NA Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 he,he, ja de hadde nok ikke en god tid med denne m-40'n. Er nesten litt flaut å komme kjørendes med ei sånn symaskin Men som sagt alle de andre 4'erne som m-43 m-42 og m-44 er jo gullgode motorer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 he,he, ja de hadde nok ikke en god tid med denne m-40'n. Er nesten litt flaut å komme kjørendes med ei sånn symaskin Men som sagt alle de andre 4'erne som m-43 m-42 og m-44 er jo gullgode motorer I tillegg tror jeg insugsmanifoilen på M40 motoren må være den styggeste som noen gang er laget.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 så sant så sant, he he. fører ingen ting godt med seg med m-40 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Jeg har M43, Og bilen min har nå gått 296.000km. Og det er ingen tikkelyd i min Motorn fungerer utmerket Det er slik det fungerer om man vedlikeholder og tar vare på det man har. Km-stand har ikke en dritt å si om bilen er tatt godt vare på. VEDLIKEHOLD er nøkkelordet her ja. men uansett så tror jeg M43 er sterke motorer. Min bil har fått jevnlig olje og filterbytte, + luftfilter og bensinfilter.Og det har utrolig mye å si. Og jeg er heller ikke den som drar på opp til 6000omdr., (øhh..whats the point med en M43 liksom) Så jeg bli vel sittende med bilen min da den har dårlig salgsverdi pga liten motor og relatrivt lang KM Men jeg er fornøyd med bilen.så jeg er likeglad HVIS motoren min skal gå til H...(bank i bordet) i fremtiden,så blir det nok M43B18 eller M44 motor på meg tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Jeg har M43, Og bilen min har nå gått 296.000km. Og det er ingen tikkelyd i min Motorn fungerer utmerket Det er slik det fungerer om man vedlikeholder og tar vare på det man har. Km-stand har ikke en dritt å si om bilen er tatt godt vare på. VEDLIKEHOLD er nøkkelordet her ja. men uansett så tror jeg M43 er sterke motorer. Min bil har fått jevnlig olje og filterbytte, + luftfilter og bensinfilter.Og det har utrolig mye å si. Og jeg er heller ikke den som drar på opp til 6000omdr., (øhh..whats the point med en M43 liksom) Så jeg bli vel sittende med bilen min da den har dårlig salgsverdi pga liten motor og relatrivt lang KM Men jeg er fornøyd med bilen.så jeg er likeglad HVIS motoren min skal gå til H...(bank i bordet) i fremtiden,så blir det nok M43B18 eller M44 motor på meg tenker jeg Har nesten samme tanke selv Hvis motoren en gang går blir det 1.8is! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Jupp Er M44 motoren like holdbar som M43 eller? Noen som vet? eller har erfaring med M44? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Får nesten litt dårlig samvittighet her nå.. Vi har jo kuppet tråden til AndreasDG. Sorry for Of-topic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Får nesten litt dårlig samvittighet her nå.. Vi har jo kuppet tråden til AndreasDG. Sorry for Of-topic Ja sannt det. men dette må jo være gode tips for en som er på jakt etter E36 vel? Syns vi hjelper fyren jeg Greit for han å vite hvordan motorer han bør satse på og ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Får nesten litt dårlig samvittighet her nå.. Vi har jo kuppet tråden til AndreasDG. Sorry for Of-topic Ja sannt det. men dette må jo være gode tips for en som er på jakt etter E36 vel? Syns vi hjelper fyren jeg Greit for han å vite hvordan motorer han bør satse på og ikke Ja, går jo ann å se det slik også. Når jeg tenker meg om hadde nok jeg verdsatt dette når jeg var på utkikk etter BMW første gang Det er jo ofte brukte is motorer til salgs, men synes disse som regel har gått langt over 200 000 km. Igjen så spørs det jo på hvordan disse er vedlikeholdt, som vi har diskutert her nå Tror også dette er det eneste vi kan klare å godkjenne i 4'er i bilene våre med tanke på vekt o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Ja det er det som er, vet jo aldri hvordan ting er brukt/vedlikeholdt. Jeg tror at når den dagen kommer så Kjøper jeg komplett delebil i sverige. Har en far som bor i sverige, som også er BMW intressert så blir nok å følge med litt på nettet da evt. Å få han til å hente den hjem for meg litt greiere å prøve motoren selv først istedenfor å kjøpe en motor her i norge på pall som man ikke har noe garanti på hvordan oppfører seg ved oppstart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Høres ut som en fornuftig plan ivertfall! Dette som er litt av skrekken min. Kjøpe motor fra pall uten å ha hørt den gå Kjipt å montere denne, for deretter å demontere fordi den er herpa! Dette kan jo være ganske sikkert, 3 mnd garanti: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19452087 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 For all del! Kupp tråden så mye dere vil.. Jeg følger med i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Høres ut som en fornuftig plan ivertfall! Dette som er litt av skrekken min. Kjøpe motor fra pall uten å ha hørt den gå Kjipt å montere denne, for deretter å demontere fordi den er herpa!Dette kan jo være ganske sikkert, 3 mnd garanti: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19452087 Ja men det der er M42.. Ikke M44 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Så bra Da får du ivertfall en god del informasjon om BMW's rekkefirere! Jeg kan minimalt om rekkesekserne, men er mange andre her som kan komme med mer innputt på den fronten vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Høres ut som en fornuftig plan ivertfall! Dette som er litt av skrekken min. Kjøpe motor fra pall uten å ha hørt den gå Kjipt å montere denne, for deretter å demontere fordi den er herpa!Dette kan jo være ganske sikkert, 3 mnd garanti: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19452087 Ja men det der er M42.. Ikke M44 Hmm.. Forskjell? Antar at M44 er nyere? Kom i 1995? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå