Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg tror Fredrik 90 har stått opp på feil fot i dag :lol:

Jeg ville også gått for E46 stasjonsvogn, men siden Fredrik 90 mener denne er stygg så får det kanskje heller være. Personlig synes jeg den ser meget bra ut, hvertfall med M-tech.

Motormessig ville jeg som Fredrik sier gått for en 318i med 143 hk da dette er en meget sprek og økonomisk motor eller en 318/320d. Selv valgte jeg 320d når jeg stod i samme dilemma og angrer ikke et sekund på det.

Når alt dette våset om 4'er og 6'er kommer på bordet så er det rett og slett ikke alle som kan ta det skrittet å kjøpe så store motorer. Jeg velger mere utstyr fremfor stor motor. Bare å følge med fremover så vil du se at 6'ern blir mere å mere faset ut til fordel for 4'er med turbo på både bensin og dieselsiden ;)

Da jeg kjøpte vår 2003 E46 318d Touring med 16000 Km på telleren i begynnelsen av 2004 sto valget mellom nettopp den bilen og en tilsvarende ny E46 318i Touring. Bilene hadde identisk utstyr og kostet det samme... og da var valget veldig enkelt når drivstofføkonomien var viktig. Nå står telleren på 233000 Km og vi har aldri angret på valget, men jeg har da noen ganger tenkt at det hadde vært morsomt med en E46 318i Touring også iom. at den går så bra som den gjør.

BMW faset som tidligere nevnt ut M54B22 motoren til fordel for N42B20 klonene (motoren finnes i mange forskjellige varianter) nettopp fordi den ikke er spesielt effektiv. Dagens N43B20 motor i E90/91 320i (som er en av N42B20 klonene) er f.eks like sterk som M54B22 motoren når den yter 170 HK ved 6700 rpm og 210 Nm ved 4250 rpm. Den store fordelen er imidlertid bensinforbruket... N43B20 motoren er over 30% mer effektiv enn M54B22 motoren tiltross for at den har like mye effekt.

Skrevet

E46 Sedan og barnevogn er å unngå spør du meg :P Den største vogna fikk vi nedi omsider når vi tok av hjula og knotet litt, sportsvogna gikk og på et vis ned etter knoting.. Har du god tid og tålmodighet, er det ikke UMULIG med sedan iallefall ^^,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...