aloebiz.net Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg har samme lyden som han her i min bil. Har lest litt og skal dette være en normal lyd??? Det er en stygg raklelyd som er der på tomgang når motor er varm. Og den er ikke der når motor ikke er varm. Den er mer fremtredende på passasjersiden av bilen ennå på førersiden. Noen fler med M62 som har denne lyden? http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=417871 video:
Arotished Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Kan være mange grunner, litt rart at lyden ikke er der når motoren er varm. Har du dobbel vanos på din? Sjekk alle 4 kjede-strammerene Begynn med hoved-strammeren på kjedet som sitter på 1-4 banken (passasjersiden). Over tid så begynner denne å lekke (oljetrykk operert) og strammer ikke så godt. Når motoren er kald er oljen tykk og dermed så lekker hoved kjedestrammeren ikke så mye men når oljen blir varm, øker viskositeten og mer olje lekker ifra hoved kjede-strammeren.. Dette kan resultere i at kjedet begynner å treffe casingen som på bilder under. Sjekk denne først.
aloebiz.net Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Skrevet Desember 9, 2009 Hei! Takk for svar. Skal få sjekket dette. Det er Singel VANOS. Eneste E39 V8 som kom med dobbel VANOS var M5 Lyden er altså ikke der når motor er kald. Bare når den er varm.
Danse Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 jeg har ikke noen lyd.. Hvor langt er din gått? Min har gått 225000 og eg kjører Valvoline olje.. Husker ikke helt hva slags viskositet jeg kjører på da, men før kjørte jeg Castrol, men ess anbefalte Valvoline foran Castrol og da byttet jeg. Mulig olje har noe å si i når det gjelder lyden ????
fredriko Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg har samme lyden i min m60b40 maskin, men har aldrig lagt merke til den før nå i det siste. Min er kjørt 265.000km
aloebiz.net Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Skrevet Desember 9, 2009 Bilen har gått 154.000. Tja det er mulig! Har Castrol SLX på motoren. Var ingen forskjell før og etter oljeskift.
Saltkjelen Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg har ikke opplevd lyden slik på min M62B35, men skal sjekke ekstra godt nå når jeg skal ut en tur. Kommer med oppdatering. Jeg kjører med original Castrol olje på min, byttet ved Inspeksjon II for ca 10.000km siden. Min bil har gått 159.000km.
Arotished Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg er ingen ekspert på M62 motorene men jeg plukker hele min M5 motor nå å S62 og M62 skal ha flere likhetstrekk. Jeg fant ut at alle kjedestrammerene mine, som er hovedstrammeren, begge strammerene mellom eksos og inntak kam og olje kjedestrammeren var rett å slett dårlige å holdt ikke på oljen inni når du strammet dem. Måten oljen holder seg inne i disse strammerene er at delene er maskinert med en minimal klaring. Etter tid så slitets denne klaringen (trolig mest pga kaldstart) og den lekker mer å mer. Jeg så stor forskjell mellom de gamle å nye. Strammeren på oljekjedet var helt øddelagt. Ser frem til å starte opp motoren igjen. Men for all del, det kan være andre årsaker til denne lyden bl.a dårlige pakninger på vanosen. Disse var dårlige på min og dette gjor at vanosen ikke fikk bygget opp trykk til å operere vanosene. Når jeg fikk byttet vanosen så forsant noe av lyden, pluss fikk jeg full torque på 2000 rpm, før så måtte jeg opp i 3000rpm får jeg fikk full torque.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå