Boss Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Lever det gamle batteriet til søppel butikken, der du kjøpte det nye. De har plikt til å ta imot det gamle.
kelvin Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Skrevet Desember 15, 2009 forresten... tror jeg tok feil tidligere. det er ikke sikker at det gamle batteriet mitt var fra 1999. det stod 1999 på etiketten som var klistret på ledningen. denne ledningen tilhørte selvfølgelig ikke batteriet.
kelvin Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Skrevet Desember 15, 2009 hei igjen, lurte forresten på en ting til. det gamle batteriet mitt hadde en sånn metall-feste og en cover på batteriet. men det nye batteriet var litt for stort. fikk ikke festet den metall tingen. dvs at batteriet sitter nå ikke 100% fast. før: de tingene som jeg IKKE bruker nå: slik er det nå: går det bra å ha den slik? uten feste og cover? er det farligt?
-Roger- Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Det skal ikke være slik nei.. Da går den ikke gjennom neste godkjenning. Er det rett og slett fordi at batteriet er for høyt?
kelvin Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Skrevet Desember 15, 2009 hm.. hvorfor kommer det ikke til å bli godkjent? det er pga den er litt for tykk mot meg. hvis du forstår. fikk ikke den metall-tingen ned i den. men jeg kan jo se om jeg klarer å kutte litt plast av batteriet.
dutten Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 og ikke feste batteriet skikkelig fikk en kompis av meg lide skikkelig for. hans 200sx s14 brant helt opp pga kortslutning :/der flytta batteriet seg inntil og kom i kontakt med metall som forusaket kortslutning.. så ville nok ha fått festa det skikkelig.. og kutte i plasten på batteriet er nok ikke en god måte og få til dette.. få heller noen som er god til og brette metall til og lage en ny plate til og legge over edit.. glemte og si at han heller ikke fikk igjen på forsikringa da batteriet ikke var festa skikkelig..
sdw Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 At folk gidder å koste på seg batterier fra Biltema på kvalitetsbiler. Har hatt masse dårlige erfaringer med disse. Man skal ikke langt opp i pris for å få et kvalitetsmerke.Lurer på hvorfor det ligger bare "høykvalitetsbatterier" på dynga osv, og ikke biltema sine =)Mitt biltemabatteri har holdt i over et år nå, og berga livet til bilen i vinter når "høykvalitetsbatteriet" (Varta) som var 1 år gammelt brøt sammen. Ironisk eller hur?
Superbeetle Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Tror ikke så mye på at biltemas batterier er så mye verre enn andre.. Batterier har uansett en relativt kort levetid her i landet, hyppige temperatursvingninger og dårlig vedlikehold hjelper vel ikke heller.. Men batteriet kan ikke sitte slik, det skal sitte fast! Når jeg tenker meg om så sitter vel batteriet klemmet fast under noen skinner i bunnen? Fått det skikkelig på plass der? På biltemabatteriene så kan du endre tykkelsen på kanten rundt batteriet. Den kanten kan deles, da toppdelen kun er klipset fast. Sikkert en surrete forklaring
kelvin Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 etter litt stress i går klarte jeg endelig å få den på plass! vet ikke hvorfor jeg ikke klarte det første gangen. slik ser den ut nå: regner med at det er OK nå? takk for hjelpen alle sammen .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå