Slipa hele panseret i en retning med 2000 papir, og deretter i en annen retning med 3000 papir. Da ser du om du har fjerna alle 2000 merkene.

Slipeklossen til steinsprut og litt av papiret:

DSCF1022.jpg

MG slipeklossen:

DSCF1103.jpg

Så polerer jeg opp med ullpad og Menzerna Powergloss (bruker 3M FCP og grønn pad noen ganger og), og avslutter med Menzerna 106FF og SV CFP :)

Må som regel på med roterende for å få vekk slipesporene ja. Powergloss og ullpad klarer som regel å fjerne 2000 slipemerker på medium-hard lakk, men bruker 3000 for å være sikker på at jeg fjerner alle ripene og slippe å stå så lenge med ull.

Her er en fin tråd fra Citrus når han våtslipa hele E39en sin etter lakkering:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/2631-worklog-av-min-bmw-e39/page__st__100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...