Gå til innhold

Larsens, 1991 e36. Bilstein Sprint B8, tårnlager problem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bilstein demperne blir vel levert i flere utgaver også!;)

Gs bildeler selger iallefall bilstein dempere som en org reservedel til bmw :)

Vi selger dem ikke som orginale men som et alternativ til org :wink:

org så er det sachs /boge som lager de til BMW

men trur nok kansje at Bilstein er vel så bra da..

Skrevet
Bilstein demperne blir vel levert i flere utgaver også!;)

Gs bildeler selger iallefall bilstein dempere som en org reservedel til bmw :)

Vi selger dem ikke som orginale men som et alternativ til org :wink:

org så er det sachs /boge som lager de til BMW

men trur nok kansje at Bilstein er vel så bra da..

var det jeg egentlig mente... :whistle::)

• 6 months later...
Skrevet

Eg har nettopp fått mine Bilstein B8 Sprint framdempere og bakdempere(monotube) til Bmw 320 95'mod E36.

På framdemperane så fulgte det med mansjetter rundt stengene.

Men på bakdemperane var det ingenting.

Såg en hadde kommentert at ved monotube så trenger man ikkje beskyttelsesmansjett ?

vil det ikkje komme alt mulig dritt og søl fra kjøring som vil legge seg på demperstanga og eventuelt ødelegge demperen ?

Eg droppa hvertfall å montere de og tenkte at eg måtte skaffe meg noen mansjetter.. de gamle demperane, type apex, hadde mansjetter.. Men diameteren på de i forhold til bilstein var på ca. 1cm. Så det var ikkje aktuelt å bruke de.

Skrevet
Eg har nettopp fått mine Bilstein B8 Sprint framdempere og bakdempere(monotube) til Bmw 320 95'mod E36.

Såg en hadde kommentert at ved monotube så trenger man ikkje beskyttelsesmansjett ?

vil det ikkje komme alt mulig dritt og søl fra kjøring som vil legge seg på demperstanga og eventuelt ødelegge demperen ?

Eg droppa hvertfall å montere de og tenkte at eg måtte skaffe meg noen mansjetter.. de gamle demperane, type apex, hadde mansjetter.. Men diameteren på de i forhold til bilstein var på ca. 1cm. Så det var ikkje aktuelt å bruke de.

På monotube trenger du ikke den originale mansjetten med integrert bumpstop, fordi bumpstop er integrert i demperen.

Beskyttelse rundt demperen trenger du likevel.

Skrevet

På monotube trenger du ikke den originale mansjetten med integrert bumpstop, fordi bumpstop er integrert i demperen.

Jepps..

Så irriterande at de mansjettane ikkje kunne passe til bilstein-demperane..

Leiter ræva av meg etter mansjetter til den typen dempere, men de eg finner er det ikkje oppgitt dimensjon..

tips ?

Endring:

Skulle hatt disse!

http://img260.imageshack.us/img260/8823/bilsteins.jpg

Skrevet

Jepps..

Så irriterande at de mansjettane ikkje kunne passe til bilstein-demperane..

Leiter ræva av meg etter mansjetter til den typen dempere, men de eg finner er det ikkje oppgitt dimensjon..

tips ?

Endring:

Skulle hatt disse!

http://img260.imageshack.us/img260/8823/bilsteins.jpg

Har du prøvd å høre med butikken du kjøpte demperene hos? Hvis det ikke kan brukes OEM-manskkjetter skal det selvsagt følge med et alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...