Gå til innhold

Noen som kjenner til denne e34 535?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er på utkikk etter en e34(med sekser) i god stand. Lurte på om noen vet noe om denne: http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1023003;Modified=1260018864;_cmd=similar

k3cw6x1xz7xinwmck50i.jpg

Selger har kun hatt bil i 3 mnd. og visste veldig lite om historikken.

Det jeg vet er at bilen visstnok har tilhørt Herman Friele, hatt en tur innom et klubbmedlem(BMWCCN) og vært en tur i trøndelag før den havnet hos en unggutt fra Jessheim-området.

Håper noen kan komme med noe info.

Mvh

snes

Moderatoredit (Fredrik): Moderatorpanelet har besluttet at tråder som denne hører til i "Ønskes kjøpt" forumet.

Skrevet

Vet ikke noe om den. Men den så jo skikkelig bra ut. ifølge selger så er den 100% rustfri også.Akkurat det vet jeg ikke er tilfelle men. KM stand var jo heller ikke ille sammenlignet med pris. Så tror nok kansje denne hadde vert verd en titt og en prøvetur :) Se om den er så bra som selger sier :)

Skrevet

25 mil en vei skjønner du, ikke småtteri det...

Han hadde lakket opp store deler av bilen og tatt det som var av rust.

Skeptisk til at det mangler så mye dokumentasjon. Hvorfor kaster folk dette egentlig?!

Skrevet

Ring biltilsynet å få navn og tlf nr te gamle eiere og ta kontakt med dem for å høre litt om bilen. Hvordan den var når de solgte den osv :)

Skrevet

Takk for tipset bmwkizn. Skal gjøre det i morgen. Oppgir de virkelig personalia uten videre tull? Bare oppgi regnr. på bil?

Det stod i vognkortet at bilen var 1.gangsregistrert i Norge i 91. Enten så er det en overligger eller så ble den importert etter et år...

Skrevet
Takk for tipset bmwkizn. Skal gjøre det i morgen. Oppgir de virkelig personalia uten videre tull? Bare oppgi regnr. på bil?

Det stod i vognkortet at bilen var 1.gangsregistrert i Norge i 91. Enten så er det en overligger eller så ble den importert etter et år...

Funker nok det ja ;)

Skrevet

Understellsnummer WBAHD1105CBE59489

Modell BMW

Typebetegnelse I

Modellbetegnelse 535

ccm 3406

Norsk motorcode M20-B25

Farge GRÅ

Reg. år utlandet/norge 1990

Reg. førsteg. Norge 02.09.1991

Ny/Bruktimp NY

Sist pkk-godkjent 20.01.2009

Neste PKK 31.10.2010

Lengde 472 cm

Bredde 175 cm

Egenvekt 1560 kg

Totalvekt 2040 kg

Std. dekk foran 225/60 R 15

Std. dekk bak 225/60 R 15

Std. felg foran 7J

Std. felg bak 7J

Min LI foran 95V

Min LI bak 95V

Antall aksler 2

Drift aksl. 1

Akseltrykk foran 985 kg

Akseltrykk bak 1175 kg

Tilhengervekt m/brems 1560 kg

Tilhengervekt u/brems 700 kg

Sitteplasser 5

Fab.mont.partikkelfilter 0

Skrevet

Takk skal du ha bue. Tolker det slik at bilen er ny i Norge. Sikkert en del eiere å spore opp da... >Men stemmer motorkoden?

Skrevet

Når jeg slår inn regnr. kommer dette:

KT46840

BMW 5 sedan (E34) 525 i

Produksjonsår KW CCM Understellsnummer Drivhjul Motorkode

01.88 - 08.91 125 2494 WBAHD1105CBE59489 bakhjul M 20 B 25

Reg. år utlandet/norge 1990 Reg. førsteg. Norge 02.09.1991 Norsk motorcode M20-B25

Men når jeg slår inn chassisnr på f.eks www.bmwfans.info kommer det opp en 535i

Skrevet

Det var et sjeldent syn å se en så hel og fin E34 535. Bilen så veldig hel og fin ut og hadde et flott interiør, dog noe høy km stand men det er jo ingen ting på en sånn motor hvis den har fått godt stell. Flotte sports skinn stoler og M-styling(eller?) gjør jo ingen ting :D

Hadde vært en genial konebil dette her ja, prisen var jo heller ingenting å si på :)

Skrevet

Har vert å sett på denne bilen i går uten at eier var der fordi han er ute å kjører langtransport. Det var mørkt på stedet men jeg hadde med meg lommelykt.

Det første som slo meg var bensinlukt og ganske riktig var det vått under bilen av bensin.

Mangler nedre lister på dørene og spylerdyser i panser, men dette hadde eier vistnokk liggende, syntes det var litt rart at han ikke hadde montert dysene da han kjører x antall mil på saltet vei for å komme til trondheim på jobb.

Eksosen så ut som den var godt rusta og en av skivene bak hadde nokk ikke klart noen eu kontroll pga. mye rust.

Røde fjærer foran og sorte bak altså to forskjellige merker senkefjærer her altså.

Vanskelig å se hvordan lakken var på grunn av mørket og skitt. Så ut som det var noen småbulker på noen av dørene.

Bilen var som eier selv sa pill råtten når han kjøpte den men dette har han vistnokk sviesa og lakkert selv.

Vanskelig å si hvordan den er teknisk men eier sa selv at motoren tikka en del.

Nivåregulering var deffekt pga. avrustede rør.

Er litt skeptisk til km stand da jeg så at det var instrument fra en M5.

Fikk et litt dårlig førsteinntrykk men har avtalt å se nærmere på bilen når han kommer hjem til helgen, kansje er den verdt en handel, men hbo. 38000 mnja?

Skrevet

Takk for svar.

Selger nevnte at det var en som skulle komme på lørdag for å ta en titt. Han nevnte det med listene og spylerdysene. Hadde visstnok plukket bilen i biter og delvis opplakkert. Det kan jo forklare litt. Stod visstnok senkesett på foran og originalt bak. Hadde komplett senkesett liggende, men uten papirer. Nylig byttet bremseskiver og klosser foran, ikke bak.

Noen som har forklaring på 525/535 fakta som bue får opp?

Noen som kan bekrefte at speedometeret er skiftet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...