sufii Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 Ja, får håpe dette går greit. Har ennå ikke sendt ikke skademeldingen. Nettop fyllt den ut, må bare få kopiert politi anmeldelsen.
minim Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Ok, er han 26 er han noen år eldre enn meg ja, men jeg tenkte at siden dere hadde felles kompisser osv. Jeg har ikke mange bekjente som er såpass mye eldre enn meg selv. Siden du virket såpass usikker på hvordan du skulle gå fram med skademelding osv, gikk jeg utifra at du var 18 elns, og at han ikke var stort eldre selv. Men nok om det.Dersom du får erstattet delene uten kostnader selv er du jo kjempe heldig. Ny dør til Yarisen til mor+lakk ville komme på 12000kr så- den er framdeles bulkete da vi kommer til å ha bilen såpass lenge at når bilen selges vil trolig bulken ha lite å si for verdien. Men uansett- så må jo tydeligvis han ha innrømmet for politiet at han stakk av, ettersom historien din er mye "verre" enn min, men at du likevel blir trodd.. Gratulerer hvertfall- mot alle mine forventninger! Håper det ordner seg! Litt OT, men du har ikke prøvd å varme bulken med varmepistol for å så å "fryse" den raskt ned om det er en "myk"-bulk uten direkte knekk? Her er en video som viser hva jeg mener.
Hawkon88 Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Det kunne vært mulig å slått den delvis ut igjen fra baksiden, men desverre er det noen knekker, og stålbjelken ligger rett bakfor. Det er også en knekk i platen på døren der orginalt. Det er rett ved siden av dørhåndtaket på en yaris dette.. Vi fikk også et tilbud om å rette den delvis opp igjen, for kun en liten slant. Men min mor bryr seg fint lite om bilen sålenge den er pålitelig og sikker- samtidig som det er "greit" for henne å ha et kjennemerke så hun vet hvilken bil som er sin. Hun lever i en verden hvor alle grønne stasjonsvogner er "slik som vi hadde før" fordi vi hadde en grønn stasjonsvogn tidligere.. Uansett så kjører jeg den bilen så lite at jeg ikke bryr meg særlig om det selv. Så den kommer nok til å bli værendes.. men takk for tipset!
sufii Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Har fått sendt inn skademeldingen. Har nok gått litt over en uke nå. Vet noen hvor langt tid det omtrent tar før jeg får svar fra forsikringsselskapet? Og hva som skjer videre?
Mexos Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Har fått sendt inn skademeldingen. Har nok gått litt over en uke nå. Vet noen hvor langt tid det omtrent tar før jeg får svar fra forsikringsselskapet? Og hva som skjer videre? Det kan ta opptil 2 måneder, avhengig av hvor mye de har å gjøre.
sufii Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Oj, såpass ja. Men skal jeg bare la skadene være som de er? Har liksom stripset fast fangeren.
Wacman Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Få en takst og ta masse bilder, så ringer du dem og spør om du kan få lov til å gjøre noe med bilen, da det ikke er å anbefale å kjøre med den sånn grunnet salt,frost og trafikksikkerhet etc. smør på, mulig de speeder opp litt eller i det minste lar deg få taksere skaden.
sufii Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Skjønner, tror jeg allerede har begynt å få rust der hvor skaden er. Har ikke tatt så særlig mange bilder, men skal gjøre det i dag. Skaden er ganske identisk med som den var for noen uker siden. Skal ta noen bilder, og spørre forsikringsselskapet.
Wacman Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 nevn særlig det med rusten på skadested, samt at fangeren ikke er forsvarlig festet, dermed også uten funksjon sikkerhetsmessig. ta bilder i godt lys.
sufii Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Mhm, men det er minimalt med rust, og det er under panseret, ved hovedlykta. Panseret har også fått skader, skjerm, lykt osv. Men skal få tatt noen bilder om noen timer.
E28 TURBO Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Vært borti lign to ganger alltid skyld-deling eller min skyld og alltid bare skader på min bil. Jeg svinger IKKE unna hvis noen gjør sånn med meg lenger, jeg gir fart andre veien ideet de er over i mitt felt. Men når man har kjørt noen år kjenner men igjen faresignalene og trekker seg unna sånne situasjoner, som her hvis jeg hadde blitt forbikjørt etter at noen hadde vært veldig ivrig og skulle forbi ville jeg redusert farten når han kom så hadde vært sikker på han kom trygt forbi og unna meg, men hadde han lagd over for tidlig uansett, så seriøst, jeg hadde nok dultet til han. Og ja... KJIPT, synes synd på deg, er det noen trøst så er du ikke alene om å oppleve sånt, har fått flere sure jeg!
sufii Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Oj såpass ja, hvordan kan det være din skyld? ;S Hadde saksbehandleren din vett i hue? Helt idiotisk. Men jeg tror jeg får erstattet mine skader, snakket med han fra forsikringen i dag. Har samme bekjente, så han støtter meg.
E28 TURBO Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Bekjente hjelper.... Hadde if var 18 19 år ikke kasko. Da skjer sånt, men sist gang noen prøvde kjørte jeg sprinter på nesten 4 tonn.... han tapte, jeg fikk noen striper i fangeren framme Håper det fikser seg for deg!
sufii Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Sånn, nå fikk jeg endelig svar fra forsikringen, har ringte og spurte hva som skjedde. Og sa at det er vanskelig å bevise hvem sin feil dette var. Og at jeg ikke burde satse penger på at jeg vinner saken, men han skulle ringe motparten og høre hans forklaring.
sufii Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Hva om jeg bruker forsikringen min til å dekke mine skader? Da må jeg visst betale egenandel, men jeg lurer på hvor mye bonus jeg taper. Har 50 %.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå