Gå til innhold

Kjenner du denne? tråden til AndreasDG


AndreasBr
 Share

Anbefalte innlegg

Ja jeg hadde ihvertfall ikke betalt over 15k for en bil som trenger så mange utbedringer. Er jo sikkert deler alene for over 6000kr, pluss arbeid. Du burde jo klare å finne en bedre utstyrt 94 318 i god teknisk stand til rundt 30 000kr. Vet ikke hva andre her inne mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg hadde ihvertfall ikke betalt over 15k for en bil som trenger så mange utbedringer. Er jo sikkert deler alene for over 6000kr, pluss arbeid. Du burde jo klare å finne en bedre utstyrt 94 318 i god teknisk stand til rundt 30 000kr. Vet ikke hva andre her inne mener?

+1

Her var det MYE som måtte byttes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det NAF har listet som må skiftes? Og hva er bør skiftes? De er jo utrolig nøye så er ikke så rart at de har funnet en del på en såpass gammel bil. Det må man jo regne med egentlig.

Men tilbake til manglene:

Frontrute (Denne burde du sett mangler på selv ved kjøp, så føler ikke du kan klage til selger på denne)

Kjølevifte (Er den defekt? Det burde du kunne klage på)

bremserør (Må skiftes, eller kun pusses ned? Ingen uvanlig feil på en gammel bil, som sikkert ikke må byttes før neste Eu-kontroll. Litt diffust å klage på denne også)

drivreim ( Burde blitt observert av kjøper selv før kjøp. Er også logisk at er moden for utskiftning mtp. alderen til bilen. Koster vel ikke mye så er ikke så mye vits å klage på denne heller)

foring bakaksel Denne bør du klage på til selger. skaper trolig ulyd du burde blitt informert om?

støtdemperne foran (Dette burde du klage over til selger)

indre drivakselmansjett venstre side bak (denne også bør klages til selger)

luftfilter (Bytter vel bare til sportsfilter tenker jeg.) (Koster ingenting så ingen vits å klage på. bruker å bytte slikt selv når jeg kjøper bruktbiler)

bremseslange foran (klage over til selger)

bremsebelegg bak (klage over til selger dersom det MÅ BYTTES)

vindusviskere (Vanlig slitedel det ikke er vits å klage på)

En grei avtale mellom kjøper og selger vil være dersom selger betaler for deler som MÅ BYTTES slik som støtdempere, foring, drivakselmansjett og bremseslange, pluss eventuelt bremseklosser. Så dekker ny eier byttet. Litt må man jo regne med det er når man kjøper en bil til 25 000kr.

Er det lenge siden den sist var eu-godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det :) Og han var ganske positiv til det, så jeg skal sjekke opp deler.

Som sagt gs bildeler, koed.no osv. og se hva jeg kan gjøre selv.

Hvordan vil det være å heise bilen igjen (Sette på originaldempere) ? Er det noe jeg vil angre på?

Er det mulighet for at man bare kan pusse litt på bremserørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere har en positiv dialog ihvertfall :) Håper dere finner en løsning begge to blir fornøyd med. Hvis du har skrudd noe vil jeg tro du kan bytte det meste selv bortsett fra foringa bak. Å heise bilen er meget komfortabelt på vinterstid, men spørs om ikke du vil savne å ha den lavere når du skal montere sommerhjulene igjen til våren. Et godt alternativ kan faktisk være å rett og slett investere i et komplett senkesett med dempere og fjærer foran og bak. Da får du byttet alt og så slipper du å tenke på at resten må skiftes etterhvert. Jeg hadde supersport senkesett på min e36 sedan med 40/30 senk som hadde en ganske grei pris egentlig. betalte vel rundt 2600kr inkl. moms på koed hvis jeg ikke husker feil. Høyden er en fin kombinasjon til vinter og sommerbruk, selv om det selvsagt hadde vært kult om den hadde vært bittelitt lavere om sommeren. Men slapp ihvertfall å tenke på å ta nedi overalt og subbe. Bremserørene kan det være nok å bare pusse litt på ja :) Den ble jo eugodkjent med de rørene sist, så hvis det ikke er så lenge siden forrige eu-kontroll bør ikke rustangrepet være så alvorlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nexos:

Hvorfor skulle jeg ikke kunne bytte foringen bak?

Det er ikke den som sitter innerst, men den ytterste. Den skal visstnok ikke være så vanskelig å bytte.

jeg får nok ikke noe verksted til å endre det, da jeg skal ha på powerflex, og de færreste bytter deler som kunder kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nexos:

Hvorfor skulle jeg ikke kunne bytte foringen bak?

Det er ikke den som sitter innerst, men den ytterste. Den skal visstnok ikke være så vanskelig å bytte.

jeg får nok ikke noe verksted til å endre det, da jeg skal ha på powerflex, og de færreste bytter deler som kunder kommer med.

Den ytterste som står fremst på svingarma? Ja den er det fullt mulig du får til å bytte :) En får til deg meste selv tilslutt. Det varierer bare hvor lenge man må slite. Personlig har jeg byttet noen foringer selv i garasjen og har funnet ut at det ofte er såpass drittarbeid at jeg heller velger å sette det inn på verksted siden de har spesialverktøy og mulighet til å gjøre jobben bedre og mer smertefri. Etter litt skruing finner man fort ut hvilke jobber det er verd å sette bort og hvilke en raskt kan gjøre selv :) Jeg gidder ihvertfall ikke å ligge i garasjen i 4-5 timer å gjøre en jobb jeg kan sette bort for 1000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at den innerste skal være enda verre ;)

Bremserør er jo noe som det er greit å sette vekk.

Verkstedet skal ha 20 000 inkl moms og arbeid.

10110,- i deler..

Samme delene hos koed.no er ca 50% billigere

Hvor i alle dager finner du originale bremserør og slanger til over TI tusen kroner??

Selve røra koster bare et par hundrelapper,slangene også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...