Hansh Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Skrev ikke hva man bør smøre pakningene med fordi jeg ikke husker hva det var. Var noe blankt som man får på apoteket.. 5-56 har jeg brukt på dørlåsene ihvertfall, samt låsolje. 5-56 har den fordelen at det driver ut fuktighet. Hvis dørene går i vranglås så går de normalt plutselig opp igjen etter en del opp og igjen med sentrallåseknappen og forsøk på å åpne døren om hverandre. Har hvert igjennom de fleste problemene av denne typen, inklusiv å knekke ene innvendige hendelen (uten å dra hardt i den, men var billig for en brukt på GS). Har funket fint etter jeg smurte i fjor tror jeg (min kone som kjører den bilen mest nå).
The StigMeister Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Skrevet Desember 15, 2009 Bilen er til eu-kontroll idag, så skal få de til og sjekke hvilken del det er som er ødelagt Skal få smurt opp låsene når jeg får den tilbake!
vikorena Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Problemet med å låse dørane ved kulde har eg hatt på E-34, E-46, og E-39. Så dette går igjen.
Andreas1 Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Grunnen til at dørene dine ikke lukker utfra måten du beskriver det er kondens i wire-strømpen. Du merker det gjerne også med at dørhåndtaket "ikke tar tak". Smør gjerne opp låsene, men primærårsaken er kondens i strømpa. Sett bilen varmt en stund så virker det igjen. Skal du smøre noe så kan du gjerne gå innom en låsesmed og kjøpe en ordentlig olje med fuktutdrivende egenskaper. Det er forøvrig stor forskjell på langtidseffekten på de forskjellige oljene. Silikon er fy-fy på lister fordi det både knirker og er rustfremkallende.
bjalle Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 5-56 eller tykk olje må aldri brukes på låser,kun vanlig låsolje er bra,låsespray er også fy og brukes kun som en nødløsning,lister bør helst smøres med hvit vaselin,som fåes på apotek eller fargehandel,greit å bruke en liten rund malerkost til påføring,silikon går jo men må fjernes med silikonfjerner mellom hvert bruk,ny silikon på gammel silikon gjør at det knirker å trekker til seg mer møkk. Bmw solgte hvit vaselin på tube for noen år siden,men tror det har gått ut av sortimentet.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Hvit vaselin, er det den som nesten alle har i skapet på badet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå