OLEZZ Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Det har de gjort alle steder jeg har vært. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sector59 Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 har du vore på bt og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2009 Nei. Dro på vanlig verksted. Men co målinga er vel lik fordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Naf her målte både støy og utslipp hver for seg med greit turtall Men mulig han tok en ekstra måling av utslipp da det var noe høyt pga def lambdasonde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Ikke noe problem.. Jeg bruker å fylle 98 okt med ca 30 % E85 på min M52 for å få opp oktan tallet... Fyller du da opp med f eks først 40 liter 98` for så og fylle på 20 liter E85 oppå der? Og dette er safe? Stemmer det.. Har enda ikke merket noe negativt, har kjørt med dette i ett og ett halvt år nå..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chasm Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 co blir kun målt på tomgang, er støy som blir målt på turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2009 Skal selv begynne å kjøre med 30% når jeg har sjangsen til å fylle det. Overbevist om at bilen var litt kvikkere med det. Noen som vet hva oktantallet blir dersom jeg fyller 30% e85 og resten 99 blyfri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Kan man kjøre dette på en helt original bensinmotor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matss Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Kan man kjøre dette på en helt original bensinmotor? Ja, det er jo det OLEZZ og Deep Fish sier at de gjør. Du blander gjerne med vanlig 95 eller 98. Så vil dette øke oktantallet noe. Vil tro det renser systemet greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 50-50 er ikke noe problem i det heltatt. Har i perioder kjørt med dette på både M20 og M50 motorer eneste problemet er at de blir tyngre å starte da det er kaldt under 10-15 minus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Det man får tänka på när man blandar E85 och bensin, är att man kommer få en mycket snålare gång. Motorn kommer att gå snålare eftersom E85 kräver ett högre flöde för att erhålla samma blandningsförhållande. Bensin lambda 1 ligger på 14,7 delar luft på 1 del bränsle medan E85 ligger lambda 1 på 9,7 delar luft och 1 del bränsle. Mvh//A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Vil det fungere greit på en M43B18 også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Det funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Beklager overtagelse av tråden, men... "Det funker." hørtes ikke akkurat betryggende ut.. Hørtes litt ut som at det mangla en "men". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 åssen er bilene deres å starte når de er kalde???? Nå på vinteren selger de vel ca E70 å ikke E85 å mange steder. Selv har jeg bygget en bruksbil som skal kjøres på bl.a. E85 å der har jeg en slik: kjøpt en føler alla det GM, volvo m.m. har og display. føleren er slik som sitter i flexifuel biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå