Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det som eg har hørt er at forsikkring selskapene ikkje liker folk som stikker av etter ulykker, veit om mange som har "vunnet" pga det.

satser på at det går bra

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
det som eg har hørt er at forsikkring selskapene ikkje liker folk som stikker av etter ulykker, veit om mange som har "vunnet" pga det.

satser på at det går bra

Endelig noen gode nyheter ;D Men har et annet problem da, fant nettop ut av både jeg og andre bilen har forsikring hos samme forsikringsselskap.

Skrevet

satser på at det går bra

Endelig noen gode nyheter ;D Men har et annet problem da, fant nettop ut av både jeg og andre bilen har forsikring hos samme forsikringsselskap.

det trenger da ikke være domt, da kan du jo si at idioten også er kunde hoss dem

Skrevet

Oj såpass ja. Heldig du.

Men motparten sin historie er at jeg ikke slapp han forbi ? :S Uansett hvis jeg ikke slapp han forbi så skulle ha ha holdt seg i buss/taxi feltet. Og ikke byttet over til mitt felt så raskt. Men håper det går bra. Nå driver jeg å fyller ut skademelding for det jeg mener.

Skrevet
Oj såpass ja. Heldig du.

Men motparten sin historie er at jeg ikke slapp han forbi ? :S Uansett hvis jeg ikke slapp han forbi så skulle ha ha holdt seg i buss/taxi feltet. Og ikke byttet over til mitt felt så raskt. Men håper det går bra. Nå driver jeg å fyller ut skademelding for det jeg mener.

Han har uansett ikke lov til å kjøre i kollektivfelt, det er heller ikke lov å kjøre forbi på høyre side. Så hvis du klarer kan du gjerne prøve å få han til å drite seg ut ved å påstå at han kjørte forbi i det feltet.

Skrevet

Ja, men da han må gå med på at han kjørte i det feltet. Men det går han sikkert med på. Tror han allerede har forklart det i sin forklaring til forsikringselskapet, men er ikke sikker.

Noen som vet hvor langt tid det tar ca? Har ennå ikke sendt skademeldingen.

Skrevet

Det kan ta flere uker. Tror min forsikringssak tok ca 6 uker før tilbakemeldingen kom. Jeg leverte skademelding på nett slik at den ble registrert kjapt.

Skrevet

Jeg er redd forsikringsselskapet forklarer at det er din feil- da saken er vanskelig å avgjøre (sett for en objektiv part) i din favør. Dette er også det billigste for dem, fordi de må selv betale differansen mellom egenandelen til motpart og skadekostnaden på din bil.

Da jeg selv var innblandet i en ulykke hvor forsikringsselskapene hadde problemer med å avgjøre hvem sin skyld det var, tok det litt over 3mnd. Jeg fikk påpekt at som følge av at jeg leverte en av de beste skademeldinger saksbehandleren hadde lest- som gjorde at saken gled i min favør.

Andreas1, det er vedkommende som bytter felt, som har vikeplikt ved flerfelts vei. Ved akslerasjonsfelt, har man ansvar for fletting.

Men ettersom du tydeligvis har litt kjennskap til denne fyren, kanskje du skulle konfrontert ham med saken? Og at din far eller en annen seriøs og voksen autoritær person følger med deg mens dere konfronterer han med hendelsen? Det er mange som stikker av fra slike hendelser som følge av panikk i øyeblikket, men som angrer,

i ettertid, og egentlig ønsker å ordne opp for seg.

Skrevet
Ja, men da han må gå med på at han kjørte i det feltet. Men det går han sikkert med på. Tror han allerede har forklart det i sin forklaring til forsikringselskapet, men er ikke sikker.

Hvorfor skulle han ha forklart noe som helst til selskapet når han

1 - ikke har levert skademelding enda?

2 - ikke har vedkjent seg hendelsen?

3 - ikke verken stoppet eller på annen måte har vært i verbal dialog med deg?

Skrevet
Jeg er redd forsikringsselskapet forklarer at det er din feil- da saken er vanskelig å avgjøre (sett for en objektiv part) i din favør. Dette er også det billigste for dem, fordi de må selv betale differansen mellom egenandelen til motpart og skadekostnaden på din bil.

Da jeg selv var innblandet i en ulykke hvor forsikringsselskapene hadde problemer med å avgjøre hvem sin skyld det var, tok det litt over 3mnd. Jeg fikk påpekt at som følge av at jeg leverte en av de beste skademeldinger saksbehandleren hadde lest- som gjorde at saken gled i min favør.

Andreas1, det er vedkommende som bytter felt, som har vikeplikt ved flerfelts vei. Ved akslerasjonsfelt, har man ansvar for fletting.

Men ettersom du tydeligvis har litt kjennskap til denne fyren, kanskje du skulle konfrontert ham med saken? Og at din far eller en annen seriøs og voksen autoritær person følger med deg mens dere konfronterer han med hendelsen? Det er mange som stikker av fra slike hendelser som følge av panikk i øyeblikket, men som angrer,

i ettertid, og egentlig ønsker å ordne opp for seg.

¨

Han byttet ikke fil i akkselrasjonfeltet, men etter at feltet var ferdig og det bare var to felt igjen. Den ene var buss/taxi og den andre var en norman kjørefelt. Han prøvde å forbikjøre meg i buss/taxi feltet, da han i en sving ikke klarte å kutte denne ordentlig, og traff fangeren min litt og gjorde at jeg måtte hive meg løs på bremsen. Og dette førte til at jeg tok noen runder på veien og havnet i autovernet.

Skrevet

Hvorfor skulle han ha forklart noe som helst til selskapet når han

1 - ikke har levert skademelding enda?

2 - ikke har vedkjent seg hendelsen?

3 - ikke verken stoppet eller på annen måte har vært i verbal dialog med deg?

Fordi noen kompiser av meg har snakket med han og hørt han sin forklaring. Og da fortalte de det videre til meg. Han vet altså at forsikringsselskapet er opplyst om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...