Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg gidder ikke å kaste vekk penger på sånt medlemskap. Jeg har IF superforsikring som dekker veihjelp og leiebil så lenge bilen er på verksted. Betaler ikke mer en 525 kr i månden på forsikring heller så jeg er fornøyd med det jeg. Har heldigvis ikke hatt bruk for det enda da :wink:

Litt OT men...ang forsikring i IF....LOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!

Før jeg kjøpte 330'n min så var jeg på forsikrings "shopping"

If presterte å gi meg en pris på 25.534.-!! med kasko.

Jeg har 75% bonus 6.år og 20000 km kjørelengde i året.

Hos DNB Nor fikk jeg en pris på 7300.-....Forstå det den som kan.

Skrevet

Prisberegning

Bil

BMW 330CI/CD - Personbil

Årsmodell: 2000

Kommune: DRAMMEN

Parkering: På egen tomt

Tyverisikring: Alarm og startsperre

Kjørelengde: 20.000 km

Klimaanlegg: Ja

Pant i bil: Ja

Bonus: 75%

Bruker under 24: Nei

Dekning: Kasko

If Pluss Pris If Pluss- rabatt

6 forsikringer 20386.- 20%

5 forsikringer 21416.- 16%

4 forsikringer 22445.- 12%

3 forsikringer 23475.- 8%

Uten If Pluss 25534.- 0%

Skrevet

Vel nå er det jo ikke akkurat noen gunstig bil å forsikre du har da. Videre så er jo ikke akkurat 2002 520I noen bil som troner på toppen av skade og tyveristatistikken heller, ikke er den en vanlig ungdomsbil heller. 3-serie, Golf GTI og andre liknende biler er jo det værste man kan forsikre.

På min 520 så betaler jeg et sted mellom 4 og 5000 kr i året. Bilen har alarm, står i garasje på egen tomt i boligområde og har startsperre videre så har jeg fri kjørelengde og er fullforsikret. Men når det gjelder min 16 år gamle Audi 100 2,6 med 150 hk(effekten har vist mye å si) så er det over dobbelt så dyrt, 12 000 kr i året. Ennå bilen står i samme garasje som BMWen, har alarm og startsperre. Pluss 12 000 i årlig kjørelengde og fullkasko. Prisene svinger veldig fra modell til modell men ut i fra mine undersøkelser så var IF billigst

Til og med BMW-vennlige Gjensidige er dyrere en IF. En kamerat skulle forsikre en 96 528IA, 110 000 kr i året takk :shock: Dette var hos Gjensidige

Skrevet
Jeg gidder ikke å kaste vekk penger på sånt medlemskap. Jeg har IF superforsikring som dekker veihjelp og leiebil så lenge bilen er på verksted. Betaler ikke mer en 525 kr i månden på forsikring heller så jeg er fornøyd med det jeg. Har heldigvis ikke hatt bruk for det enda da :wink:

skulle ha forsikring på f-carten min.

spurte if, der fikk jeg tilbud om 7500kr delkasko,

fant senere ut at de ikke kunne gi meg forsikring pga jeg måtte være over 28år (om jeg husker rett) og ha xantall andre forsikringer. den er regga som mc så de har noen regler på det.

spurte dnbnor etterpå, 1500kr delkasko, fullkasko med 4000kr i egenandel 2500kr per år.

er 22år og har 40% bonus.

stor prisfoskjell ivaffall.

Skrevet

Sjekket du Codan forsikring vi BBL også? Jeg sparte over 50% på bytte fra if til Codan via BBL : https://www.wli.no/nordic/ks/

Vurder hente tilbud på Unison forsikring også, fordi bmwccn inngikk avtale i sommer om dekke skader ved kjørertrening slik som Våler og Rudskogen.

Er det mulig leie NAF baner for aktiviteter?

Skrevet

skal gi dere ett gått råd. jeg har bilene mine i Enter forsikring,

på min e46 320d betaler jeg kun 3200,. i året full kasko å det som er til den. e30 325 compressor med full kasko 1750,-

IF skulle ha 6700 for 320d og nesten 3500 for 325 e30 å da kun på ansvar, jeg har 75% på 5 året oxo. så da ble enter forsikring en lett sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...